Roci Skrevet 2. desember 2022 #21 Del Skrevet 2. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, fikk de anbefalt fordi jeg hadde mye døde hudceller og grumsete hud. Det er veldig lite retinol i de kremene fikk jeg høre. Skrubb og peel bruker jeg en gang i uken. Den ene peelen er bare en rens. Den bruker jeg avogtil men bruker mest Clinique sin oljerens. Ok, da kan jeg slutte med skrubb kanskje. Huden min har blitt mindre fet og mindre urenheter men også tørrere ☹️ Anonymkode: 7ec4f...ca0 Selv om det er lite retinol i hvert produkt, har det egentlig lite hensikt å bruke flere produkter med retinol. Jeg får dessverre inntrykk av at du er blitt utsatt for en hudpleier som kanskje er litt i overkant salgsorientert, og som du selv sier - dette er dyre produkter! Mitt forslag - og det er kun et forslag - er at du kutter ut skrubben. Du trenger heller ikke både enzymatic peel og glycolic cleanser, så siden du har fått tørrere hud, kan du legge til side den med glycolsyre, da enzymer er snillere mot huden. Renewal pads inneholder salicylsyre som er bra når du har fet hud og store porer, men du trenger ikke bruke dem oftere enn 2-3 ganger i uka, kanskje sjeldnere. Recovery Creme inneholder mange ingredienser som er bra for tørr hud, men inneholder en del ingredienser som er såkalt komedogene, dvs. at de kan gi urenheter. Det samme gjelder Hydrating Creme, jeg tenker at begge disse kremene er bedre egnet for tørr hud enn kombinert/uren hud. Daily Defense inneholder flere silikoner som mange med fet hud kan opplever forverrer problemet, men dette er individuelt. Den inneholder også flere typer eteriske oljer (ulike sitrusoljer, peppermynte og duftstoffer) som kan være irriterende for sensitiv hud. Dette er basert på ingrediensene i produktene, om du synes de fungerer for deg, er det selvsagt ingen grunn til å slutte med dem. Personlig ville jeg nok foreslått å finne andre produkter bedre tilpasset din hudtype, når du går tom, men det må være opp til deg. Ettersom du sier at huden din oppleves tørrere - noe som også kan gjøre at huden din faktisk produserer mer olje, vil jeg foreslå at du supplerer rutinen din med et fuktserum. Et bra og rimelig produkt er Pure & Care Collagen serum, som du får på Normal. Gode ingredienser og masse bra fukt! Min nye favoritt er Caia Cosmetics Daily Boost Serum, som er litt dyrere, men ikke superdyrt. Og som sagt kan du prøve en silikonfri primer, det kan hende at den vil hjelpe til at hudsminken sitter finere på deg. F.eks. Disse er silikonfrie og beregnet på fet hud/store porer: https://www.strawberrynet.com/nb-no/filorga-pore-express-regulating-primer-pores-shine-30ml-1oz/256925/ https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/serum/ren-perfect-canvas-30,5006656/ Endret 2. desember 2022 av Roci 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #22 Del Skrevet 2. desember 2022 Roci skrev (57 minutter siden): Selv om det er lite retinol i hvert produkt, har det egentlig lite hensikt å bruke flere produkter med retinol. Jeg får dessverre inntrykk av at du er blitt utsatt for en hudpleier som kanskje er litt i overkant salgsorientert, og som du selv sier - dette er dyre produkter! Mitt forslag - og det er kun et forslag - er at du kutter ut skrubben. Du trenger heller ikke både enzymatic peel og glycolic cleanser, så siden du har fått tørrere hud, kan du legge til side den med glycolsyre, da enzymer er snillere mot huden. Renewal pads inneholder salicylsyre som er bra når du har fet hud og store porer, men du trenger ikke bruke dem oftere enn 2-3 ganger i uka, kanskje sjeldnere. Recovery Creme inneholder mange ingredienser som er bra for tørr hud, men inneholder en del ingredienser som er såkalt komedogene, dvs. at de kan gi urenheter. Det samme gjelder Hydrating Creme, jeg tenker at begge disse kremene er bedre egnet for tørr hud enn kombinert/uren hud. Daily Defense inneholder flere silikoner som mange med fet hud kan opplever forverrer problemet, men dette er individuelt. Den inneholder også flere typer eteriske oljer (ulike sitrusoljer, peppermynte og duftstoffer) som kan være irriterende for sensitiv hud. Dette er basert på ingrediensene i produktene, om du synes de fungerer for deg, er det selvsagt ingen grunn til å slutte med dem. Personlig ville jeg nok foreslått å finne andre produkter bedre tilpasset din hudtype, når du går tom, men det må være opp til deg. Ettersom du sier at huden din oppleves tørrere - noe som også kan gjøre at huden din faktisk produserer mer olje, vil jeg foreslå at du supplerer rutinen din med et fuktserum. Et bra og rimelig produkt er Pure & Care Collagen serum, som du får på Normal. Gode ingredienser og masse bra fukt! Min nye favoritt er Caia Cosmetics Daily Boost Serum, som er litt dyrere, men ikke superdyrt. Og som sagt kan du prøve en silikonfri primer, det kan hende at den vil hjelpe til at hudsminken sitter finere på deg. F.eks. Disse er silikonfrie og beregnet på fet hud/store porer: https://www.strawberrynet.com/nb-no/filorga-pore-express-regulating-primer-pores-shine-30ml-1oz/256925/ https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/serum/ren-perfect-canvas-30,5006656/ Tusen takk for gode, rimelige tips! Jeg skal prøve de 😊 Det er ingen som har prakket på meg noe men jeg har ønsket å kjøpe zo selv fordi jeg har god erfaring med de produktene. De irriterer feks ikke øynene mine som er ekstremt sensitive. Men det er jo mulig at de tilstoppet porene. Veldig vanskelig å gi fukt til huden uten å tilstoppe porene. Det kollagen serumet du foreslår virker veldig bra og fri for alle irritanter. Skal kjøpe det sporenstreks! Anonymkode: 7ec4f...ca0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 3. desember 2022 #23 Del Skrevet 3. desember 2022 Forsikre deg om at ingrediensene i hudpleien ikke kræsjer med ingrediensene i foundation/pudder. Typisk tegn på dette er at foundation kaker/skiller seg eller baller seg sammen med berøring. Gå over hudkrem/solkrem/foundation og se hva formulaen baserer seg på og prøv å matche det slik at ingrediensene er kompatible med hverandre. Mener da om det er vann, silikon eller oljebasert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. desember 2022 #24 Del Skrevet 3. desember 2022 Veldig mye av tutorials på hvordan legge sminke er beregnet på skjermsminke – altså ikke sminke du kan bruke til hverdags uten å se ut som en gal papegøye. Alle har ulike hudproblemer i større eller mindre grad, så at du har funnet noen produkter som passer for deg, er et bra step. Det å ha en idé om at man med en hverdagssminke ikke skal ha rynker eller urenheter overhodet er urealistisk, og selb om god hudpleie er viktig, er det mange som gjør alt rett, men som sliter, og mange som gir faen og som har plettfri hud. Vi har alle godt av nok søvn og å drikke masse vann, men om du har kviser, betyr ikke det at du lever usunt og omvent. Mitt tips er å være flink til å be om gratisprøver. Jeg kjøper gjerne dyre kremer, men får alle renseproduktene jeg trenger. Zo er kun solgt i hudpleiesalong, så jeg er usikker på deres rutiner. jeg ville likevel stilt spørsmål og spurt om prøver, men gjør det samtidig som du kjøper noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #25 Del Skrevet 3. desember 2022 Slutt med sminke Bortkastede penger. Anonymkode: f5bf3...d66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #26 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 15.37): Jeg må ikke men jeg vil Anonymkode: 7ec4f...ca0 Hvorfor det? Virker som det gir deg frustrasjon og tom lommebok. Anonymkode: d8212...334 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #27 Del Skrevet 3. desember 2022 Fet hud: kosthold. Tørr hud: kosthold. Aloe vera gele uten parfyme gjør porene mindre.. Rosevann gir glød.. Og honning gir god rens.. Men du blir som du spiser. Og huden din spiser også all den dritten du smører på den. Anonymkode: 946e8...dfb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliv Skrevet 3. desember 2022 #28 Del Skrevet 3. desember 2022 Hvor mye penger bruker du på sminke? Kjenner mange som bruker enorme summer rett og slett fordi de liker å teste nye ting😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #29 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 15.41): Jeg bruker mange produkter. Recovery cream, hydrating cream, power defence, glycolic cleanser, enzymatic peel, renewal pads, scrub. Pudder jeg har testet: alle fra Clinique, sensai, colorescience, og har et på vei fra shiseido. Har også prøvd alle billigfoundationer. Dette blir dyrt i lengden 😬 Anonymkode: 7ec4f...ca0 Men kan det være at du bruker for mye produkter? Huden min ble ti ganger bedre når jeg kuttet ut spesielt foundation. Jeg har og kuttet betraktelig ned på produkter, holder meg til en rensekrem, en god fuktighetskrem og av og til en olje. Ansiktsmaske en gang iblant. Thats it. Får skryt for huden nå. Før var den en kombinasjon av tørr med enkelte fete soner, nå er den mye jevnere. Anonymkode: c5052...b05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #30 Del Skrevet 14. desember 2022 CrazyCatLady2500 skrev (På 1.12.2022 den 14.42): Ja…. Men det blir jo nesten som en hobby, da 🤭 Nettopp. Mange antar med engang at TS har problemer med huden. Huden min er fin den, men bruker også mye penger på hudpleie og sminke, har funnet mye som er bra og mye som er dårlig. Klarer ikke å slutte, for plutselig finner jeg et nytt favoritt produkt. Prøver å begrense meg selv og gjøre en del research før jeg kjøper et nytt produkt. Anonymkode: 7f400...f00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #31 Del Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 9.54): Jeg har selv fet hud med store porer og bruker kun billig sminke. Har funnet ut at det er like bra for meg. Min beste foundation er feks en fra L’Oréal til 99 kr på normal. Kjøpte akkurat en ny fra estee lauder til ca 4-5 ganger prisen, den er også ok, men L’Oréal er bedre for meg, den sitter lenger noe som er en utfordring med fer hud. Så kjøp billig. Anonymkode: cb482...114 En blanding er det beste. Hvis en skal bare ha rimelige produkter eller bare dyre produkter, går en glipp av mange gode produkter. Yndlingsmascaen min er fra Maybelline, favorittserumet fra medik8, yndlingsbørsten fra Beter og favorittconcealer fra NARS. Finner mye billig som er bra, men finner også produkter som er dyre og som er VERDT det. Anonymkode: 7f400...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #32 Del Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 3.04): Men kan det være at du bruker for mye produkter? Huden min ble ti ganger bedre når jeg kuttet ut spesielt foundation. Jeg har og kuttet betraktelig ned på produkter, holder meg til en rensekrem, en god fuktighetskrem og av og til en olje. Ansiktsmaske en gang iblant. Thats it. Får skryt for huden nå. Før var den en kombinasjon av tørr med enkelte fete soner, nå er den mye jevnere. Anonymkode: c5052...b05 Jeg får også skryt for huden min, men jeg bruker PHA-serum, hyaluronsyre, fuktighetskrem og fuktgivende settingspray. Da jeg var litt yngre hadde jeg også fin hud og brukte et holy grail-serum og en fuktighetskrem, men da jeg ble eldre hjalp det ikke lengre. Anonymkode: 7f400...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #33 Del Skrevet 14. desember 2022 Nei for menn trenger ikke sminke for å ta seg godt ut Anonymkode: 9e405...052 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #34 Del Skrevet 14. desember 2022 Tror man sparer mye på å la være å sparkle ansiktet. Da blir hudene penere også etterhvert. De aller, aller fleste ser lite pene ut med huddekkende sminke. Holder lenge med leppe- og øyesminke. En annen fordel er at folk kjenner deg igjen om morgenen. Anonymkode: 1e8c9...1b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #35 Del Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei for menn trenger ikke sminke for å ta seg godt ut Anonymkode: 9e405...052 Ser mange menn som hadde hatt godt av sminke, og det er ikke det at kvinner trenger sminke, men en er vant med å bruke det og se kvinner med sminke. Anonymkode: 7f400...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 14. desember 2022 #36 Del Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser mange menn som hadde hatt godt av sminke, og det er ikke det at kvinner trenger sminke, men en er vant med å bruke det og se kvinner med sminke. Anonymkode: 7f400...f00 Og så er det jo moro! ⭐️🌟 jeg sminker meg kun fordi jeg liker det, og kun når jeg er opplagt til det. Kan fint dra på butikken uten, hvis jeg ikke orker den dagen. Men som regel benytter jeg da anledningen til å sminke meg 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå