Kjsl Skrevet 2. desember 2022 #1 Del Skrevet 2. desember 2022 Er det noen som har erfaring med Dhea som forbehandling før assistert befruktning? Hvilken dose fikk du foreskrevet og hvor lenge ble du anbefalt å stå på forbehandlingen? Jeg har fått anbefalt 25mg 3 ganger daglig i 4-6 uker. Jeg har imidlertid lest at man bør ta dhea minst 6-8 uker for at det skal gi effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LJo11 Skrevet 3. desember 2022 #2 Del Skrevet 3. desember 2022 Ikke noe erfaring enda, annet enn at jeg står på 50 mg x 1. Skal stå på dette til nytt forsøk i januar, ca 3 mnd i første omgang. Finnes en del studier på DHEA, men det er ofte på få personer over ulik tidsperspektiv. Dosering er som regel 25 mg × 3 i de ulike studiene men høyre dosering over lengre tid vil jo også gi flere bivirkninger som fet hud og mer hårvekst. Min lege har gode erfaringer med DHEA men ser at ikke alle har nytte av det. I tillegg viser flere av studiene at langvarig dosering på sikt vil gi økende antall eggposer, uten at de helt vet årsaken til dette. Jeg er i utgangspunktet skeptisk til slik forbehandling, men har kommet til et punkt jeg er villig til å prøve for å slippe å lure på om det kunne hjulpet. Ca 1/3 av fertilitetsklinikkene i verden benytter DHEA, så tenker at det kan være en løsning før man tenker på eggdonasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjsl Skrevet 4. desember 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 4. desember 2022 Takk for svar. Hvilken klinikk er du på? har du foreløpig merket noen bivirkninger? Jeg får ta en prat med legen min på mandag og høre hvor lenge de anbefaler denne forbehandlingen. Men som du sier, så vil jo høy dose over tid sikkert kunne føre til flere bivirkninger. Jeg er på mitt tredje forsøk, så er villig til å prøve å se om det kan hjelpe på eggkvaliteten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LJo11 Skrevet 4. desember 2022 #4 Del Skrevet 4. desember 2022 Kjsl skrev (1 time siden): Takk for svar. Hvilken klinikk er du på? har du foreløpig merket noen bivirkninger? Jeg får ta en prat med legen min på mandag og høre hvor lenge de anbefaler denne forbehandlingen. Men som du sier, så vil jo høy dose over tid sikkert kunne føre til flere bivirkninger. Jeg er på mitt tredje forsøk, så er villig til å prøve å se om det kan hjelpe på eggkvaliteten. Jeg er på Spiren i Trondheim og har 5 forsøk bak meg bare i år. Ikke merket noen bivirkninger. Kan hende litt mer urolig mage den siste måneden, men det kan være tilfeldig også. Synes derfor det er helt greit å hive innpå en kapsel til frokost frem til neste runde. Hold meg gjerne oppdatert om hva som skjer videre med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjsl Skrevet 16. desember 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 16. desember 2022 Masse lykke til med neste forsøk 😊 Jeg skal ha neste forsøk i midten/slutten av februar. hold meg veldig gjerne oppdatert om hvordan neste forsøk går for deg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjsl Skrevet 5. februar 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 5. februar 2023 Hei, Jeg har gått på hormoner i rundt 10 uker nå og er spent på å komme i gang med neste forsøk om en ukes tid. Hvordan går det meg deg? Er du i gang med nytt forsøk, og vet du om dhea hormonene har hatt noen virkning på deg? krysser fingrene for deg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå