Gå til innhold

Symptomer på graviditet utenfor livmoren

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke symptomer hadde du som har opplevd dette?

Jeg har akkurat testet positivt, og har fått noen vanvittige mensensmerter. Aldri opplevd så ille før. Ingen blødning eller spotting, og smertene kommer i «anfall» ca 3 ganger om dagen og varer i 10-15 min hver gang. Smertene er både nederst i magen og i ryggen, og på begge sider. Redd for at det kan være graviditet utenfor livmoren, finner ikke noe annet på nett når jeg googler. Blir jo litt bekymret 🥹

Anonymkode: c1295...0a2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Positiv test + sterke smerter = legevakt. Det er umulig å si om det er graviditet utenfor livmor eller ikke uten å undersøke med ultralyd, kom deg til legevakt med én gang. 

Anonymkode: fd6b5...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har akkurat testet positivt, og har fått noen vanvittige mensensmerter. Aldri opplevd så ille før. Ingen blødning eller spotting, og smertene kommer i «anfall» ca 3 ganger om dagen og varer i 10-15 min hver gang. Smertene er både nederst i magen og i ryggen, og på begge sider. Redd for at det kan være graviditet utenfor livmoren, finner ikke noe annet på nett når jeg googler. Blir jo litt bekymret 🥹

Hva er verst...graviditet utenfor ekteskap eller utenfor livmor?

Anonymkode: f2f91...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legen! Legevakta bruker du om legen ikke tar deg inn på hastetime.

Anonymkode: cf785...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvor langt er du på vei? Det tar litt tid før graviditet utenfor livmor i det hele tatt er mulig å oppdage og er farlig. Så hvis det er tidlig i graviditeten. Pust med magen. 

Anonymkode: 561f3...0eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart ha utelukket xu, det er såpass alvorlig at du ikke tar sjanser der.

Men, samtidig synes jeg ikke det høres helt ut som det. Det er litt tidlig hvis du akkurat har fått positiv test. Og smertene er vel vedvarende ved xu. 

Jeg hadde xu selv. Det ble oppdaget i uke 11 pga blødning og flaks. Ikke smerter. Hadde spottet litt tidligere. Trodde også at jeg ikke var gravid fordi jeg hadde en skikkelig festeblødning jeg trodde var vanlig mens.  

Anonymkode: fa8b6...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...