Gå til innhold

Det blir bagatellisert at jeg er ufrivillig barnløs

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 10.19):

Jeg er veldig enig i denne.

Barn er en del av livet, en veldig viktig del av livet for mange. Men aldri la dem bli meningen med livet.

Barn er noe enkelte aldri klarer å få en gang. Barn kan dessverre også bli revet bort, eller fjerne seg selv helt fra familien. 

Og får man barn har man dem til låns noen år, der de gradvis blir selvstendige individer med lite tid til mor og familien. 

Og selv om man har et godt forhold med telefoner og besøk så er man tross alt stort seg selv, og en partner, de siste tiårene av livet. Det er da jeg ser flere venninner sliter stort, da "meningen" er helt borte, og de ikke har kontakt med seg selv lenger. 

Anonymkode: 256ed...167

Jeg har et selvstendig liv, ventet med prøving til jeg var 31 år.

Men altså, for meg er barn hele meningen med livet.

Det er helt i orden at man har et sterkt barneønske og opplever det som en enorm sorg om man forblir barnløs.

Men TS er ung, og skulle utredningen vise greie resultater er sjansene gode.

Og TS, dersom dere i tillegg er åpne for alternativer (adopsjon, donorsperm eller egg) så er virkelig tiden deres gode venn her. 

Begynn fra en kant og få henvisning til offentlig IVF om dere faktisk har prøvd såpass og vet dere traff eggløsning såogsi alle PP’ ene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er 22 år, dere har bare godt av å vente noen år

Anonymkode: ab2d2...b50

Vente til hun garantert ikke får barn på egenhånd slik alt for mange gjør?

Stå på TS. Jeg fikk barn, ikke planlagt da, som 22 åring. For min del ble livet bedre. Jobb, henting, klesvask, treninger og disneykvelder er faktisk et liv jeg trives ufattelig godt med. Alle har utfordringer i livet, barn eller ikke. Jeg vil heller reise som voksen og evt + være ung bestemor om mitt barn skulle velge barn på et tidspunkt. Å vente til man er 35+ DET er bortkastet om dere vil begynne nå.

lykke til❤️

Anonymkode: 8615c...5a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 22 år, og har knapt prøvd før hun ber om hjelp. 

Gi det noen år til. Og ikke ødelegg forholdet til sex og partner med dette. 

Det kommer når ts begynner å slappe litt mer av. 

Pr nå er det naturlig at det blir bagatelliserert. 

Anonymkode: 12c04...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun er 22 år, og har knapt prøvd før hun ber om hjelp. 

Gi det noen år til. Og ikke ødelegg forholdet til sex og partner med dette. 

Det kommer når ts begynner å slappe litt mer av. 

Pr nå er det naturlig at det blir bagatelliserert. 

Anonymkode: 12c04...2a1

Hun er 25, prøvd i 2.5 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.11.2022 den 21.42):

Mens for veldig mange andre er det tøft å prøve og prøve mnd etter mnd år etter år uten å Ane om det går denne mnd eller ikke. Da er det bedre med ivf forsøk hvor man i det minste vet man får hjelp og har en reell sjans til å bli gravid. Ivf er selvfølgelig ikke noen rask løsning og jeg lover at de som velger å søke seg hjelp de gjør det ikke fordi de har bare litt lyst på barn. 

Anonymkode: 8b2ca...d09

Men det er nettopp det: Du HAR håp nå, ellers hadde ikke legen bedt dere prøve til februar. Så lenge det ikke er stilt noen diagnose på deg og/eller kjæresten din som tilsier at dere ikke kan bli gravide, så er det håp. Jeg har flere vennepar som prøvde mye lengre enn dere, med IVF også. Og plutselig ble de gravide på egenhånd likevel. 
Nå kommer februar veldig snart, det er bare jula og én måned til. 

Anonymkode: 6247c...fd1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men det er nettopp det: Du HAR håp nå, ellers hadde ikke legen bedt dere prøve til februar. Så lenge det ikke er stilt noen diagnose på deg og/eller kjæresten din som tilsier at dere ikke kan bli gravide, så er det håp. Jeg har flere vennepar som prøvde mye lengre enn dere, med IVF også. Og plutselig ble de gravide på egenhånd likevel. 
Nå kommer februar veldig snart, det er bare jula og én måned til. 

Anonymkode: 6247c...fd1

Innlegget du siterer er ikke ts. Og ts HAR allerede prøvd i 2,5 år uten at det har gått veien! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les innlegget mitt før dere kommenterer. Jeg begynte å prøve da jeg var 22, er nå 25, så har «ikke såvidt begynt å prøve». Heldigvis at jeg begynte så ung når det skal være så vanskelig. 

Anonymkode: d1a86...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til dere som mener jeg må slappe av; det kommer kanskje ikke godt nok frem, men jeg gjorde det første året. Men det er måte på hvor lett det er å slappe av når kroppen ikke fungerer. Jeg hadde ikke menstruasjon, såklart skal man ta tak i det.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og til dere som mener jeg må slappe av; det kommer kanskje ikke godt nok frem, men jeg gjorde det første året. Men det er måte på hvor lett det er å slappe av når kroppen ikke fungerer. Jeg hadde ikke menstruasjon, såklart skal man ta tak i det.

Er enig med deg TS, håper dere får det til snart. Har ingenting å si om man er ufrivillig barnløs i 20-årene eller 30-årene, det er like forbanna kjipt uansett, men selvsagt bra utredningen og alt starter tidlig :klem3: 

Må si jeg ikke skjønner helt logikken bak «dere har godt av å vente noen år» osv, det er jo nettopp det man ikke skal gjøre da det ofte blir vanskeligere med alderen? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mellowyellow skrev (30 minutter siden):

Er enig med deg TS, håper dere får det til snart. Har ingenting å si om man er ufrivillig barnløs i 20-årene eller 30-årene, det er like forbanna kjipt uansett, men selvsagt bra utredningen og alt starter tidlig :klem3: 

Må si jeg ikke skjønner helt logikken bak «dere har godt av å vente noen år» osv, det er jo nettopp det man ikke skal gjøre da det ofte blir vanskeligere med alderen? :forvirret:

Det prøvde jeg å skrive også pluss at mange gjerne vil ha søsken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...