Gå til innhold

Barnefar vil kalle barnet Kim-Andre. Ok navn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner et par-tre stykker med det navnet. De var klassens pøbler da vi var små, og nå i voksen alder er de ikke akkurat "vinnere", for å si det sånn. 

Anonymkode: 2eae3...fe3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymus Notarius

Navnet er jo veldig "datert" med tanke på at de fleste som heter det er i 30-årene. Det er en typisk navnekombinasjon som ikke har noen spesiell tradisjon i Norge, på lik linje med Ronny, Johnny, Harry o.l. Sånne navn blir plutselig populære, og så blir de veldig ut etterpå. 

Jeg synes derimot ikke Kim-André er noe verre enn andre navn i samme kategori. Jeg tipper at noen år er andre navn som er populære i dag, men mangler tradisjon i Norge, f.eks. Liam eller Leander, kommer til å være like ut om noen år, og det er det jo mange som kaller ungene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen of the North skrev (På 28.11.2022 den 21.20):

Andre er så oppbrukt som mellomnavn att det ble en klisjé lenge før 90tallet startet. 

Kan Chrisander eller Kasander være ett alternativ? Det er mer moteriktig nå (personlig synes jeg ikke noe om den typen navn, men det er ikke mitt barn og ikke kjenner jeg dere heller). 

Det som er helt sikkert er att det er dere og barnet som skal leve med navnet- og hva vi synes er egentlig urelevant. Men Kim - Andre blir ett typisk bestefar navn for vennene til barnet. 

Chrisander og Kasander er om mulig enda verre. Neste generasjons Kim-André.

Anonymkode: 1c789...e28

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som heter det, han er en trivelig kar. Høyt utdannet er han og, så folk må slutte med de jævla fordommene sine. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt "Nittedalsk", men definitivt kult når det har en historie bak (og spesielt i kombo med oppkalling ifra begge slekter ), IMO. 

Endret av AnonymBruker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre føler jeg at Kim og dobbeltnavn med Kim har blitt navn med "problembarnassosiasjoner". Sikkert fine menn der ute som heter det også, men har vært noe rot med omtrent alle jeg har møtt med Kim-navn... 

Anonymkode: 61017...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...