AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Flere som har erfart dette i jobbsammenheng? At IT-folkene er arrogante og ser på andre som idioter? Anonymkode: b8a47...2d6 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 Fordi de konstant kontaktes av folk som påstår at maskinen er ødelagt, når de selv har glemt kontakten/lade. Folk som kjefter på dem fordi de selv ikke får til den enkleste ting. Folk som ikke skjønner at hvis skjermen på den stasjonære maskinen ikke er koblet til, nei da funker det ikke. Etter en tid blir man litt lei. Vær grei mot dem, de er bare mennesker de og, og potensielt det beste bekjentskapet du kan ha 😊 Anonymkode: 88395...3c1 14
Eremitten Skrevet 1. desember 2022 #3 Skrevet 1. desember 2022 (endret) Etter å ha arbeidet delvis som IT-support under studiene så måtte jeg etter hvert innse at hvis jeg snakket med en ukjent på telefon så var det optimistisk å gå ut ifra at folk vet at en mus vanligvis har minst to knapper, eller at den stasjonære pcen må være koblet til strøm. Så finnes det selvsagt en del brukere som ikke er helt håpløse, men hvis du arbeider heltid med IT-support så har jeg forståelse for at du ikke har så veldig stor tiltro til fremmedes intelligens. Serien "The Website is Down" på youtube er mer realistisk enn man skulle tro. Endret 1. desember 2022 av Eremitten 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #4 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Flere som har erfart dette i jobbsammenheng? At IT-folkene er arrogante og ser på andre som idioter? Anonymkode: b8a47...2d6 Kanskje de har IT-jobb fordi de bevisst har søkt seg vekk fra kundeservice, og fordi mange folk drar ut mye tid. Mange folk tenker ikke på at de bruker andres tid. Så da må de være litt knappe for at kunden ikke skal kose seg for mye med lange samtaler. Anonymkode: a36e4...8fe
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #5 Skrevet 1. desember 2022 Brukerfeil 98% av gangene… Anonymkode: b8644...59a 4
asterix Skrevet 1. desember 2022 #6 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi de konstant kontaktes av folk som påstår at maskinen er ødelagt, når de selv har glemt kontakten/lade. Folk som kjefter på dem fordi de selv ikke får til den enkleste ting. Folk som ikke skjønner at hvis skjermen på den stasjonære maskinen ikke er koblet til, nei da funker det ikke. Etter en tid blir man litt lei. Vær grei mot dem, de er bare mennesker de og, og potensielt det beste bekjentskapet du kan ha 😊 Anonymkode: 88395...3c1 Amen
asterix Skrevet 1. desember 2022 #7 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Brukerfeil 98% av gangene… Anonymkode: b8644...59a Det aller meste av IT-relaterte feil sitter mellom stolen og tastaturet... 😂 7
mitch92 Skrevet 1. desember 2022 #8 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Flere som har erfart dette i jobbsammenheng? At IT-folkene er arrogante og ser på andre som idioter? Anonymkode: b8a47...2d6 Igrunn ikke. De mest arrogante folkene jeg møter på jobb er kirurger.
Lorieen Skrevet 1. desember 2022 #9 Skrevet 1. desember 2022 asterix skrev (1 minutt siden): Det aller meste av IT-relaterte feil sitter mellom stolen og tastaturet... 😂 Haha, min bedre halvdel er IT-ingeniør og pleier å si at problemet er mellom skjermen og stolen hver eneste gang jeg plages med noe datarelatert. 😂 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #10 Skrevet 1. desember 2022 det "beste" med å jobbe innen IT er at forretningen sine ansatte tror at alle på IT kan alt de måtte trenge hjelp til og at fordi de "kjenner" deg så skal du slippe alt du har i hendene og hjelpe dem uten at de trenger gjøre noe selv.... Anonymkode: 74d76...c05 2
K.B. Skrevet 1. desember 2022 #11 Skrevet 1. desember 2022 Om det er brukerfeil eller ikke har ikke noe med saken å gjøre. Jobber du med it i en kapasitet der du skal sørge for at tek fungerer for alle, så er det selvfølgelig ingen dumme spørsmål, det kommer liksom med jobben. Man bør vel heller se på typen mennesker som trekkes til sånne yrker, det er vel generelt ikke de med de mest utviklede sosiale antennene... 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #12 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kjipe... ... IT-folkene er arrogante og ser på andre som idioter? Anonymkode: b8a47...2d6 Hva legger du i kjip - kan du gi eksempler? Og hva legger du i "ser på andre som idioter" har du eksempler? Anonymkode: 74d76...c05 1
Snublefot62 Skrevet 1. desember 2022 #13 Skrevet 1. desember 2022 "IT-folk" blir løyet til samtidig som en forventer at de skal kunne utrette mirakler uten at det skal koste noe. Og gjerne døgnet rundt. "IT-folka" har jo valgt å jobbe med datamaskiner, og da interesserer de seg for det, og da er det jo bare gøy at en perifer bekjent eller bruker på jobben ringer midt under middagen med familien fordi de sliter med internett hjemme eller trenger råd til hvilken PC de skal kjøpe til dattera. Og det skal ikke koste noe. Prøv å ring en annen håndverker på kveldstid med spørsmål knyttet til jobben deres... men "IT-folk" skal bare godta dette. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #14 Skrevet 1. desember 2022 K.B. skrev (1 minutt siden): Om det er brukerfeil eller ikke har ikke noe med saken å gjøre. Jobber du med it i en kapasitet der du skal sørge for at tek fungerer for alle, så er det selvfølgelig ingen dumme spørsmål, det kommer liksom med jobben. Man bør vel heller se på typen mennesker som trekkes til sånne yrker, det er vel generelt ikke de med de mest utviklede sosiale antennene... Nesten så jeg ble litt "buthurt" her men så kom jeg på at du jo sitter bak tastaturet selv også..... Anonymkode: 74d76...c05 2
asterix Skrevet 1. desember 2022 #15 Skrevet 1. desember 2022 K.B. skrev (8 minutter siden): Om det er brukerfeil eller ikke har ikke noe med saken å gjøre. Jobber du med it i en kapasitet der du skal sørge for at tek fungerer for alle, så er det selvfølgelig ingen dumme spørsmål, det kommer liksom med jobben. Man bør vel heller se på typen mennesker som trekkes til sånne yrker, det er vel generelt ikke de med de mest utviklede sosiale antennene... Nå er det ikke sånn at alle som jobber i IT-avd er riktig person å spørre om alt IT-relatert. Man bør kunne forvente at brukerne går veien via førstelinje selv om en annen "IT-person" har kontor rett borti gangen. Førstelinje er stedet for dumme spørsmål selv om alle i IT-avd pr definisjon har som jobb å få "tek" til å fungere for alle.
K.B. Skrevet 1. desember 2022 #16 Skrevet 1. desember 2022 (endret) asterix skrev (8 minutter siden): Nå er det ikke sånn at alle som jobber i IT-avd er riktig person å spørre om alt IT-relatert. Man bør kunne forvente at brukerne går veien via førstelinje selv om en annen "IT-person" har kontor rett borti gangen. Førstelinje er stedet for dumme spørsmål selv om alle i IT-avd pr definisjon har som jobb å få "tek" til å fungere for alle. Det kan godt være, spørs jo helt på bedriften det, men det er ovenfra og ned holdningen som er alt for utbredt som folk reagerer på. Jeg er sikker på at du kan ta deg tid til å være hyggelig og samtidig få gjort jobben din. Endret 1. desember 2022 av K.B. 1
asterix Skrevet 1. desember 2022 #17 Skrevet 1. desember 2022 K.B. skrev (1 minutt siden): Det kan godt være, spørs jo helt på bedriften det, men det er ovenfra og ned holdningen som er alt for utbredt som folk reagerer på. Jeg er sikker på at du kan ta deg tid til å være hyggelig og samtidig få gjort jobben din. «Det må du ta med førstelinje.» Var det hyggelig nok?
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 1. desember 2022 #19 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Flere som har erfart dette i jobbsammenheng? At IT-folkene er arrogante og ser på andre som idioter? Anonymkode: b8a47...2d6 Jeg kan forstå hva du mener. Jeg jobber med dette, men er utadvendt og sosial (ikke den typiske IT-supportarbeider). De andre her kan være litt monotone og høres ganske "diagnose" ut, men som regel blir vi overøst med alt mulig av spørsmål, nye ønsker, krav, misforståelser, ja alt som har med IT å gjøre. En person kan ikke alt som skjer på en avdeling (med forbehold ifht. størrelse og fagområder). Ofte er det ikke en gang IT sin feil at "ting" går galt/feilsituasjoner men det er dessverre vanskelig å forstå for de som forventer at alt bare virker hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #20 Skrevet 1. desember 2022 Hvis alt det tekniske fungerer akkurat som det skal, så spør folk hva er egentlig poenget med å betale for IT-folkene? Dette er ett unødvendig pengesluk, ettersom IT-ansattee ikke lenger er nødvendige lenger. Men så snart ett eller annet problem dukker opp, så sier de samme folkene Hvorfor betaler firmaet for å ha sånne IT-folk uansett. Ting fungerer ikke, så de klarer tydeligvis ikke å gjøre jobben deres. Anonymkode: 550f4...6f8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå