AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #21 Skrevet 1. desember 2022 p-piller / spiral eller noe sånn beskytter vel bare mot uønsket graviditet. Men å bruke kondomer kan beskytte mot BÅDE graviditet, OG andre "ulumskheter" som man risikerer å pådra seg i løpet av samleie. altså det aller beste prevensjonsmiddelet uansett... Anonymkode: 48327...309 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #22 Skrevet 1. desember 2022 Fordi bruk av p-piller går utover psyken min. Jeg blir nedstemt, trist, får humørsvingninger og tåler motgang dårligere, tårene sitter løst. Og det er veldig forskjellig fra hvordan jeg er uten prevensjon. Har lest om bivirkningene på andre typer prevensjon, og det er ikke oppløftende lesing. Jeg vil rett og slett ikke utsette kroppen min for det. Kondom funker helt fint for oss. Anonymkode: 766fc...a9a 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #23 Skrevet 2. desember 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Har prøvd ulike typer hormonprevensjon tidligere, uten å finne noe som ikke ga kjipe bivirkninger. Mannens innstilling er at det er totalt unødvendig at jeg skal gå på noe når han kan bruke kondom, så da ser jeg ingen grunn til å prøve hormoner igjen. Anonymkode: 62a05...6dd Skal si du har kustus på mannen 😅 Anonymkode: 6dfe1...ee6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #24 Skrevet 2. desember 2022 Fordi tilførte hormoner er dritt. Og mannen vil ikke sterilisere seg. Greit for meg. Jeg kjenner ikke særlig forskjell. Det fungerer også utrolig bra for å slippe det ekles sølet som kommer ut av meg og stinker i evighet etterpå. Ja. Mannen har mye sæd. Blandet med mitt søl så blir det ekkelt. Anonymkode: 65f0c...417 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #25 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal si du har kustus på mannen 😅 Anonymkode: 6dfe1...ee6 Det er jo ikke kustus, med mindre alle menn som har en dame som går på piller har kustus på dama? Anonymkode: 3000c...a9b 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #26 Skrevet 2. desember 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Bruker aldri kondom. Spiser ikke sjokolade med papir på😜 Anonymkode: 0d937...88d Da bruker du feil type kondomer. 5 hours ago, AnonymBruker said: Skal si du har kustus på mannen 😅 Anonymkode: 6dfe1...ee6 Hvis det er å ha kustus på mannen, så har jeg også kustus på min. Vi har hatt sex sammen i 16 år og han har hatt akkurat samme innstillingen som mannen til hun du siterer. Mannen min har heller aldri så mye som ymtet frampå at vi kunne ha brukt annen prevensjon. Anonymkode: f51f3...142 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #27 Skrevet 2. desember 2022 Jeg tåler ingen andre prevensjonsmidler. Anonymkode: 3eaf3...e6c 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #28 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Bruker aldri kondom. Spiser ikke sjokolade med papir på😜 Anonymkode: 0d937...88d Men nå hjelper ikke p-piller på det du velger å putte i munnen heller da akkurat. Anonymkode: 76923...d0b 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #29 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): p-piller / spiral eller noe sånn beskytter vel bare mot uønsket graviditet. Men å bruke kondomer kan beskytte mot BÅDE graviditet, OG andre "ulumskheter" som man risikerer å pådra seg i løpet av samleie. altså det aller beste prevensjonsmiddelet uansett... Anonymkode: 48327...309 Nå var spørsmålet rettet til de i faste forhold da, såfremt man ikke sliter med en partner som flyr på alskens på si så er vel ulumskheter egentlig noe problem. Anonymkode: 76923...d0b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #30 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal si du har kustus på mannen 😅 Anonymkode: 6dfe1...ee6 Har man kustus på mannen sin fordi han er en mann som forstår at de fysiske bivirkningene til partneren som må bruke hormonpreparater er værre enn å ta på en kondom? Anonymkode: 76923...d0b 4 1
feliek54 Skrevet 2. desember 2022 #31 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Dere som er i forhold med fast partner som kun bruker kondom som prevensjon, hva er grunnen til at dere ikke bruker andre prevensjonsmidler? Er det noen som foretrekker kondom fremfor andre ting, eller er det grunner til at dere ikke bruker andre ting? Isåfall hvilke grunner? Anonymkode: 393fb...03b Jeg har sterilisert meg og trenger ikke tenke på prevensjon 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #32 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Dere som er i forhold med fast partner som kun bruker kondom som prevensjon, hva er grunnen til at dere ikke bruker andre prevensjonsmidler? Er det noen som foretrekker kondom fremfor andre ting, eller er det grunner til at dere ikke bruker andre ting? Isåfall hvilke grunner? Anonymkode: 393fb...03b Bare les deg opp på «bivirkninger av hormonell prevansjon», så finner du fort it av hvorfor mange kvinner ikke ønsker å bruke det. Kobberspiral har ikke hormoner, men gir også gjerne kraftig blødning og mer kramper. Og utenom det så har vi kondom, både «mannlig» og «kvinnelig» kondom finnes, men den mannlige er enklere å få tak i. Pessar finnes jo også som er alternativ, men det er behov for tilpasning, og ikke minst det å klare å bruke den sikkert, kondom er da enklere. Anonymkode: 00a0e...1a8 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #33 Skrevet 2. desember 2022 Fatter ikke at folk gidder å bruke hormonell prevensjon, om ikke årsaken er å regulering av svært plagsom menstruasjon. Kondom slår hormonell prevensjon 10 av 10 ganger. Heia kondom! Anonymkode: 592b2...e42 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #34 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tåler ikke hormonpreparater, og mannen vil ikke sterilisere seg. Anonymkode: d5c18...f64 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kommer aldri til å gå på hormonprevensjon igjen. Mannen vegrer seg litt for sterilisering pluss det er dyrt. Så da blir det kondom i den fertile perioden hver syklus. Anonymkode: 693c0...9c3 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi tilførte hormoner er dritt. Og mannen vil ikke sterilisere seg. Greit for meg. Jeg kjenner ikke særlig forskjell. Det fungerer også utrolig bra for å slippe det ekles sølet som kommer ut av meg og stinker i evighet etterpå. Ja. Mannen har mye sæd. Blandet med mitt søl så blir det ekkelt. Anonymkode: 65f0c...417 Hva er dette for en tafatt holdning? Gå og steriliser dere selv, det bør ikke være en selvfølge at mannen skal gjøre det. Ta ansvar for egen helse, ikke legg det over på han. Anonymkode: ee25d...06c 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #35 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er dette for en tafatt holdning? Gå og steriliser dere selv, det bør ikke være en selvfølge at mannen skal gjøre det. Ta ansvar for egen helse, ikke legg det over på han. Anonymkode: ee25d...06c Det bør være en selvfølge at man velger den enkleste metoden. Og det er utrolig, virkelig utrolig mye enklere for noen med en penks å sterilisere seg, enn noen med en livmlr. To vidt forskjellige ting. Der en av dem skjer når man er våken, mens den andre krever full narkose. Anonymkode: 00a0e...1a8 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #36 Skrevet 2. desember 2022 Vi bruker kondom siden jeg ikke tåler noen av prevensjonene jeg har prøvd, gir meg så mange bivirkninger som null sexlyst og depresjon. Siden vi ønsker barn i fremtiden, venter vi med sterilisering. Er ingen problemer for han, siden han vil jeg skal slippe plagene med hormon prevensjon. Heller ingen problemer med at jeg da i perioder kan bli ganske hormonell ved PMS. Bedre det sier han, enn at jeg mister meg selv helt med å bruke medisiner jeg ikke tåler godt 😊 Anonymkode: aad94...b94 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #37 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det bør være en selvfølge at man velger den enkleste metoden. Og det er utrolig, virkelig utrolig mye enklere for noen med en penks å sterilisere seg, enn noen med en livmlr. To vidt forskjellige ting. Der en av dem skjer når man er våken, mens den andre krever full narkose. Anonymkode: 00a0e...1a8 Nei, det er ingen selvfølge. Om mannen ikke ønsker å gå gjennom operasjon bør man som kvinne ta ansvar for egen helse. Det er et veldig enkelt og ukomplisert inngrep hos kvinner også, selv om man legges i full narkose. Anonymkode: ee25d...06c 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #38 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hva er dette for en tafatt holdning? Gå og steriliser dere selv, det bør ikke være en selvfølge at mannen skal gjøre det. Ta ansvar for egen helse, ikke legg det over på han. Anonymkode: ee25d...06c Haha, så fordi mannen ikke ønske å "spise sjokolade med papiret på" eller gjøre ett helt enkelt inngrep, så må dama ta masse hormoner eller en operasjon i buken. Jo takk, jeg er glad jeg har funnet meg en skikkelig mann som tar ansvar! Anonymkode: d5697...498 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #39 Skrevet 2. desember 2022 Mannen foretrekker faktisk kondom. Praktisk mtp søl osv 😜 Og da gidder ikke jeg proppe meg full med hormoner 🤷♀️ Anonymkode: 3fa20...b32 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #40 Skrevet 2. desember 2022 Samboeren min er skeptisk til hormonprevensjon og det er egentlig jeg også. Vi har brukt kondom så langt og selv om det ikke blir helt det samme, så funker det greit nok. Kommer nok til å klippe etterhvert, siden ingen av oss har noe interesse av å få barn uansett. Anonymkode: ee6e0...929 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå