Gå til innhold

Jul i Blåfjell diskusjonstråd.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis det for eksempel er 10++++ år (eller enda lenger?) siden man faktisk har fulgt med på dette, så husker man vel ikke samtlige detaljer heller da? :nisseblunk: 

Anonymkode: eb8b3...0e8

Jeg husker fra mine 😛

Anonymkode: 8ffe6...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.12.2022 den 20.57):

Er dette første gangen dere alle ser på?:p

Anonymkode: 8ffe6...126

Første gangen i år ja. :fnise:

Ser det så å si hvert år, og har gjort det siden det kom ut. Men ser det ikke hver dag som en kalender. Jeg bruker å se hele på en gang som bakgrunnsstøy i Desember. Har 4-5 som jeg kan velge mellom, ser ikke alle hvert år bortsett fra jul i blåfjell. Jul i blåfjell er et must når første snøen kommer. I fjor så jeg ikke på noen julekalendere. Første året jeg ikke så en eneste i mitt liv. I år er første gangen på 15 år at jeg ser på det hver dag. Sist jeg så jul i blåfjell hver dag, var på folkehøgskolen. 😅

Anonymkode: 0ab2e...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnå skrev (På 11.12.2022 den 14.22):

Hei! Jeg tror jeg har gått glipp av noe. Når er det Erke finner og redder rødnissejenta? Og hvorfor har han tatt henne inn i fjellet?

Han reddet henne inn i fjellet 1 des sa han i går. Før de andre våknet. Fordi hun hadde gått seg bort og det var storm ute. Han skal hjelpe henne hjem lillejulaften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (På 13.12.2022 den 0.14):

Husker Lillegutt hadde en onkel på gjenbruk han trodde det var ett sted :) 

Nei, det var det vel mamsen som trodde🤔 Onkel Edvin😂

Anonymkode: c5722...847

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, det var det vel mamsen som trodde🤔 Onkel Edvin😂

Nei var lillegutt det 🙂 mamsen da vet du hva gjenbruk er ?? ja jeg har en onkel der  svarte han 🙂 har  du hørt om noen som sorterer søppel sa  hun også 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moth-Ear-Earth
Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Nei var lillegutt det 🙂 mamsen da vet du hva gjenbruk er ?? ja jeg har en onkel der  svarte han 🙂 har  du hørt om noen som sorterer søppel sa  hun også 🙂

Det var mamsen som trodde at gjenbruk var et sted. Lillegutt ler av henne i dagens episode pga. det 😆

Mamsen: "Vi vet bare en ting om gjenbruk..." Lillegutt: "Ja,at onkel Edvin ikke bor der." 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

You'reNothingToMe skrev (22 minutter siden):

Det var mamsen som trodde at gjenbruk var et sted. Lillegutt ler av henne i dagens episode pga. det 😆

Mamsen: "Vi vet bare en ting om gjenbruk..." Lillegutt: "Ja,at onkel Edvin ikke bor der." 

Såpass ja da må det være en annen en var i 1999 eller no detta 🙂 hehe gjenbruk 😀 kjørte rundt i gamle Pickupen 😀 

Endret av Maskinfører
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moth-Ear-Earth
Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Såpass ja da må det være en annen en var i 1999 eller no detta 🙂 hehe gjenbruk 😀 kjørte rundt i gamle Pickupen 😀 

Ja de kjørte i en gammel bil i 1999 ,og tømte søpla i Blåfjell da mamsen trodde at gjenbruk var et sted og løy til ordføreren om at de har en onkel på gjenbruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You'reNothingToMe skrev (15 minutter siden):

Ja de kjørte i en gammel bil i 1999 ,og tømte søpla i Blåfjell da mamsen trodde at gjenbruk var et sted og løy til ordføreren om at de har en onkel på gjenbruk. 

Hehe stemmer var sånn den var 😀 jaja ikke så godt og huske alt ordrett er jo tross alt 23 år siden 🙂 blir aldri for gammel til jul i Blåfjell 😀 

Endret av Maskinfører
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 14.47):

Stakkars lillegutt, han er jo psykisk utviklingshemmet også blir han utnyttet på den måten av sin egen mor💔

Men jeg har mange spørsmål om jul i blåfjell, rundt det praktiske. Hvordan vasker de klær? Hvor går de på do? Hva gjør de med de døde? Hvor mange år lever de i gjennomsnitt(folkene i rådet er jo over 250 år gamle)? Hvor gamle er trulte og tvilling? Hvor lenge går de gravide(med tanke på at blåfar sa at gutten ikke kom i fjor eller i forfjor)? Hvorfor går de gravide så lenge? Hvordan visste de at de skulle få en gutt? Hvor får de all ulla ifra? Hva er innavlsgraden der? 
Alt man lurer på:ler2:

Skjønner godt at de går gravid så lenge når barna kommer ut som 5-6-7 år gammel (i menneskealder), og med klær på til og med! 

Tipper de legger de døde utenfor fjellet, for da forsvinner de jo når det ikke er blåtime😅🙈

Anonymkode: 6b7cf...d34

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moth-Ear-Earth
Maskinfører skrev (10 minutter siden):

Hehe stemmer var sånn den var 😀 jaja ikke så godt og huske alt ordrett er jo tross alt 23 år siden 🙂 blir aldri for gammel til jul i Blåfjell 😀 

Hele julekalenderen ligger ute på nrk sin nettside i desember 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner godt at de går gravid så lenge når barna kommer ut som 5-6-7 år gammel (i menneskealder), og med klær på til og med! 

Tipper de legger de døde utenfor fjellet, for da forsvinner de jo når det ikke er blåtime😅🙈

Men det med forsvinning er jo bare overtro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You'reNothingToMe skrev (3 minutter siden):

Hele julekalenderen ligger ute på nrk sin nettside i desember 🙂

Ja da skal jeg gå inn og se 🙂 kan se på alle 15 da 😀 

Endret av Maskinfører
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moth-Ear-Earth
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Ja da skal jeg gå inn og se 🙂 kan se på alle 15 da 😀 

Det kan du 😉 men dagens episode blir lagt ut dag for dag,så du får ikke sett episodene etter dagens dato, men du kan se alle episodene før dagens dato 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det med forsvinning er jo bare overtro. 

Tufsa er iallfall borte🤷‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

You'reNothingToMe skrev (4 minutter siden):

Det kan du 😉 men dagens episode blir lagt ut dag for dag,så du får ikke sett episodene etter dagens dato, men du kan se alle episodene før dagens dato 🙂

Dag for dag ja 😟 ja er ikke noe vits i å se dersom jeg ikke får sett 1-15 😟 da har jeg gått glipp av alt sammen 😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tufsa er iallfall borte🤷‍♀️

Hun var sikkert en dement gammel dame. Eventuelt frøs hun ihjel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moth-Ear-Earth
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Dag for dag ja 😟 ja er ikke noe vits i å se dersom jeg ikke får sett 1-15 😟 da har jeg gått glipp av alt sammen 😟

Du får sett 1-15. Men du får ikke sett episode 16 før i morgen, episode 17 før overimorgen osv...🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You'reNothingToMe skrev (1 minutt siden):

Du får sett 1-15. Men du får ikke sett episode 16 før i morgen, episode 17 før overimorgen osv...🙂

Da skal jeg se senere 🙂 Jul på månetoppen var det jeg tenkte på med mamsen og lillegutt 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moth-Ear-Earth
Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Da skal jeg se senere 🙂 Jul på månetoppen var det jeg tenkte på med mamsen og lillegutt 🙂 

Jul på månetoppen ligger også ute på nrk nettsiden i desember. Så du kan se begge julekalenderene ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...