AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #21 Skrevet 3. desember 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Heller ikke greit å lyve. Hun var på døra 08 og spurte min datter hva hun skulle. Anonymkode: 09b10...52d Sa ingenting om å lyve. Bare la vær å fortelle det. Åpn døren selv når hun kommer. "Vi har planer i dag... Med familie... Nei, det kan dessverre ikke la seg gjøre å komme med... Men du må hilse derhjemme og ha en god dag." Forklar din datter hvorfor hun ikke skal fortelle nabojenta alt. Og gi henne kjeft hvis hun kommer for tidlig. "I helgen må du ikke komme før kl. 10." Anonymkode: c653a...a1f 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #22 Skrevet 3. desember 2022 Takk for mange innspill. Jeg er bare litt lei. Moren sendte en SMS om hun kunne være med oss til byen, men jeg sa nei. Følte meg kjip.. Sa ja til pepperkakebaking her i morgen, men at hun måtte ta med noe bidrag selv. Får se hvordan det blir. TS. Anonymkode: 09b10...52d 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #23 Skrevet 3. desember 2022 Skjønner at det er kjipt å vanskelig. Mange rare folk omkring. Her var det en nabofamilie som fant ut at de ville joine en etablert følgegruppe. Flott!, sa jeg, da lager vi ny liste slik at dere kommer inn og kan ta hver femte uke. Nei, da var det visst det samme 🤨 Det var de ikke interessert i. Anonymkode: 85568...4de 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #24 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skjønner at det er kjipt å vanskelig. Mange rare folk omkring. Her var det en nabofamilie som fant ut at de ville joine en etablert følgegruppe. Flott!, sa jeg, da lager vi ny liste slik at dere kommer inn og kan ta hver femte uke. Nei, da var det visst det samme 🤨 Det var de ikke interessert i. Anonymkode: 85568...4de Ha,ha. Det høres veldig kjent ut. TS. Anonymkode: 09b10...52d
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #25 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Greit det, det er helt sikkert synd på jenta, men det er faktisk ikke naboenes ansvar. Anonymkode: 3027f...f4e Slik har desverre dagens samfunn blitt Anonymkode: c6862...f33 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #26 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nabodatteren har vært mye hos oss, men jeg måtte gå inn å regulere det da det ble for mye. De er 11år og jeg har en datter på samme alder. Nå har naboen begynt på samme håndballag som min datter og moren bare går utifra at hennes datter kan henge på. Vi har allerede en kjøreliste og jeg har sagt at hun gjerne kan bli med og ta sin del, men hun vil helst at sin datter bare henger på siden det jo er plass til fire i bilen. Det sa jeg nei til og moren ble skikkelig sur. I dag skal vi på julemarked med en kusine som kommer på besøk og naboen er sur fordi datteren ikke får bli med. Vi vil rett og slett være alene. Jeg er så lei og det er datteren min også. De skyves jo fra hverandre på denne måten! Tips? Anonymkode: 09b10...52d Så lenge dere skal samme vei og det er plass ville jeg latt barnet sitte på. Jeg hadde med nabojenta i bilen i 9 år da barna skulle på skolen. Hver eneste dag ringte hun på og spurte om å få sitte på. Hun takket for det hver gang. En dag så måtte eksen min kjøre de på skolen og han hadde ikke plass til nabojenta. Da måtte moren hennes kjøre selv og barnet kom også for sent på skolen. Jeg spurte denne jenta hvorfor mamma’n hennes aldri kjørte henne og søsknene på skolen. Svaret var at moren ikke hadde tid, hun skulle nemlig se på TV. Denne moren var skikkelig tv slave, noe også mannen hennes sa. Etterhvert ble den jenta også fast på middag hos oss. Vi var egentlig 4 i familien, men dekket alltid på til 5. Det var like naturlig å rope inn nabojenta til middag som å rope på mine. Hun ble nesten som ett forsterbarn, men det var bare koselig. Takken dor dette i dag er at denne jenta ikke hilser på oss lenger. Vi bor på samme sted som gjennom hele oppveksten og foreldrene er fremdeles min nabo. Når denne jenta besøker foreldrene sine og jeg hilser på henne så hverken «ser eller hører» hun meg. Hvis jeg hever stemmen og sier «Hei Anne», da spiller hun veldig overrasket og sier bestandig «Jeg så deg ikke skjønner du hehehe» enda jeg da kan stå med en meters mellomrom. Jeg skjønner ikke hvorfor hun oppfører seg sånn mot meg og barna mine. Hun har hatt det fint her med skyss, mat, overnatting ganske ofte. Vi hadde vel nærmest åpent hus for vennene av barna. Vi koste oss når barna var samlet hos oss, da visste jeg til enhver tid hvor de var og hvem de var sammen med. Anonymkode: b4602...70c 2 9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #27 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Slik har desverre dagens samfunn blitt Anonymkode: c6862...f33 Hva mener du? At ikke alle foreldre skal bidra inn i lokalsamfunnet? Anonymkode: 09b10...52d 1 1
Firefine Skrevet 3. desember 2022 #28 Skrevet 3. desember 2022 Litt lignende her. Ei på fotballaget (14 år) svarer aldri i Spond om hun skal på kamp eller trening, men spør bare om hvem som skal hente henne. Nå har folk sluttet å hente henne. Hun vet godt at de andre svarer og at når hun ikke gjør det, må andre stille opp på kamper m.v. Nå har vi satt opp frister og på den siste kampen fikk hun ikke lov å spille fordi hun ikke hadde svart. 1
Kaneel Skrevet 3. desember 2022 #29 Skrevet 3. desember 2022 Firefine skrev (56 minutter siden): Litt lignende her. Ei på fotballaget (14 år) svarer aldri i Spond om hun skal på kamp eller trening, men spør bare om hvem som skal hente henne. Nå har folk sluttet å hente henne. Hun vet godt at de andre svarer og at når hun ikke gjør det, må andre stille opp på kamper m.v. Nå har vi satt opp frister og på den siste kampen fikk hun ikke lov å spille fordi hun ikke hadde svart. Stakkars jente.. kanskje hun ikke svarer på om hu skal på kamp/trening fordi hu faktisk ikke kan svare på det før hu vet om noen henter henne fordi hu ikke har andre muligheter.. ikke lett å være 14 år og sårbar og bli fryst ut på en slik måte.. tenk hvor flaut hu nok synes det er å være avhengig av å bli hentet for å få drive med sport.. og nå har dere fryst hu ut istefor å ta en orntlig prat med henne og foreldrene å funnet en løsning.. 2 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #30 Skrevet 3. desember 2022 Kaneel skrev (18 minutter siden): Stakkars jente.. kanskje hun ikke svarer på om hu skal på kamp/trening fordi hu faktisk ikke kan svare på det før hu vet om noen henter henne fordi hu ikke har andre muligheter.. ikke lett å være 14 år og sårbar og bli fryst ut på en slik måte.. tenk hvor flaut hu nok synes det er å være avhengig av å bli hentet for å få drive med sport.. og nå har dere fryst hu ut istefor å ta en orntlig prat med henne og foreldrene å funnet en løsning.. Hun er 14 år og vet veldig godt hva som ventes av henne. Hun blir ikke fryst ut og du aner ikke hva vi har gjort for henne og moren i mange år. Vi må rett og slett forvente NOE av alle for at det skal fungere. Anonymkode: 09b10...52d 4
Telenka39 Skrevet 3. desember 2022 #31 Skrevet 3. desember 2022 hvorfor klarer ikke folk å si nei å gi faen i hva andre tenker? Du sier "Hei, jeg og dattera mi skal være alene idag og vi har andre planer, så vi får ta dette en annen dag når det passer" 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #32 Skrevet 3. desember 2022 Kaneel skrev (24 minutter siden): Stakkars jente.. kanskje hun ikke svarer på om hu skal på kamp/trening fordi hu faktisk ikke kan svare på det før hu vet om noen henter henne fordi hu ikke har andre muligheter.. ikke lett å være 14 år og sårbar og bli fryst ut på en slik måte.. tenk hvor flaut hu nok synes det er å være avhengig av å bli hentet for å få drive med sport.. og nå har dere fryst hu ut istefor å ta en orntlig prat med henne og foreldrene å funnet en løsning.. Da får foreldrene avtale med andre foreldre så hun vet om hun har skyss. Er ikke opp til en 14 år gammel jente å ha ansvar for sånt. Anonymkode: 02132...ea3 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #33 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da får foreldrene avtale med andre foreldre så hun vet om hun har skyss. Er ikke opp til en 14 år gammel jente å ha ansvar for sånt. Anonymkode: 02132...ea3 Jo, det er faktisk det. Det er avtalen. Noen er dommere, trenere, tar kurs og sitter i sekretariatet. Da må man kunne forvente at andre i hvert fall kan gi beskjed om at de kommer på trening. Tror ikke på å ikke bli stilt helt rimelig krav til. Anonymkode: 09b10...52d 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #34 Skrevet 3. desember 2022 Dette skjedde oss en lang periode. Nabojenta hang på oss 24/7 nesten, og var veldig klengete og oppmerksomhetssøkende. Et års tid etterpå ble hun plassert i fosterhjem pga elendige forhold hjemme Anonymkode: 12fa4...a1e 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #35 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, det er faktisk det. Det er avtalen. Noen er dommere, trenere, tar kurs og sitter i sekretariatet. Da må man kunne forvente at andre i hvert fall kan gi beskjed om at de kommer på trening. Tror ikke på å ikke bli stilt helt rimelig krav til. Anonymkode: 09b10...52d Om man opplever at dattera si blir fryst ut fordi du som forelder ikke klarer å arrangere kjøring etc, jo da må man koble seg på som mor og gidde å stille litt opp for ungen sin! På grensen til omsorgssvikt. Anonymkode: 02132...ea3 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #36 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for mange innspill. Jeg er bare litt lei. Moren sendte en SMS om hun kunne være med oss til byen, men jeg sa nei. Følte meg kjip.. Sa ja til pepperkakebaking her i morgen, men at hun måtte ta med noe bidrag selv. Får se hvordan det blir. TS. Anonymkode: 09b10...52d Bidrag...? Som i... ta med en teskje natron...? Eller skal du ha penger fordi en 11-åring er med dere å bake pepperkaker? Da er det faktisk bedre å si nei. Dette må være blant det rareste jeg har lest på KG... Du er ikke kjip som sier nei til å ha henne med, men du er kjip om du sier hun kan få komme på besøk om du får penger 😶 Kaneel skrev (30 minutter siden): Stakkars jente.. kanskje hun ikke svarer på om hu skal på kamp/trening fordi hu faktisk ikke kan svare på det før hu vet om noen henter henne fordi hu ikke har andre muligheter.. ikke lett å være 14 år og sårbar og bli fryst ut på en slik måte.. tenk hvor flaut hu nok synes det er å være avhengig av å bli hentet for å få drive med sport.. og nå har dere fryst hu ut istefor å ta en orntlig prat med henne og foreldrene å funnet en løsning.. Det er ikke å fryse ut noen at man ikke stiller som gratis taxi. Anonymkode: 64aae...e1f 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #37 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bidrag...? Som i... ta med en teskje natron...? Eller skal du ha penger fordi en 11-åring er med dere å bake pepperkaker? Da er det faktisk bedre å si nei. Dette må være blant det rareste jeg har lest på KG... Du er ikke kjip som sier nei til å ha henne med, men du er kjip om du sier hun kan få komme på besøk om du får penger 😶 Det er ikke å fryse ut noen at man ikke stiller som gratis taxi. Anonymkode: 64aae...e1f Jeg ba henne ta med noe å pynte med, Historien i alle år er at de ikke bidrar med noe, men ringer læreren hvis ikke alt kommer på et sølvfat. Hva er greia med at man ikke kan forvente noe av folk? Jeg kunne for eksempel spurt om de kanskje kunne hatt pepperkakebaking hjemme hos seg i år, men gjorde det ikke. Ts. Anonymkode: 09b10...52d 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #38 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så lenge dere skal samme vei og det er plass ville jeg latt barnet sitte på. Jeg hadde med nabojenta i bilen i 9 år da barna skulle på skolen. Hver eneste dag ringte hun på og spurte om å få sitte på. Hun takket for det hver gang. En dag så måtte eksen min kjøre de på skolen og han hadde ikke plass til nabojenta. Da måtte moren hennes kjøre selv og barnet kom også for sent på skolen. Jeg spurte denne jenta hvorfor mamma’n hennes aldri kjørte henne og søsknene på skolen. Svaret var at moren ikke hadde tid, hun skulle nemlig se på TV. Denne moren var skikkelig tv slave, noe også mannen hennes sa. Etterhvert ble den jenta også fast på middag hos oss. Vi var egentlig 4 i familien, men dekket alltid på til 5. Det var like naturlig å rope inn nabojenta til middag som å rope på mine. Hun ble nesten som ett forsterbarn, men det var bare koselig. Takken dor dette i dag er at denne jenta ikke hilser på oss lenger. Vi bor på samme sted som gjennom hele oppveksten og foreldrene er fremdeles min nabo. Når denne jenta besøker foreldrene sine og jeg hilser på henne så hverken «ser eller hører» hun meg. Hvis jeg hever stemmen og sier «Hei Anne», da spiller hun veldig overrasket og sier bestandig «Jeg så deg ikke skjønner du hehehe» enda jeg da kan stå med en meters mellomrom. Jeg skjønner ikke hvorfor hun oppfører seg sånn mot meg og barna mine. Hun har hatt det fint her med skyss, mat, overnatting ganske ofte. Vi hadde vel nærmest åpent hus for vennene av barna. Vi koste oss når barna var samlet hos oss, da visste jeg til enhver tid hvor de var og hvem de var sammen med. Anonymkode: b4602...70c Som å lese om meg selv.. Dog er jeg nå 45 år, og bor ikke på hjemstedet lengre.. Jeg syntes det var så flaut/ekkelt å treffe naboene når jeg ble voksen og skjønte hvor mye de hadde fulgt meg opp, og hvor lite foreldrene mine hadde vært til stede. Jeg skammet meg, og skammet meg over foreldrene mine, og ble påmindt hver gang jeg traff naboene. Vil ikke framstå som utakknemlig 😔 Anonymkode: 8afdd...262 1 12
Firefine Skrevet 3. desember 2022 #39 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Da får foreldrene avtale med andre foreldre så hun vet om hun har skyss. Er ikke opp til en 14 år gammel jente å ha ansvar for sånt. Anonymkode: 02132...ea3 De går i 9.klasse. Selvfølgelig må de kunne klare å si om de kommer på trening og kamp. Det er jo laguttak og treningene legges nok opp etter hvor mange som kommer.
Rucula Skrevet 3. desember 2022 #40 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så lenge dere skal samme vei og det er plass ville jeg latt barnet sitte på. Jeg hadde med nabojenta i bilen i 9 år da barna skulle på skolen. Hver eneste dag ringte hun på og spurte om å få sitte på. Hun takket for det hver gang. En dag så måtte eksen min kjøre de på skolen og han hadde ikke plass til nabojenta. Da måtte moren hennes kjøre selv og barnet kom også for sent på skolen. Jeg spurte denne jenta hvorfor mamma’n hennes aldri kjørte henne og søsknene på skolen. Svaret var at moren ikke hadde tid, hun skulle nemlig se på TV. Denne moren var skikkelig tv slave, noe også mannen hennes sa. Etterhvert ble den jenta også fast på middag hos oss. Vi var egentlig 4 i familien, men dekket alltid på til 5. Det var like naturlig å rope inn nabojenta til middag som å rope på mine. Hun ble nesten som ett forsterbarn, men det var bare koselig. Takken dor dette i dag er at denne jenta ikke hilser på oss lenger. Vi bor på samme sted som gjennom hele oppveksten og foreldrene er fremdeles min nabo. Når denne jenta besøker foreldrene sine og jeg hilser på henne så hverken «ser eller hører» hun meg. Hvis jeg hever stemmen og sier «Hei Anne», da spiller hun veldig overrasket og sier bestandig «Jeg så deg ikke skjønner du hehehe» enda jeg da kan stå med en meters mellomrom. Jeg skjønner ikke hvorfor hun oppfører seg sånn mot meg og barna mine. Hun har hatt det fint her med skyss, mat, overnatting ganske ofte. Vi hadde vel nærmest åpent hus for vennene av barna. Vi koste oss når barna var samlet hos oss, da visste jeg til enhver tid hvor de var og hvem de var sammen med. Anonymkode: b4602...70c Ja, det ligger dessverre i den menneskelige natur å være jævla utakknemmelig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå