AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #41 Skrevet 29. november 2022 Skulle til å si det samme som overfor; hvorfor ikke spørre om en i en større størrelse neste gang om hun så gjerne vil strikke? Anonymkode: c82c6...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #42 Skrevet 29. november 2022 Vi slet med noe lignende med min stemor, som er glad i å strikke. Men min sønn reagerer på ull og nektet å ha det på seg, uansett hvor mykt hun påstod det var. Vi prøvde å ha andre klær under, men allikevel klødde han rundt hals og ermer. Jeg gav beskjed flere ganger, men fikk bare høre at vi var utakknemlige. 🤷♀️ Anonymkode: a4459...7bc 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #43 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skulle til å si det samme som overfor; hvorfor ikke spørre om en i en større størrelse neste gang om hun så gjerne vil strikke? Anonymkode: c82c6...7d6 Og i et mønster du ønsker? Evt ensfarget? De gamle gir du i år til noen som trenger det. Ved å være litt lur på dette så kan det ordne seg fint. Anonymkode: c82c6...7d6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #44 Skrevet 29. november 2022 Man kan også komme med forslag til garn. Mye nydelig kløfritt garn og. Anonymkode: c82c6...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #45 Skrevet 29. november 2022 Her masseproduseres det også gensere til barna. Eldste på 10 har aldri likt strikket gensere og nekter å ta det på. Det respekteres. Ellers setter jeg veldig pris på det, men vi klarer ikke bruke alt. Men fratar de ikke gleden av å strikke, for min mor er dette en hobby hun elsker etter hun ble pensjonist. Ville aldri sagt noe negativt, genserene er flotte, men vi har bare for mange og rekker ikke bruke de. Anonymkode: 94919...81d
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #46 Skrevet 29. november 2022 Min svigermor elsker å strikke, mine barn synes ull er grusomt. Jeg gjør ingen stor sak ut av det. Hun strikker jo ikke for å torturere verken meg eller barna (selv om kidza synes det 😄). Et bilde her og der. Ha på i et besøk så er det fiksa. Å legge bort gaver av "prinsipp". Altså, hører du deg selv Anonymkode: 2a385...55d 7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #47 Skrevet 29. november 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Fordi hun gir flere gensere i året. Det er flere som vil strikke til min sønn, men svigermor tar null hensyn. Når jeg tydelig har sagt nei, så bør det respekteres. Anonymkode: ca092...c94 Hensyn? Den eneste som ikke tar hensyn her er deg Anonymkode: 5ee76...15d 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #48 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er jo bare å ta i mot genseren strikket med kjærlighet og omtanke, så gi den videre etter et år. Anonymkode: 6923b...f24 Forsåvidt, men det verken besvarer spørsmålet mitt eller løser problemet… genseren koster tid og penger, og blir pådyttet noen som ikke vil ha den. Å strikke til forfrosne, takknemlige barn på barnehjem må da føles mye mer tilfredsstillende? Anonymkode: cba91...452 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #49 Skrevet 3. desember 2022 Kan du ikke heller komme med et forslag? I dag er det mange som sliter med dårlig råd og sikkert mange som ville blitt glad for en god genser til gutten sin. Be henne strikke og gi til noen som trenger det? Så kan du si ifra når du selv har behovet? Anonymkode: b9475...47e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #50 Skrevet 3. desember 2022 Den dagen du står uten besteforeldre som kan strikke, så vil du merke at dette egentlig ikke var en viktig kamp å ta. Gled deg heller over at sønnen din har besteforeldre som er i livet hans enn å irritere deg over at hun ikke strikker like pent som deg. Anonymkode: bdaa1...202 5 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #51 Skrevet 3. desember 2022 Det ligger både tid og kjærlighet i en slik gave, så den synes jeg du skal ta i mot med åpne armer. Anonymkode: 8ef34...6b9 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #52 Skrevet 3. desember 2022 Send de gamle slitne til meg!! Jeg liker å sy om gamle strikkegensere og skjerf -til nye vesker, lommebøker, punger. Lager også håndvarmere, leggvarmere osv. Og poncho er mulig også! De kan bli til grytekluter, sitteunderlag, puter, tøfler -alt mulig rart! Anonymkode: da775...12a 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #53 Skrevet 3. desember 2022 Si takk og gled deg over at du kan gi den bort. Gi den til noen som trenger den. Sønnen din kan lage kort. Jeg ga bort masse ulltøy til en flyktningfamilie som kom til Norge uten vinterklær og barnet mitt laget kort. Moren gråt av takknemlighet. For noen er den ullgenseren en flott gave. Anonymkode: f45e3...ac6 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #54 Skrevet 3. desember 2022 Dette var en fryktelig rar ting å lese om når så mange sliter, og barn i Norge fryser. Anonymkode: 3cb2e...547 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #55 Skrevet 3. desember 2022 Foreslå at hun strikker f eks ullbukse i stedet? Skjerf, votter, lue, sokker. Lekedyr? Sengeteppe/pledd? Anonymkode: 0ff04...0e0 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #56 Skrevet 3. desember 2022 On 11/28/2022 at 11:42 PM, AnonymBruker said: Men kanskje du er svigermoren min? Enhver ytring om at barnet vårt ikke trenger xyz, eller ethvert ønske om å klare ting selv uten hennes deltakelse, tolkes som at hun nektes å få gjøre det hun nå enn vil gjøre. - Bak ryggen vår sukker hun oppgitt over hvor mye hun er nødt til å ofre for oss, eller ordne for barnebarnet "siden mora ikke gidder". Når jeg vet at sånt blir sagt bak ryggen min, i mitt barns påhør, da vil det meste av "hjelp" fra den kanten ha en bitter bismak. Anonymkode: 7b2ec...a5a Dette. Anonymkode: 39e25...24c 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #57 Skrevet 3. desember 2022 Jeg synes du er så sinnssykt heldig. Det hadde betydd så mye om noen i familien ville strikket noe slikt til sønnen min, uansett om den var fin eller ikke. Begge foreldrene mine er døde, svigerforeldre bor i utlandet og mine besteforeldre er også døde. Det er en av de tingene som jeg kjenner betyr veldig mye, de tingene min mor fikk tid til å strikke til sønnen min. Det er greit at du ikke vil ha dem men synes du høres veldig krass ut i innlegget. Håper ikke du snerrer slik til henne i virkeligheten også. Anonymkode: d14f6...fdc 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #58 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 19.54): Svigermor elsker å strikke, og det siste hun har dilla på er Mariusgensere. Hun har strikket til alle de andre barna og barnebarna og begynte i sommer å mase om en til vår sønn på 3 år også. Nei takk. For det første synes jeg ikke noe om det Marius mønsteret, for det andre hadde jeg isåfall strikket en selv da jeg strikker penere og for det tredje så har vår sønn altfor mange strikkegensere. Den vil ikke bli brukt! Vel, hun har tydeligvis ikke klart å ta mine tre tydelige nei for et nei, og nå får vår sønn en i julepresang. Kommer av prinsipp til å pakke den langt vekk, kommer ikke til å bli prøvd på. Dagens utblåsning, svigermor går meg på nervene. Er det så forbanna vanskelig å respektere et annet menneske? Anonymkode: ca092...c94 Det her kaller jeg luksus problem. Hold kjeft og vær glad for at du faktisk har en familie Anonymkode: b4021...ffb 2 3
Teardrop Skrevet 3. desember 2022 #59 Skrevet 3. desember 2022 Du kan jo si at du ikke ønsker marius mønster, og heller vise henne et mønster du liker. Evt ønske deg en ensfarget i mørk grønn feks.
Gjest Chroma Skrevet 4. desember 2022 #60 Skrevet 4. desember 2022 Det er helt tydelig at din svigermor liker Mariusmønster, selv om du ikke gjør det. Min svigermor og jeg har også forskjellig smak, det er helt greit. Det hun kjøper til barnet vårt, bruker barnet. Det koster meg veldig lite å ta det på barnet og sende noen bilder, eller at det blir brukt de dagene barnet er med farmoren sin.
Fremhevede innlegg