Gå til innhold

Kraftige legger- kan de bli tynne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser ingen kraftige legger på bildet. 🤷‍♀️

Men det sagt så tror jeg ikke det er noe å gjøre med kraftige legger, så lenge det er muskler. Har selv kraftige legger og de var ca. like store da jeg hadde en BMI på rett over 18. Det går an å operere bort deler av musklen (i alle fall kan det blir gjort i utlandet) men det har begrenset effekt og leggene ser gjerne litt «skjeve» og rare ut etterpå. For ikke å nevne at det er en unødvendig heavy operasjon og rekonvalensperiode for noe så betydningsløst. 🤷‍♀️

Mitt råd er å ikle deg skjørt og shorts og sette pris på den kroppen du har, og være glad for at den fungerer. :) 

Anonymkode: 20cbb...bb1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 15.31):

Det stemte ikke på verken meg eller venninnen min, vi har begge kraftigere legger enn ts. Da jeg veide 50kg var de eksakt like kraftige. Resten av kroppen min var skrapet, så ut som jeg hadde en spiseforstyrrelse (gikk ned pga fysisk sykdom)

Anonymkode: 6d36b...056

Leggene er i nesten alle tilfeller skjelett, muskler og vev. Legger kan være kraftige, og selv om man går ned i vekt kan leggene være like. Og det er fordi leggene eksplisitt er muskler og ikke fett, derfor må man trene leggene for å få en mer jevn muskeltone. 

Når jeg hadde opphold i trening en god stund, ble leggen litt «klumpete» men det er jo pga musklene. Nå trener jeg en del igjen og leggene er helt fine og normale. Syntes det er trist at mange kvinner har mye feil kunnskap om kroppen, ser på kroppen sin punktvis 

Anonymkode: ad94e...05d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror legger og lår varierer mye. Selv er jeg slank bygget men har likevel legger på rundt 38 cm. Lårene og armer skulle jeg gjerne hatt større, men vi er jo ulike bygget.

Og som mange skriver er det nok oftest bra med muskelmasse som gir volum i leggene, og det er jo bare fint syns nå jeg. 

Anonymkode: 4e076...cd4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kun si fra min egen erfaring; nei.

Jeg er overvektig nå, men var normalvektig på et tidspunkt, og jeg har alltid slitt med store legger. Uansett hvor stor eller liten jeg har vært.

Noen ting har mer med kroppsform å gjøre enn noe annet tror jeg.

Anonymkode: 44356...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kan kun si fra min egen erfaring; nei.

Jeg er overvektig nå, men var normalvektig på et tidspunkt, og jeg har alltid slitt med store legger. Uansett hvor stor eller liten jeg har vært.

Noen ting har mer med kroppsform å gjøre enn noe annet tror jeg.

Anonymkode: 44356...0ae

Hmm, men er det kun legger som er store? Ikke armer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser bare to nydelige legger. Selv er jeg sterk, alminnelig slank og i god form, men leggene mine føles som pipestilker. Jeg har alltid misunt kvinner med kraftige legger, det er jo så flott 🤩

Det er nok genetisk hvor kraftige legger vi har, selv om noe selvfølgelig kan trenes opp/bort. Det kalles jo for fotball-legger av en grunn. Likevel, vær glad for de leggene du har, de er jo fullstendig normale. Her tror jeg faktisk det handler mest om hvilket syn du har på deg selv, altså.

Anonymkode: f434e...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 17.59):

Hmm, men er det kun legger som er store? Ikke armer? 

Ja. Armene er tynne.

Anonymkode: f97b9...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftige legger, spesielt om du er overvektig er både estetisk flott og veldig sunt. Det balanserer kroppen, og er bra for hjertet. 

Anonymkode: e7c0c...6bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kraftige legger kan være skikkelig fint. Så lenge man har ankler, som du har. Hos meg har beina hoppet over ankelens eksistens, så det er fot og så legg. Ingen ankel. Det ee håpløst. 

Anonymkode: d6666...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leggene vil selvsagt bli tynnere dersom du går ned i vekt. 

Jeg veier 10-15 kg mer nå enn jeg gjorde for fem år siden og støvlettene jeg brukte da er nesten for trange nå.

Anonymkode: 2ad21...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Leggene vil selvsagt bli tynnere dersom du går ned i vekt. 

Jeg veier 10-15 kg mer nå enn jeg gjorde for fem år siden og støvlettene jeg brukte da er nesten for trange nå.

Anonymkode: 2ad21...e5f

Nei faktisk ikke alltid. Jeg gikk ned 45 kilo, de støvlettene jeg kunne bruke da er for trange nå. Resten av kroppen er slank, leggene er enorme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.9.2023 den 15.50):

Nei faktisk ikke alltid. Jeg gikk ned 45 kilo, de støvlettene jeg kunne bruke da er for trange nå. Resten av kroppen er slank, leggene er enorme. 

Jeg har bare gått ned litt over 30kg, men leggene har ikke endret seg stort. Har 10kg igjen ca. Tviler på at leggene vil endre seg drastisk. Jeg har der i mot, magre føtter og ankler. Jeg kan glemme å kjøpe støvletter i vanlig skobutikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...