Gå til innhold

Hvis jeg kun ønsker et barn til for å oppleve begge kjønn, bør jeg droppe det da?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har gutt og jente og ja jeg synes det er stor forskjell.

Og nei, du skal selvfølgelig ikke få barn kun for egen opplevelses skyld. For et spørsmål. 

Anonymkode: 1abc2...91b

Kan du ikke beskrive forskjellen da, og på å være guttemamma vs jentemamma? 

Anonymkode: 326bc...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...eller hun får en jente, og blir så oppslukt i JENTEJENTEJENTE at hun fullstendig ignorerer barnet hun har fra før... Har sett det også...

Anonymkode: 9a903...d04

Det kommer ikke til å skje, sånnt ligger ikke for meg, blir så glad i barnet uansett, men skal innrømme at jeg alltid har ønsket meg jente. Redd for at jeg har laget en illusjon om det som kommer til å briste om det ikke blir slik jeg har sett for meg. Innrømmer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tross ønske om motsatt kjønn så er vel ingen så ekstrem håper jeg😨

Anonymkode: d96b7...eb2

Det er jo ikke lov å ta abort etter kjønn er oppgitt. Da et man for langt i svangerskapet. Hadde uansett aldri gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er at "alle" ønsker seg jente, men alikevel fraråder alle meg her til å droppe å prøve på å få det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller hun får en jente, og blir så oppslukt i JENTEJENTEJENTE at hun fullstendig ignorerer barnet hun har fra før... Har sett det også...

Anonymkode: 9a903...d04

Jeg har aldri sett det. Men man er jo mere opptatt av babyen når den kommer uansett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kommer ikke til å skje, sånnt ligger ikke for meg, blir så glad i barnet uansett, men skal innrømme at jeg alltid har ønsket meg jente. Redd for at jeg har laget en illusjon om det som kommer til å briste om det ikke blir slik jeg har sett for meg. Innrømmer det. 

Jeg kjenner ei som var hekt oppsatt på å få jente, de to første ble gutter, neste ble jente og hun gledet seg så innmari til få en liten mini me, fikse hår, gå i like kjoler osv, vel hun fikk jebte som ikke ville ha langt hår eller gå i kjoler 

Anonymkode: 325c1...c1e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det jeg ikke skjønner er at "alle" ønsker seg jente, men alikevel fraråder alle meg her til å droppe å prøve på å få det.

Jeg ønsket meg barn keg!

Anonymkode: 325c1...c1e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo ikke lov å ta abort etter kjønn er oppgitt. Da et man for langt i svangerskapet. Hadde uansett aldri gjort det.

Nei ikke sant. Tror ikke noen vill gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 jenter og vil veldig gjerne oppleve å få en sønn også. Blir det en gutt denne gangen så blir jo jeg kjempe gla men også om jeg får en jente til. Er på en måte en vinn vinn situasjon føler jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 jenter og de var forskjellige. Hun ene likte ikke kjoler, sløyfer osv, men likte snekkerbukser og traktor som liten. Etterhvert ble det litt bamser og frem til hun var ca 20 så jeg aldri henne i kjoler. Nå bruker hun kjoler når hun skal på noe og hun skal pynte seg. Hun likte gutteting i mange år.

Andre dattera mi likte dukker, dukkevogn og leke mamma. Hun var ikke noe særlig interessert i traktorer og biler. Hun likte også å bruke kjoler, sløyfer og ville ha flettet hår omtrent hele tiden. Hun er sånn den dag i dag også.

Hvis du så intenst ønsker deg jente og det blir gutt så håper jeg du vil elske det bare like høyt som den første.

Disse kjerringrådene har ikke noe for seg samme hva du prøver på.

Anonymkode: 9642c...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kan du ikke beskrive forskjellen da, og på å være guttemamma vs jentemamma? 

Det er jo ikke så mye forskjell. Du kan få jenter som liker dukker og pynte seg, de kan like traktor og ikke pynte seg.

Du kan få en gutt som liker traktor og å pynte seg, eller en gutt som liker dukker, men ikke pynte seg.

Gutter og jenter behøver ikke være så veldig forskjellige i oppveksten. Jeg har to barnebarn, en av hver. Gutten elsker traktor og biler. Jenta liker også traktor og biler + dukker. Jenta er mer rampete en gutten, men begge er veldig kosete. Liker å kose på fanget. Ene barnet mitt, jente likte ikke å sitte på fanget. Hun skulle bare utforske og elsket å være i garasjen både hjemme og hos naboene.

Anonymkode: 9642c...b04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spurte. Og argumentet var kun at du ønsket deg jente, men oppriktig føler du 1 barn er nok, og du har en gutt fra før. Derfor er det mange som sier at du ikke bør prøve på en til. Men har du lest alle kommentarer? Mange skriver mer utfyllende. Og drøfter saken mer. Ved at de lufter tankene for deg om hvordan det vil oppleves å få gutt.

Anonymkode: 2fc33...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste som tar NIPT får vel svar i løpet av uke 10?

Anonymkode: 1224a...717

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til nord Kypros og få det ordnet. Jeg angrer på at vi ikke gjorde det tidligere. Vi fikk to gutter, og ville ikke ta sjansen på en gutt til. 

Anonymkode: df4ac...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan prøve..ved å få barn til en blir jente...men det finnes ikke noe måte å bli gravid med jente på uten eventuelt ivf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dra til nord Kypros og få det ordnet. Jeg angrer på at vi ikke gjorde det tidligere. Vi fikk to gutter, og ville ikke ta sjansen på en gutt til. 

Hva koster slikt sånn ca?

Vet ikke om jeg tørr, tenk om akkurat det barnet blir født sykt, kommer til å angre testen av livet og tenke det var min skyld som valgte det sånn fremfor å la naturen gå sin gang. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp det. Det er jo ingen garanti å få det kjønnet du ønsker deg. Og det høres jo da ut som om du har spesifikke forventinger knyttet til kjønn, som heller ikke er sikkert kommer til å bli oppfylt. Interesser, preferanser ol er individuelt, ikke basert på kjønn. 

Anonymkode: fd04f...b27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva koster slikt sånn ca?

Vet ikke om jeg tørr, tenk om akkurat det barnet blir født sykt, kommer til å angre testen av livet og tenke det var min skyld som valgte det sånn fremfor å la naturen gå sin gang. 

Jeg gjorde det for 6 år siden, og da var eurokursen en helt annen. Vi betalte rundt 60 000 da. Hvorfor tenker du det barnet skylle bli sykt? Du blir vel like lei deg om et barn som er unnfanget naturlig blir sykt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 gutter. Med første ønsket jeg meg bare et barn, med nr 2 håpet jeg på en jente, og med nr 3 krysset jeg alt jeg eide for at det denne gangen skulle være ei jente. 

Jeg elsker alle mine barn og tror at ønsket om ei jente kun er det som er utslagsgivende når man velger å få/ikke få et til barn. Det er da ingen som vurderer om man skal få et til barn og tenker at det kun er aktuelt hvis det blir en jente. Så jeg vil si at det er jo bare å prøve dersom ønsket er der, og kanskje har du flaks og får en jente. Men jeg ville reflektert over tanker og følelser om familiedynamikken dersom det blir en jente og dersom det blir en gutt. 

Vil bare legge til at mitt ønske om en jente ikke handlet om lengde på håret, klesstil eller leker, men det båndet man kan få som mor og datter i voksen alder. Og ja, jeg har en fantastisk pappa og det er ingenting jeg ville endret mellom oss, men fortsatt er det noe annet med mamma. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...