Gå til innhold

Tredemølle til hjemmebruk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med walking pad? Ser reklame for dem hele tiden og er litt fristet, men usikker på om de er ok å jogge på? 

De er jo lette og tar lite plass sammenlignet med en vanlig tredemølle. Men jeg er usikker på kvaliteten. Ønsker å bruke ca 10 000 kr på mølla. 

Er I dårlig form nå, men ønsker på sikt å kunne løpe på mølla også, så tenker at mølla må kunne løpes på i 12 km/t

Anonymkode: fa817...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en walkingpad R2 pro. Den har en topphastighet på 12 km/h. 

Hva er formålet med møllen for deg?

Om formålet er trening, vil jeg ikke anbefale den. Jada, i teorien kan den komme opp i 12 km/h. Men den er vinglete og spinkel, og jeg ville aldri løpt så fort på den om det er makshastigheten din - når man blir sliten, vingler man også mer selv, og løpebåndet er smalt og kort, og det er ikke sikkerhets-håndtak på sidene som det er på vanlig tredemølle, bare et håndtak forann, som hjelper lite om du er på vei bakover. 

Det er også knot å endre hastighet, så den egner seg ikke til intervaller. 

12 km/h er heller ikke kjempefort når man er i ok form. 

Jeg bruker min under kontorpulten, og går mye mens jeg jobber, og tar rolige løpeøkter på den når det er lange, kjedelige møter der jeg ikke trenger si noe (takk Nassenøff for kolleger som ikke liker å ha video på...). Til gåing er den helt fint. Til rolig løping merker jeg at båndet er smalt, og at den er langt mer ustabil og hakkete enn en skikkelig mølle. Motoren er svak, og det merker du. 

Om jeg skal trene, bruker jeg den skikkelige møllen i kjelleren, som både har bredere og lengre løpebånd, MYE bedre display, håndtak langs sidene, er mye mer stabil, ikke rykker og er mye jevnere i driften, osv. 

Walkingpad er hovedsaklig til gåing, og ikke til løping.

Anonymkode: b14e7...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk over om du ønsker stigning på mølla. Walkpad har vel null eller minimalt med stigning? 

Anonymkode: 948c7...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tenk over om du ønsker stigning på mølla. Walkpad har vel null eller minimalt med stigning? 

Den har null stigning (og man skal absolutt ikke prøve å lage stigning selv ved å sette fronten oppå noe høyere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før man kjøper slike bør man også tenke over støyen dette lager. Feks er det en dårlig ide i blokker hvor det er veldig lytt. Du nevner ingenting om det, så jeg skriver dette bare i tilfelle.

Anonymkode: ba187...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Før man kjøper slike bør man også tenke over støyen dette lager. Feks er det en dårlig ide i blokker hvor det er veldig lytt. Du nevner ingenting om det, så jeg skriver dette bare i tilfelle.

Anonymkode: ba187...f08

Støy er bare et problem om det er lytt til etasjen under. Det er derfor det finnes egne matter som absorberer lydene fra møllen. Vi har mølle i 2. etasje, i en gammel enebolig med dårlig isolasjon mellom etasjene, og lyden er strengt tatt ikke noe problem. Det er også helt innafor å bruke mølle i blokk så lenge man ikke bruker den midt på natten. Det regnes sm normal støy, på lik linje med klesvask og støvsuging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den har null stigning (og man skal absolutt ikke prøve å lage stigning selv ved å sette fronten oppå noe høyere)

Ja, bør om ønskelig absolutt kjøpe mølle som er laget for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp walkingpad r2, synes det første svaret her var ganske beskrivende. Den får i tillegg et lite minus fra meg for at den ikke har stigning. Men det visste jeg jo da jeg kjøpte den. Vil egentlig anbefale å finne en med litt stigning, spesielt om du har tenkt til å bruke den mye, for det er mer skånsomt mot kroppen. Men den funker fint til mitt bruk, jeg er smal og lett og jogger uansett ikke over 10 km/t.. og veldig kjekt for meg med lite plass å kunne pakke den lett vekk. 

Anonymkode: 46905...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...