Gå til innhold

Kraftige legger- kan de bli tynne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er overvektig per nå, er 174 høy og veier 78 kg. Jeg veide ca 68 før jeg fikk barn. Var da fornøyd med kroppen min for øvrig, men hadde fortsatt kraftige legger. Men jeg trente da mye styrke, og kanskje ikke rett trening for leggene. Hvor tynn må man egentlig bli for å få slankere legger? Har utrolig store komplekser for leggene mine, og går alltid med bukse på sommeren selv om det er 30 grader. Dere som er slanke, er det fortsatt noen av dere som har kraftige legger? Dette bildet er fra jeg veide ca 67 og i tillegg hadde på høye hæler så de ser bedre ut enn i virkeligheten. 

3C79F13B-E963-4033-9983-C3C94DF1D7F0.jpeg

Anonymkode: 09d61...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg ser dette ut som helt normale legger, absolutt ikke kraftige. 
Jeg har selv veldig tynne legger og medfølgende synlige blodårer, jeg hater også beina mine. Har brukt så mye tid på å ikke vise beina om sommeren, at jeg blir helt gal av det. Nå trener jeg og merker at jeg mentalt bryr meg mye mindre om hvordan jeg ser ut. Jeg er glad for at jeg faktisk har friske bein å gå på, og at jeg kan være aktiv. Så nå jobber jeg mentalt mot å «gi f» og nyte sommeren akkurat som jeg fortjener, med de beina jeg har! Du bør gjøre det samme, for beina dine er supre akkurat som de er!

Anonymkode: a0345...2c3

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kraftige legger, alltid hatt. Med BMI på 34 var de enorme (men ikke lipødem, sånn før den kommer). Fikk til og med en spontan overraska kommentar av et helsepersonell en gang 🙈😂 Kunne aldri ha høye støvletter feks, alle var for trange. 

Nå har jeg en BMI på 19. De er fortsatt proporsjonalt større enn andre kroppsdeler, men tenker ikke like mye over det. Tror bare det er slik jeg er? Uavhengig av vekt.

Anonymkode: c833f...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er gener. Har massive lår, men alltid hatt slanke legger.  

Anonymkode: f166d...ed8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kraftige ben, både lår og legger. Ved bmi under17 brukte jeg fremdeles størrelse 40 i bukser og leggene var mer eller mindre like store som ved høyere vekt. 

Men dine ser ikke spesielt store ut på bildet, synes jeg.

Anonymkode: 1b3b1...c08

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig bilde kanskje, men det ser ut som normale legger. Går en ned i vekt så blir leggene tynnere også, men kraftig vil alltid være kraftig på en måte. Feks så er jeg bred over skuldrene, kan bli tynnere men aldri spedbygd om du skjønner🙃

Anonymkode: 2b0fa...f7f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kraftige legger, og om jeg har bmi på 19. Nå har jeg og kraftige lår og stor rumpe og, men bryr meg ikke. Nå har jeg bmi på 23, og det er fordi overkroppen og ansiktet mitt blir for tynt med lav bmi.

Synes dine legger ser helt normale ut. 

Anonymkode: 70064...6ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min skjebne også. Tykke legger. Resten av meg ganske normal nå. Har nok arva det fra Pappa ❤️ Leggene mine var tjukke mens resten av meg var en mager ung voksen. Og ja, jeg kjører også bukse i det lengste, og virkelig hater beina mine. Skammer meg, faktisk. Det er noe tull og tøys. Jeg er jo over 40 år. På tide å slutte og tro at min verdi som menneske på noe som helst vis er kobla til omkretsen på leggene. Jeg har god spenst, da ;-)

Anonymkode: 69f6c...808

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De leggene ser da helt normale ut. Ikke kraftige. Eller ligger nok slik litt i gener ja vil jeg dro.  Her er det kraftige lår, tynne ankler, smale hofter og null midje. Samma det. Eller det er som det er.... og det er greit. Er ikke ett gram overvektig. 

Anonymkode: 56550...a35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser helt normale ut. Men hvis du absolutt ikke er fornøyd kan løping (langkjøring) redusere størrelsen noe.

Endret av Embla Othea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det der altså, har gått ned 45 kilo men føles ut som om leggene ikke "er med" på vektnedgangen. De er like kraftige som alltid. Irriterende, ser jo helt teit ut. 

Dine ser ikke så verst ut altså, men skjønner hvordan du har det.

Anonymkode: d6666...c50

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har slike legger jeg skulle ønske jeg hadde. Nydelige legger. Mine er tømmerstokker. Måler 43 cm rundt på det bredeste. Alltid vært sånn. Muskel, ikke fett. Er og har alltid vært trollsterk i beina. 

Anonymkode: 51f69...422

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har de samme kraftige leggene, er veldig slank. Gikk også mye med bukser på sommeren. Orket aldri se på bilder av meg selv i kjole f.eks, da gikk blikket rett til de kraftige leggene mine. Nå har jeg bestemt at jeg skal godta meg selv som jeg er. Så til sommeren blir det kjoler og shorts! Husk folk flest tenker ikke over at man har kraftige legger. Noen kan registrere det, men folk flest har viktigere ting å være opptatt av. De få som har kommentert det har sagt det ubetenksomt. Da har jeg ledd og sagt du jeg er fullt klar over det, jeg har hatt dem i 35 år. Ts, d må bli kvitt opphenget du har. 

En venninne fikk beskjed av en lege "du har noen av de mest muskuløse leggene jeg har sett. ". Hun hadde komplekser fra før, idioti av en lege å påpeke det. Men det morsomme- jeg har aldri har tenkt over at  leggene hennes er veldig muskuløse før hun nevnte det selv. Jeg ser det nå, men jeg synes hun er flott. 

Fremfor å fokusere på at jeg har kraftige legger tenker jeg nå på det jeg er fornøyd med på kroppen. Jeg er født som er jeg er. Selv da jeg veide så lite som 50kg var de like kraftige som dine. Men jeg kan løpe, sykle, svømme, bena mine fungerer. Det gjør ikke naboens som har ceberal parece. Jeg har greid å flytte fokuset vekk, ignorere den stemmen i hodet som sier jeg skal gjemme meg. Ikke faen om jeg skal gjemme leggene og gå å svette mer i bukser. 

Anonymkode: 6d36b...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 11.13):

Kunne aldri ha høye støvletter feks, alle var for trange. 

Glemte å kommentere på dette, stort problem for meg og. Men man kan blokke støvletter for å utvide de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 11.23):

Litt dårlig bilde kanskje, men det ser ut som normale legger. Går en ned i vekt så blir leggene tynnere også, men kraftig vil alltid være kraftig på en måte. Feks så er jeg bred over skuldrene, kan bli tynnere men aldri spedbygd om du skjønner🙃

Anonymkode: 2b0fa...f7f

Det stemte ikke på verken meg eller venninnen min, vi har begge kraftigere legger enn ts. Da jeg veide 50kg var de eksakt like kraftige. Resten av kroppen min var skrapet, så ut som jeg hadde en spiseforstyrrelse (gikk ned pga fysisk sykdom)

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det stemte ikke på verken meg eller venninnen min, vi har begge kraftigere legger enn ts. Da jeg veide 50kg var de eksakt like kraftige. Resten av kroppen min var skrapet, så ut som jeg hadde en spiseforstyrrelse (gikk ned pga fysisk sykdom)

Samme her! Nær jeg Syltynn,var høye  støvletter et mareritt og så bare rart ut… Og det så ut som jeg hadde klumper øverst på leggen. Når jeg ble større har det jevnet seg ut. Kan heller ikke bruke Kari traa støvler el sånne høye gummistøvler. Det blir for smalt… 

rart at vektnedgang alltid skal være svaret. Er ikke det shjø… 

Anonymkode: cb9a6...4ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 10.24):

Jeg er overvektig per nå, er 174 høy og veier 78 kg. Jeg veide ca 68 før jeg fikk barn. Var da fornøyd med kroppen min for øvrig, men hadde fortsatt kraftige legger. Men jeg trente da mye styrke, og kanskje ikke rett trening for leggene. Hvor tynn må man egentlig bli for å få slankere legger? Har utrolig store komplekser for leggene mine, og går alltid med bukse på sommeren selv om det er 30 grader. Dere som er slanke, er det fortsatt noen av dere som har kraftige legger? Dette bildet er fra jeg veide ca 67 og i tillegg hadde på høye hæler så de ser bedre ut enn i virkeligheten. 

Jeg er bare 23 år, men må si at jeg synes det er trist at du har dette fokuset etter at du har fått barn! Kanskje det er noe jeg ikke forstår, men her legger du ved et bilde av noen flotte ben. Tror det er ditt eget hode og ditt syn på egen kropp du må jobbe med, ikke hvordan leggene dine kan bli mindre. Ta tak i dette før kompleksene dine blir fanget opp av barna dine. ❤️

Anonymkode: 68751...dda

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 10.24):

Dette er jo helt normale legger, TS 😊

Det dummeste man kan gjøre er å studere enkelte steder ved kroppen sin. Man kommer til å mislike noe man ser, og fokuserer kun på det - man er nødt til å se helheten, ikke et bittelite parti. 

Anonymkode: ad94e...05d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...