Gjest Hippopotamus Skrevet 10. desember 2005 #21 Skrevet 10. desember 2005 Vet du det eller tror du det bare? Har du prøvd den selv? ← Nei, jeg har ikke prøvd den selv; jeg blør unormalt mye og ville ikke kunne bruke den. Her er det bare store tamponger, nattbind og svært hyppig skifting som duger. Om jeg vet eller bare tror hva?
BettyB Skrevet 10. desember 2005 #22 Skrevet 10. desember 2005 Hvor får jeg kjøpt en slik??? Høres jo ganske så bra ut!!
Mrs. K Skrevet 10. desember 2005 #23 Skrevet 10. desember 2005 Om jeg vet eller bare tror hva? ← At det sikkert er fint for de som blør lite (underforstått at det ikke duger for de som blør mye). Som du beskriver dine blødninger vil jeg tro at du faktisk kunne ha stor fordel av å bruke den. Du vil slippe stresset med å skulle skifte tampong og bind "annen hver" time. Jeg for min del synes at det er godt å kunne sove de 2 første nettene i mensperioden uten å måtte våkne for å skulle skifte bind. 35 ml blod er faktisk ganske mye. Sakset fra www.helsenett.no: Gjennomsnittlig blør kvinner omtrent 50 ml ved hver menstruasjon. Blør man 80 ml eller mer, regnes det som "for mye" blant fagfolkene. Nå er det jo ikke så greitt å måle menstruasjonen sin i ml, akkurat. Det vi kan si, er at blør du så kraftig at det hemmer deg i ditt daglige virke, slik at du for eksempel må bruke bleier eller håndklær, blør du unormalt mye. Å blø "for mye" er altså 80 ml +++ og det er bare 3-4 tømminger.
Mrs. K Skrevet 10. desember 2005 #24 Skrevet 10. desember 2005 Hvor får jeg kjøpt en slik??? Høres jo ganske så bra ut!! ← Her og her er noen andre tråder med linker i.
Gjest Hippopotamus Skrevet 10. desember 2005 #25 Skrevet 10. desember 2005 At det sikkert er fint for de som blør lite (underforstått at det ikke duger for de som blør mye). Som du beskriver dine blødninger vil jeg tro at du faktisk kunne ha stor fordel av å bruke den. Du vil slippe stresset med å skulle skifte tampong og bind "annen hver" time. Jeg for min del synes at det er godt å kunne sove de 2 første nettene i mensperioden uten å måtte våkne for å skulle skifte bind. 35 ml blod er faktisk ganske mye. Sakset fra www.helsenett.no: Å blø "for mye" er altså 80 ml +++ og det er bare 3-4 tømminger. ← En stor tampong og et skikkelig nattbind i kombinasjon tar mye mere blod enn 35 ml, og vil derfor holde lenger enn en divacup. Siden jeg skifter opptil flere ganger hver natt fra før, er det nok usannsynlig at en divacup vil holde natta gjennom. Og ja, jeg vet faktisk sånn ca hvor mye jeg blør da dette er blitt målt i samarbeid med lege, og en beholder med plass til 35 ml holder ikke lenge, det kan jeg love deg. At det å blø mer enn 80 ml i løpet av en menstruasjon sees på som "for mye", betyr ikke at ingen gjør det. Kraftige menstuasjoner er faktisk et problem mange sliter med. Alt jeg har gjort er å påpeke at en divacup rommer 35 ml blod og at det faktisk ikke er så mye for oss som blør mye.
Mrs. K Skrevet 10. desember 2005 #26 Skrevet 10. desember 2005 (endret) Da blør du jo unormalt mye (det skrev du jo også). Jeg synes at det blir feil når du mener at koppen bare er for de som blør lite. F.eks 2 tømminger pr. døgn i 7 dager vil bli 490 ml. 490 ml er bra stor blødning. Endret 10. desember 2005 av Trille
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 10. desember 2005 #27 Skrevet 10. desember 2005 Da blør du jo unormalt mye (det skrev du jo også). Jeg synes at det blir feil når du mener at koppen bare er for de som blør lite. F.eks 2 tømminger pr. døgn i 7 dager vil bli 490 ml. 490 ml er bra stor blødning. ← Helt enig. Tror nettopp de med uvanlig store blødninger kan kan nytte av å prøve begeret. Jeg blør selv forholdsvis mye, og synes det er kjempegreit å kunne følge med på hvor mye det faktisk kommer. Da vet jeg hvor ofte jeg må tømme, og slipper å gå rundt å bekymre meg for når tampongen vil "gi etter" (det skjedde nemlig OFTE før). Men har ikke opplevd at begeret har vært i nærheten av fullt, og jeg skifter som regel morgen og kveld. Før jeg fikk DivaCup, trodde jeg at jeg var en av dem som blør "unormalt" mye. Det har jeg nå fått avkreftet på det sterkeste. Får meg til å tenke på alt det andre (utenom blod) den hersens tampongen må ha sugd opp fra meg.. Nei, milla, bestill en og prøv. Funker det ikke, får du pengene tilbake. Du har ingenting å tape.
Iceglow Skrevet 10. desember 2005 #28 Skrevet 10. desember 2005 Hm, er det jeg som har rotet med kursen her, *skjekker*, Det har gått meg helt hus forbi at det er dollar og ikke pund på prisene på divacoup Angående hvor myk den er, den jeg har kan brettes helt ned til den er på tykkelse med en tampong, men det krever litt trening.
Gjest Hippopotamus Skrevet 10. desember 2005 #29 Skrevet 10. desember 2005 Helt enig. Tror nettopp de med uvanlig store blødninger kan kan nytte av å prøve begeret. Jeg blør selv forholdsvis mye, og synes det er kjempegreit å kunne følge med på hvor mye det faktisk kommer. Da vet jeg hvor ofte jeg må tømme, og slipper å gå rundt å bekymre meg for når tampongen vil "gi etter" (det skjedde nemlig OFTE før). Men har ikke opplevd at begeret har vært i nærheten av fullt, og jeg skifter som regel morgen og kveld. Før jeg fikk DivaCup, trodde jeg at jeg var en av dem som blør "unormalt" mye. Det har jeg nå fått avkreftet på det sterkeste. Får meg til å tenke på alt det andre (utenom blod) den hersens tampongen må ha sugd opp fra meg.. Nei, milla, bestill en og prøv. Funker det ikke, får du pengene tilbake. Du har ingenting å tape. ← Som sagt så vet jeg sånn ca hvor mye jeg blør, da det er blitt målt i samarbeid med lege.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2005 #30 Skrevet 10. desember 2005 Som sagt så vet jeg sånn ca hvor mye jeg blør, da det er blitt målt i samarbeid med lege. ← Av ren nysgjerrighet: Hvordan i alle dager fikk du og legen din til å måle dette i samarbeid? Og hvis det er målt, hvor mye blør du?
Gjest Hippopotamus Skrevet 10. desember 2005 #31 Skrevet 10. desember 2005 Av ren nysgjerrighet: Hvordan i alle dager fikk du og legen din til å måle dette i samarbeid? Og hvis det er målt, hvor mye blør du? ← Bind og tamponger veies før og etter bruk, og så settes differansen inn i en tabell hvor man trekker fra en viss andel pga slim og andre væsker. Så regnes gram om til milliliter. Verre er det ikke.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2005 #32 Skrevet 10. desember 2005 Ja, jeg blør hvertfall mer enn det som er normalt, og er svært fornøyd med mitt damebeger. Men hvis man blør MYE mer enn det jeg allerede gjør skjønner jeg jo at det kan bli slitsomt. Jeg tømmer min hver tredje time på det verste, dvs fra kl 8-23 er det plass til 175ml, dvs 1,75dl i løpet av en dag og det er jo en del, man kan tømme det oftere enn mårran og kvelden..
BettyB Skrevet 11. desember 2005 #33 Skrevet 11. desember 2005 Her og her er noen andre tråder med linker i. ← Tusen Takk!!!
Gjest ... Skrevet 2. desember 2008 #34 Skrevet 2. desember 2008 Du sier vi skal bestille det. Men hvor er det mulig å bestille et henn?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå