Gå til innhold

Tips til stressmestring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen starter prøvingen på vår første om en ukes tid (planlagt i samråd med sykehus, derfor så spesifikt tidspunkt). Jeg har vært litt utålmodig etter å starte i noen måneder, og nå som det nærmer seg kjenner jeg stresset bygger seg opp.

Er det noen som har gode stressmestringstips?

Anonymkode: e3ad1...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yoga hjelper for meg, og å prøve å gå tur i dagslys nå som det er mørkt. Det er ikke alltid jeg klarer å la være å tenke på prøvingen, men da prøver jeg å jobbe med aksept for situasjonen akkurat nå.

I kveld har jeg rett og slett kost meg med et glass vin på en torsdag, og det syns jeg hjalp etter en ganske tøff uke.

Masse lykke til med prøving. ❤️

Anonymkode: cac52...323

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Yoga hjelper for meg, og å prøve å gå tur i dagslys nå som det er mørkt. Det er ikke alltid jeg klarer å la være å tenke på prøvingen, men da prøver jeg å jobbe med aksept for situasjonen akkurat nå.

I kveld har jeg rett og slett kost meg med et glass vin på en torsdag, og det syns jeg hjalp etter en ganske tøff uke.

Masse lykke til med prøving. ❤️

Tusen takk ❤️ mannen har sagt han skal prøve å dra meg med ut på tur. Yoga kan jeg prøve å ta opp igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress før du engang har begynt? Prøv å stå i det i X antall år med fertilitetsbehandling. Da kan vi snakke om stress, da.

Anonymkode: ec7a7...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Stress før du engang har begynt? Prøv å stå i det i X antall år med fertilitetsbehandling. Da kan vi snakke om stress, da.

Jeg er ikke TS, men har prøvd i 6 måneder. På de 6 månedene har 5 stk. rundt meg blitt gravid og jeg har deltatt i 3 babyshowers hvor alt handler om å hylle en graviditet man så gjerne selv skulle få oppleve.

Jeg er i en alder hvor de aller fleste har barn eller er gravide. Da er 6 måneder mer enn stressende nok for min del. Det er ensomt å prøve, selv om det ikke har gått så lang tid.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du vet veldig lite om min situasjon. Jeg har ikke hatt muligheten til å starte prøvingen før nå, men har ønsket det i 5 år. 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er ikke TS, men har prøvd i 6 måneder. På de 6 månedene har 5 stk. rundt meg blitt gravid og jeg har deltatt i 3 babyshowers hvor alt handler om å hylle en graviditet man så gjerne selv skulle få oppleve.

Jeg er i en alder hvor de aller fleste har barn eller er gravide. Da er 6 måneder mer enn stressende nok for min del. Det er ensomt å prøve, selv om det ikke har gått så lang tid.

Jeg har nå 5 som akkurat har født rundt meg, og 3 gravide. Det bidrar nok litt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vet du hva. Jeg er i samme situasjon som DEG. Det betyr ikke at andre ikke fortjener å bli gravide eller å kunne kjenne på stresset. 

Utrolig dårlig å oppføre seg slik når noen spør om råd. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen tips som kan hjelpe deg med å håndtere stresset når du skal begynne med prøving:

Sett av tid til å puste og meditere: Ta deg litt tid hver dag til å puste dypt og fokusere på øyeblikket. Dette kan hjelpe deg med å slappe av og komme deg ned i en mer avslappet tilstand.

Hold deg fysisk aktiv: Trening kan hjelpe deg med å redusere stressnivået ditt og gi deg mer energi. Prøv å få inn litt mosjon hver dag, enten det er en kort tur, en økt i treningsstudioet eller noen øvelser hjemme.

Spis sunt og balansert: En god kosthold kan hjelpe deg med å holde energinivået oppe og styrke immunforsvaret. Unngå matvarer som inneholder mye sukker og bearbeidet fett, og sørg for å få i deg nok frukt, grønnsaker og protein.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rebecca30 skrev (15 timer siden):

Her er noen tips som kan hjelpe deg med å håndtere stresset når du skal begynne med prøving:

Sett av tid til å puste og meditere: Ta deg litt tid hver dag til å puste dypt og fokusere på øyeblikket. Dette kan hjelpe deg med å slappe av og komme deg ned i en mer avslappet tilstand.

Hold deg fysisk aktiv: Trening kan hjelpe deg med å redusere stressnivået ditt og gi deg mer energi. Prøv å få inn litt mosjon hver dag, enten det er en kort tur, en økt i treningsstudioet eller noen øvelser hjemme.

Spis sunt og balansert: En god kosthold kan hjelpe deg med å holde energinivået oppe og styrke immunforsvaret. Unngå matvarer som inneholder mye sukker og bearbeidet fett, og sørg for å få i deg nok frukt, grønnsaker og protein.

Tusen takk for konkrete tips. Styrketrening har jeg drevet med jevnlig i år heldigvis, kosthold og gåturer jobber jeg med 😅. Yoga og meditasjon må jeg ta opp igjen, takk for påminnelsen ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Tusen takk for konkrete tips. Styrketrening har jeg drevet med jevnlig i år heldigvis, kosthold og gåturer jobber jeg med 😅. Yoga og meditasjon må jeg ta opp igjen, takk for påminnelsen ❤️

Jeg selv har holdt på med ivf i 2 år, siste og 7 forsøket nå. Veldig mange sier at en ikke må stresse osv men litt vanskelig å unngå stress ❤️ men å gå turer og musikk på ørene hjelper litt ❤️ masse lykke til ❤️❤️

Anonymkode: e0d88...444

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg selv har holdt på med ivf i 2 år, siste og 7 forsøket nå. Veldig mange sier at en ikke må stresse osv men litt vanskelig å unngå stress ❤️ men å gå turer og musikk på ørene hjelper litt ❤️ masse lykke til ❤️❤️

Åh ❤️ masse lykke til med forsøket ❤️ tusen takk for tips. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Åh ❤️ masse lykke til med forsøket ❤️ tusen takk for tips. 

Tusen takk ❤️❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 19.19):

Jeg og mannen starter prøvingen på vår første om en ukes tid (planlagt i samråd med sykehus, derfor så spesifikt tidspunkt). Jeg har vært litt utålmodig etter å starte i noen måneder, og nå som det nærmer seg kjenner jeg stresset bygger seg opp.

Er det noen som har gode stressmestringstips?

Denne meditasjonen er den beste jeg noen gang har prøvd. Går rett i fletta og gjør meg såå avslappet og rolig. 

https://www.youtube.com/watch?v=Lov0SQw5G-0&t=170s

Anonymkode: 5d807...837

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...