Ænema Skrevet 2. juli 2023 #581 Del Skrevet 2. juli 2023 Kukk og pirrer/pirrende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #582 Del Skrevet 2. juli 2023 On 4/30/2023 at 10:56 PM, AnonymBruker said: Sola blir for muntlig synes jeg da. Det bør ikke være et mål å skrive slik man snakker, da kan man heller skrive dialekt. Anonymkode: 3ea7f...943 Sola er hunkjønn på bokmål, og har -a hovedbøyning i bestemt form entall. Vi lærte ikke Riksmål på skolen, så det er ikke rart det da blir "sola". Hilsen selverklært språk-/grammatikknazi. Anonymkode: 90b2f...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #583 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sola er hunkjønn på bokmål, og har -a hovedbøyning i bestemt form entall. Vi lærte ikke Riksmål på skolen, så det er ikke rart det da blir "sola". Hilsen selverklært språk-/grammatikknazi. Anonymkode: 90b2f...aff Sol er valgfritt hankjønn eller hunkjønn på bokmål. Det er altså like rett å lære barn å skrive solen som sola, det burde du vite Anonymkode: 3ea7f...943 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaffelhunden Skrevet 2. juli 2023 #584 Del Skrevet 2. juli 2023 Dialog Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #585 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 2.7.2023 den 17.25): Sola er hunkjønn på bokmål, og har -a hovedbøyning i bestemt form entall. Vi lærte ikke Riksmål på skolen, så det er ikke rart det da blir "sola". Hilsen selverklært språk-/grammatikknazi. Anonymkode: 90b2f...aff På bokmål er det fullstendig innenfor grammatikalsk å ikke bruke hunkjønnsform av noe ord, slik som vi gjør i Bergen. Ingen bergenser sier/skriver jenta, sola, hytta eller boka. Anonymkode: 9cbb8...b6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #586 Del Skrevet 9. juli 2023 Formuleringer som fremoverlent og sulten på nye utfordringer i stillingsannonser. Anonymkode: a4a16...886 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #587 Del Skrevet 9. juli 2023 «thrilled». Jobber stort sett med business engelsk, og dette ordet har blitt så sjukt overbrukt. Spesielt etter chat gpt kom i vinden Anonymkode: f76ae...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. juli 2023 #588 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 25.6.2023 den 21.39): Hater ordet «bugner». I alle reklamer om mat osv «det bugner av gode jordbær»…. Og når østlendinger sier «her sånn». Og «hvem film skal vi se». Det heter «hvilken film skal vi se… Ellers teite ord: serr, lissm, sjæl osv Anonymkode: 5f8c4...584 Jeg er østlending og skjønner ikke hva som menes med dette. I hvilken sammenheng brukes det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #589 Del Skrevet 10. juli 2023 Bærekraftig. Anonymkode: c5329...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #590 Del Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 25.6.2023 den 21.39): Hater ordet «bugner». I alle reklamer om mat osv «det bugner av gode jordbær»…. Og når østlendinger sier «her sånn». Og «hvem film skal vi se». Det heter «hvilken film skal vi se… Ellers teite ord: serr, lissm, sjæl osv Anonymkode: 5f8c4...584 Ikke noe bedre når Oslofolk spør : hvordan te vil du ha. Anonymkode: c5329...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #591 Del Skrevet 10. juli 2023 Jeg bruker gjerne gjerne vegetarprodukter, men ordene "plantebasert" og "planteprotein" synes jeg er kjempeteite. Jeg liker av en eller annen grunn ikke ordet "produkt" heller. Eller "bugner" som jeg ser andre har nevnt her. Anonymkode: ed4b1...df5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå