Gå til innhold

Dere i forhold som bruker kondom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er i forhold med fast partner som kun bruker kondom som prevensjon, hva er grunnen til at dere ikke bruker andre prevensjonsmidler?

Er det noen som foretrekker kondom fremfor andre ting, eller er det grunner til at dere ikke bruker andre ting? Isåfall hvilke grunner?

Anonymkode: 393fb...03b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi P-piller og andre ting med hormoner er noe dritt. 

Anonymkode: 3ee72...a4e

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet

Tåler ikke hormonpreparater, og mannen vil ikke sterilisere seg.

Anonymkode: d5c18...f64

• Liker 4
Skrevet

Har prøvd ulike typer hormonprevensjon tidligere, uten å finne noe som ikke ga kjipe bivirkninger. Mannens innstilling er at det er totalt unødvendig at jeg skal gå på noe når han kan bruke kondom, så da ser jeg ingen grunn til å prøve hormoner igjen. 

Anonymkode: 62a05...6dd

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg går ikke på pillen, har aldri gjort det. Jeg har til tider gått på p-sprøyte avhengig av hvor jævlig menstruasjonen har vært.

Kondom har vært det mest praktiske.
Også er det kjekt at man begrenser sølet og slipper sitte der i en time og hoste for å få alt ut.

Anonymkode: d3ff0...6a6

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dere som er i forhold med fast partner som kun bruker kondom som prevensjon, hva er grunnen til at dere ikke bruker andre prevensjonsmidler?

Er det noen som foretrekker kondom fremfor andre ting, eller er det grunner til at dere ikke bruker andre ting? Isåfall hvilke grunner?

Anonymkode: 393fb...03b

pga spiral gav smerter ved samleie (bakoverlent livmor) og minipille fjernet mensen helt og gav masse kluss og p-pille gav masse hormonubalanse.

Anonymkode: dec45...f86

Skrevet

Ønsker ikke å gå på annen prevensjon. 

Anonymkode: f51f3...142

• Liker 1
Skrevet

Kvinner bør ikke gå på helseskadelig prevensjonsmidler. Da er kondom et godt alternativ.

Anonymkode: 71e87...651

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg går ikke på pillen, har aldri gjort det. Jeg har til tider gått på p-sprøyte avhengig av hvor jævlig menstruasjonen har vært.

Kondom har vært det mest praktiske.
Også er det kjekt at man begrenser sølet og slipper sitte der i en time og hoste for å få alt ut.

En time for å få sølet ut? Lol, er du en gutt med urealistiske tanker om sex. 😅

ingen sitter en time for å få sølet etter sex. Tullete trolling 

Anonymkode: 9454a...199

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En time for å få sølet ut? Lol, er du en gutt med urealistiske tanker om sex. 😅

ingen sitter en time for å få sølet etter sex. Tullete trolling 

Anonymkode: 9454a...199

Nei, jeg er faktisk kvinne. Og uavhengig av hvor gammel jeg enn måtte være syntes jeg det er et jævla bryderi.
Jeg kjenner ingen som syntes det er gøy å kjenne følelsen av at noe stadig renner inni deg til tross for at man har vasket seg etter alle kunstens regler.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Hater sølet.
Vil ikke ha noe hormon basert.
Det er sykt farlig bivirkninger man må ignorere når man går på p-piller. 
 Jeg har også migrene, så burde ikke akkurat bruke p-piller pga det.

Anonymkode: cebdd...d84

• Liker 4
Skrevet

Tåler ikke hormonprevensjon, orker ikke tanken på smerten og eventuelt verre blødninger på spiral, så da blir det kondom. Da slipper vi sølet og :)

Anonymkode: 549e2...c4f

• Liker 2
Skrevet

Bruker kun kondom ved analsex. 

Anonymkode: 25061...00e

Skrevet

Jeg fikk bivirkninger som ødela sexlivet. Ulike varianter har gitt meg fraværende sexlyst, ekstremt tørr skjede eller månedslange  menstruasjoner. Vi liker ikke å bruke kondom, men sex med kondom er mye bedre enn ingen sex. Temping eller sikre perioder tør vi ikke, for jeg blir lett gravid og vi har nok barn.

Anonymkode: d5697...498

• Liker 2
Skrevet

Kommer aldri til å gå på hormonprevensjon igjen.

Mannen vegrer seg litt for sterilisering pluss det er dyrt. Så da blir det kondom i den fertile perioden hver syklus. 

Anonymkode: 693c0...9c3

Skrevet

Tåler hormonprevensjon dårlig, får blant annet veldig uren hud og mye betennelse i huden av det. Også på minipiller og spiral.

Også synes ingen av oss at det er noe stress eller ubehagelig å bruke kondom.

Anonymkode: 76923...d0b

Skrevet

Legen min sa at siden jeg hadde slitt med depresjon så ville det kunne gjøre meg deprimert, psykotisk og suicidal å begynne med p piller pluss at jeg hadde hatt mange åt uten sexlyst i sølibat pga antidepressiva medisiner og legen sa p piller også kunne ta fra meg sexlysten og siden jeg hadde fått det bedre fra depresjon og fått tilbake sexlyst så var det ikke et spørsmål å risikere å bli verre igjen. 

Alltid brukt kondom 

Anonymkode: 60c56...fcc

• Liker 3
Skrevet

Har vært samboere i 3 år og kjærester i 4, og fikk baby for 8 mnd siden. Vi bruker kondom fordi jeg ikke ønsker å bruke hormonprevensjon, og kobberspiral er helt uaktuelt. Gikk på p-piller i seks år, men måtte slutte fordi jeg fikk mange bivirkninger etter hvert. Kommer nok aldri til å begynne på hormonprevensjon igjen, men heldigvis synes ingen av oss at kondom er noe stress. Egentlig veldig greit å slippe sædsølet.

Anonymkode: 8db04...0d0

• Liker 2
Skrevet

Bruker aldri kondom. Spiser ikke sjokolade med papir på😜

Anonymkode: 0d937...88d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg brukte p piller i 16 år frem til vi fikk første barnet, etter det brukte vi kondom fordi vi visste vi ville ha et barn til og ønsket ikke å klusse til hormonene før vi skulle begynne prøvingen på nummer to igjen. Etter vi fikk barn nummer to startet jeg aldri på p piller igjen, føler ikke for å stappe kroppen min full av kunstige hormoner igjen, synes 16 år holder. Mannen min planlegger å sterilisere seg, i mellomtiden bruker vi kondom. For min del synes jeg det er like greit, det blir så mye søl uten kondom. 

Anonymkode: 09445...915

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...