Gå til innhold

Dere i forhold som bruker kondom

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Haha, så fordi mannen  ikke ønske å "spise sjokolade med papiret på" eller gjøre ett helt enkelt inngrep, så må dama ta masse hormoner eller en operasjon i buken. Jo takk, jeg er glad jeg har funnet meg en skikkelig mann som tar ansvar!

Anonymkode: d5697...498

Det kan like godt være kvinnen som finner det ubehagelig med kondom. Hva gjør du om du kommer inn i nytt forhold, bestemmer at neste mann også må sterilisere seg? Synes du det er vanskelig å ta ansvar for andre ting i livet også, er det som oftest mannen din som må trå til?

Anonymkode: ee25d...06c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er betraktelig billigere og mye mindre risikabelt for menn å sterilisere seg, enn for kvinner. Man må utfylle visse krav for å få det dekt som kvinne. 

En annen ting også, finnes ikke mere provoserende enn menn som er liv redde for å få barn, men nekter å sterilisere seg. Forventer at det er opp til kvinnen å ikke bli gravide… hva med å sterilisere seg selv? Enn å forvente at en kvinne skal gå på prevensjon. 

97008743-E9BE-421B-94AA-8A1631F1ABD5.jpeg

Anonymkode: aad94...b94

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er dette for en tafatt holdning? Gå og steriliser dere selv, det bør ikke være en selvfølge at mannen skal gjøre det. Ta ansvar for egen helse, ikke legg det over på han.

Tull. Om de det er snakk om, er MENN og ikke gutter, er det de som bør sterilisere seg. Kjapt, greit poliklinisk inngrep. Null problemer etterpå, så lenge mannen ikke har psykiske utfordringer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er ingen selvfølge. Om mannen ikke ønsker å gå gjennom operasjon bør man som kvinne ta ansvar for egen helse. Det er et veldig enkelt og ukomplisert inngrep hos kvinner også, selv om man legges i full narkose.

Om mannen ikke ønsker å gå igjennom operasjon, så kan kvinnen kreve bruk av kondom.

Det er Nettop dette som er å ta ansvar for egen helse.

Ønsker ikke mannen sterilisering og ikke vil bruke kondom, så er det ikke noe hokus pokus å avstå fra samleie heller.

Anonymkode: 592b2...e42

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er det enkleste når vi ikke vil ha barn. Har hendt en liten håndfull ganger at vi har skippet det, men angrepille koster ganske mye. Fremmedlegemer eller hormoner i kroppen er totalt utelukket. Sikkert 15 år siden jeg brukte p-piller sist.

Skrevet

Ingen av oss har problem med å bruke kondom så derfor bruker vi kondom.

Veldig enkelt og greit. Mannen er oppegående nok til å skjønne at masse hormoner eller bukoperasjon ikke er et alternativ jeg ønsker, jeg er oppegående nok til å ikke synse noe om hva han gjør eller ikke gjør av inngrep på sin kropp og kondom funker fint for begge parter.

Miljømessig hadde det kanskje vert bedre med andre alternativ enn 30+ kondomer i mnd men siden vi dropper barn får det gå litt opp i opp.

• Liker 2
Skrevet

Aldri brukt kondom, bortsett fra ons, alltid hoppa av i svingen, ingen barn har kommet overraskende.

Anonymkode: f880f...b03

Skrevet

Jeg liker å bruke kondom fordi det er lettere enn å tørke opp sæden som renner ut av fitta. 1 time seinere når vi har startet dagen kan dama brått kjenne sæden renner ut. 

Anonymkode: 384c0...345

Skrevet

Bruker kun kondom fordi jeg ikke kunne sette inn hormonspiral (fysisk årsak) og fordi jeg ikke vil ha risikoen med blodpropp på p.piller. 

Anonymkode: 5bbcc...a9a

Skrevet

Eg har blitt feit, deppa og fått store blødningsforstyrrelser på alle 6 merkene eg har prøvd. Det går berre ikkje.

Det raraste var at eg fekk kort lunta av 2 av p-pillene. Eg var som ein veps. Heilt merkelig. Dritskeptisk til p-piller.

Han skal sterilisera seg.

Anonymkode: 5eba8...28e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 22.00):

Dere som er i forhold med fast partner som kun bruker kondom som prevensjon, hva er grunnen til at dere ikke bruker andre prevensjonsmidler?

Er det noen som foretrekker kondom fremfor andre ting, eller er det grunner til at dere ikke bruker andre ting? Isåfall hvilke grunner?

Anonymkode: 393fb...03b

Jeg tar ikke p-piller fordi jeg blir kokko i huet av de. Og helt fucka psykisk.  Og blir ikke meg selv av dem. Mannen fiksa strengen, når de ønskede barna var kommet til verden. 

Anonymkode: f06a5...f3b

Skrevet

Kondom syns jeg er ubehagelig. Vi bruker heller sleeve. Gjør samme jobben når man er i forhold og slipper å ha et lass med kondomer liggende. 

Anonymkode: cd124...ce0

Skrevet

Fikk bare masse bivirkninger av p-piller, der jeg ikke har turt å begynne med noe annet som bare tuller til kroppens naturlige hormonbalanse. I tillegg ønsker vi begge barn en gang i fremtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...