Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Betty Boop
Skrevet
Åssen utdannelse har du da? Vurderer noe i den retningen jeg også :)

Treårig videregående der tredje året er dekoratørlinja. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg er lærer, for tiden på barneskolen. Er kontaktlærer på 7. trinn.

Som jeg har luftet før, er jeg svært usikker på yrkesvalget mitt. Trives som oftest, men har lett for å føle meg mislykka hvis ikke alt er på topp hele tiden og jeg har 100 % disiplin. Ergo føler jeg meg ganske ofte mislykka...

Det positive med jobben er mange dyktige og hyggelige kolleger (få strebere på lærerværelset!), og de mange flotte ungene. På det beste blir man takknemlig for å få lov til å guide dem til kunnskap og refleksjon.

Vurderer å gå andre veier, men synes det er vanskelig her jeg bor. Jobbmulighetene er få her, men jeg tjener heldigvis noen kroner på skrivearbeid ved siden av.

Gjest lilletroll
Skrevet

Har to jobber; advokatsekretær og fengselsbetjent

Skrevet (endret)

Jobber frivillig som karatedommer, er ikke karatetrener dette året, men stepper inn hvis noen blir syke osv. Derimot skal jeg få eget parti på Karate Akademiet, som er en del av min karateklubb, hvor jeg faktisk kommer til å få rimelig godt betalt. Men dette er ikke før fra nest høst. Jeg begynte på allmennlærerutdanningen på Høgskolen i Oslo i høst, og trives veldig godt. Nå har jeg nettopp fått meg jobb som skribent også. Det er ikke så veldig mye man får i lønn, men jeg får tilsendt filmer i posten, som jeg skal anmelde, og jeg får være med på en del pressevisninger osv, noe jeg var på i dag Får et lite honorar tror jeg, uansett; å få anmelde filmer og få filmer for det, er bare supert! Ellers har jeg også en del verv i politisk sammenheng, i AUF osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Skrevet

Æsj, akkurat nå har jeg ikke noen jobb... Håper jeg får meg en snart. Har tidligere jobba som butikkmedarbeider (sitti i kassa), men det er en forferdelig jobb!

Skrevet
Åssen utdannelse har du da? Vurderer noe i den retningen jeg også :)

Det heter faktisk ikke "åssen".

Skrevet
Underviser i videregående skole.

Med andre ord lite og gjøre og overbetalt med masse ferie.

Skrevet
Nå har jeg nettopp fått meg jobb som skribent også. Det er ikke så veldig mye man får i lønn, men jeg får tilsendt filmer i posten, som jeg skal anmelde, og jeg får være med på en del pressevisninger osv, noe jeg var på i dag  Får et lite honorar tror jeg, uansett; å få anmelde filmer og få filmer for det, er bare supert! Ellers har jeg også en del verv i politisk sammenheng, i AUF osv.

Hvordan fikk du deg jobb som skribent? Søkte du på en stilling, eller ble du tilbudt fordi du er en ekspert på film? :)

Jeg kunne virkelig tenkt meg å ha det som en jobb ved siden av studiene, men er litt usikker på hvor jeg kan skrive og hvordan man får en slik jobb.

Skrevet (endret)
Hvordan fikk du deg jobb som skribent? Søkte du på en stilling, eller ble du tilbudt fordi du er en ekspert på film?  :)

Jeg kunne virkelig tenkt meg å ha det som en jobb ved siden av studiene, men er litt usikker på hvor jeg kan skrive og hvordan man får en slik jobb.

Er skribent på filmforumet.no. Ble kontaktet etter at jeg la ut anmeldelsen min om "Shadowlands", som du også kan finne under tv og film-forumet på KG. Det er som sagt ingen god lønn, det er vel mest en symbolsk lønn, som man gjerne får gjennom filmer, som man beholder etter at man anmelder dem. Men det passer meg bra, fordi jeg bruker pengene mine på film uansett. Det er en grei begynnelse. :) Det skader uansett ikke å kontakte f. eks admin i forskjellige forum/avis/blader o.l og høre om du kan bidra med noe. :) Kjenner ei som var filmanmelder for Bergens Tidende, og hun fikk vel jobben nesten litt tilfeldig slik som meg. Så det skader aldri å prøve. Lykke til!

Endret av yvonne
Skrevet

Eg er utdanna adjunkt, allmennlærar, og jobbar for tida som ringevikar i håp om å få noko på fast basis.

Skrevet

Jeg er utdannet sivilingeniør, og har en overingeniørstilling i staten.

Positivt er stor frihet i arbeidsoppgaver, både kontor og "utejobbing", negativt er underbetalt i forhold til ansvar og tilsvarende jobber i privat sektor.

Men for meg er ikke lønn det viktigste så jeg klager ikke ;)

Skrevet
Jeg er utdannet sivilingeniør, og har en overingeniørstilling i staten.

Positivt er stor frihet i arbeidsoppgaver, både kontor og "utejobbing", negativt er underbetalt i forhold til ansvar og tilsvarende jobber i privat sektor.

Men for meg er ikke lønn det viktigste så jeg klager ikke ;)

Å, hvorfor ikke? Jeg jobber også i offentlig sektor med en høyere samfunnsvitenskapelig/juridisk utdanning. Jeg ha rhele veien krevd samme lønn her som markedslønn og det får jeg. Jeg jobber riktignok som prosjektleder i en kommune, jobber kjempemasse og ser da ingen grunn til at jeg skal være fornøyd med lav lønn bare fordi sektoren er offentlig.

Greit at det er skattebetalernes penger vi jobber av/med/for, men skattebetalerne er sikkert også interessert i å ha dyktige folk som jobber for dem. Det får man ikke med latterlige lave lønninger.

Skrevet

Jeg er hotellresepsjonist. Har også frokosten, så jeg sitter lite stille, står og går hele dagen, og treffer mange, mange folk. Arbeidstidene er både det positive og det negative ved denne jobben. Kjempefint å kunne sove lenge, handle mens det er lite folk i butikkene og gå i banken i åpningstiden. Derimot mindre hyggelig å jobbe mens andre har fri, og å ikke ane hva døgnrytme er for noe.

Skrevet

Har ingen formell utdannelse.

Har jobbet 13 år som barnehageassistent, men har de siste sju åra jobbet som miljøarbeider i bolig for utviklingshemmede. Interressant jobb.

Skrevet

Jeg er lærerstudent og autorisert hjelpepleier...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...