NiceOrNothing Skrevet 3. desember 2022 #41 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette skjedde oss en lang periode. Nabojenta hang på oss 24/7 nesten, og var veldig klengete og oppmerksomhetssøkende. Et års tid etterpå ble hun plassert i fosterhjem pga elendige forhold hjemme Anonymkode: 12fa4...a1e Å akkurat der har vi grunnen til at det innimellom kan være lurt å være rause mot barn . Sette noen grenser er helt greit . Men hadde en jente i nabolaget der mor var alkoholiker og far ukependler . Tok henne med meg på ALT vi skulle på . Som voksen har hun takket meg for det, å sagt at hun har tenkt det ikke bare var lystbetont bestandig . Men hun takket meg for at jeg aldri fikk henne til å føle seg uønsket , samt spanderte basseng , kafé og annet på henne . Hun får fortsatt julegave og påske-egg av meg ❤️. Hun har en spesiell plass i hjertet mitt . Ikke hennes feil at foreldrene ikke «virket « . 1 9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #42 Skrevet 3. desember 2022 Jeg er enig i at det er irriterende med foreldre som ikke bidrar, men jeg tenker at det ikke er barnet sin feil og tar det med likevel. Dersom datteren din synes det blir for mye er det jo annerledes, men å la naboen sitte på til trening synes jeg er greit. Hvis du synes hun kommer for tidlig, sitter på for ofte eller er hos dere for mye burde du si ifra på en ordentlig og tydelig måte. Du kan komme etter klokka 10 på lørdager. Eller du må få foreldrene dine til å kjøre til trening. Du kan ikke være med oss til byen. Anonymkode: aba9d...39c 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #43 Skrevet 3. desember 2022 NiceOrNothing skrev (12 minutter siden): Å akkurat der har vi grunnen til at det innimellom kan være lurt å være rause mot barn . Sette noen grenser er helt greit . Men hadde en jente i nabolaget der mor var alkoholiker og far ukependler . Tok henne med meg på ALT vi skulle på . Som voksen har hun takket meg for det, å sagt at hun har tenkt det ikke bare var lystbetont bestandig . Men hun takket meg for at jeg aldri fikk henne til å føle seg uønsket , samt spanderte basseng , kafé og annet på henne . Hun får fortsatt julegave og påske-egg av meg ❤️. Hun har en spesiell plass i hjertet mitt . Ikke hennes feil at foreldrene ikke «virket « . Så fint gjort av deg. Man vet vel ofte om det er barn som mer enn noe annet trenger raushet, mens andre trenger å få sin andel av ansvaret. For min del her er jeg sikker på at er det siste. ts. Anonymkode: 09b10...52d 1 1
Tatja Skrevet 3. desember 2022 #44 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva mener du? At ikke alle foreldre skal bidra inn i lokalsamfunnet? Anonymkode: 09b10...52d Det bør vel være åpenbart for deg at hun mener ungene ikke skal lide for foreldrenes svakheter. Ungen kan ingenting for at moren ikke bidrar. 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #45 Skrevet 4. desember 2022 Det går an å prøve å ta en prat med foreldrene som ikke stiller opp, og være tydelig med dem hvor grensene går, og samtidig prøve å få en oversikt over hvorfor de er slappe foreldre. Hvis barnet blir utsatt for omsorgssvikt kan du kanskje hjelpe det ved å være nyskjerrig. Anonymkode: cc1e0...045
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå