villen Skrevet 12. mars 2002 #1 Del Skrevet 12. mars 2002 nå har jeg hørt og lest mange ganger at kvinner er flinkere enn menn når det gjelder å legge merke til detaljer. og i går fikk jeg illustrert dette med et lite eksempel: min kjæreste kom hjem og sa jeg var så fin på håret. det pleier han ikke å bemerke, så det måtte jo være noe som så litt annerledes og ekstra fint ut, da. det var jo hyggelig, men litt rart, siden det omtalte håret befant seg i en helt ordinær hestehale, som det pleier å gjøre hver dag. det eneste som var annerledes ved utseendet mitt, var at jeg brukte EYELINER. så ved en eller annen (maskulin?) kortslutning i min kjæres hode ble øyesminke til hårfrisyre... jeg er blant dem som tror forskjellen mellom menn og kvinner er hauset opp til mer enn den egentlig er, men jeg har ennå til gode å møte ei dame som ikke ser forskjell på eyeliner og hestehale! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 12. mars 2002 #2 Del Skrevet 12. mars 2002 Menn er nok litt tungnem ja....Min kjæreste er ikke istand til å passe potetene;vaske gulv og fortelle en historie samtidig...Nei...han passer potetene (står v komfyren altså)og stopper opp å vaske når han skal fortelle meg den historien.De har bare ikke den multikapasiteten som kvinner har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 12. mars 2002 #3 Del Skrevet 12. mars 2002 Så enig så enig. Vi var og så Sven Nordins show Hulemannen. Han hadde endel svært gode og morsomme teorier om dette temaet, har dere anledning, ta med den bedre halvdel og opplev selv.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 12. mars 2002 #4 Del Skrevet 12. mars 2002 Nei,d tørr jeg ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Creo Skrevet 12. mars 2002 #5 Del Skrevet 12. mars 2002 Og de slår bestandig av musikken når det er vanskelig å finne parkeringsplass og slikt. Komplisert å både konsentrere seg om kjøringa OG ha musikk i bakgrunnen kan skjønne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2002 #6 Del Skrevet 12. mars 2002 Jeg synes alltid at det er gøy å se ham rydde av bordet... Jeg stabler og får med meg alt på en tur. Han må nok minst 4 turer frem og tilbake. Ketchupen er hellig og må bæres for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villen Skrevet 13. mars 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 13. mars 2002 kan din rydde av bordet? sånn vil jeg også ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 13. mars 2002 #8 Del Skrevet 13. mars 2002 Hm...jeg må jo være litt maskulin jeg da. For jeg klarer nemlig ikke å ha musikk i bakgrunnen når jeg skal lukeparkere 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 13. mars 2002 #9 Del Skrevet 13. mars 2002 Oi som jeg kjenner meg igjen! trodde det bare var min som var sånn! Han klarer ikke å snakke med meg eller høre på hva jeg sier hvis han spiller dataspill, gitar eller ser på TV. Da må jeg rope en to tre ganger før det kommer en liten reaksjon... Ikke noe særlig mulitaskings hjerne nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2002 #10 Del Skrevet 14. mars 2002 For en tåpelig diskusjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 14. mars 2002 #11 Del Skrevet 14. mars 2002 Hmmm... For meg er dte omvendt... Jeg kan ikke se på tv og snakke i telefonen, det kan han. Jeg kan ikke fortelle en historie mens jeg holder på med dataen- det kan han. Og bilkjøring? Jeg vet ikke ennå, har ikke sertifikatet, men her er det og snakk om lukeparkering med musikken på full guffe. Er det jeg som har bommet helt?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 19. mars 2002 #12 Del Skrevet 19. mars 2002 Tåpelig diskusjon,Anonym???Ja vel,men d er nå artig iallfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 19. mars 2002 #13 Del Skrevet 19. mars 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 19. mars 2002 #14 Del Skrevet 19. mars 2002 Og jeg som trodde det bare var jeg som hadde verdens treigeste type.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 19. mars 2002 #15 Del Skrevet 19. mars 2002 Nei ikke bare du:Men jeg elsker ham "læll" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. mars 2002 #16 Del Skrevet 19. mars 2002 He, he... jeg var på et kurs for ingeniører i helgen og der ble det kommentert at det stadig ble flere kvinnelige ingeniører. Da klarte jeg ikke dy meg og sa: vi klarer da tråds alt to ting samtidig.....(en egenskap jeg merker at JEG trenger i alle fall) Dette tok foredragsholderen tak i og tegnet opp hjernen med klare skiller mellom høyre og venstre hjernehalvdel. Så tegnet han ca 10 streker mellom halvdelene og sa at det var mannen. Så skraverte han hele området og sa dette er kvinnen. Vi hadde rett og slett mer kontakt mellom hjernehalvdelene, ergo klarer vi flere ting samtidig. Dette fordi man ofte trenger både den kreative og den praktiske hjernehalvdelen for å gjennomføre to ting..... Vet jo ikke om dette er sant, for hjernen har jeg ikke satt meg så mye inn i, men det virker jo logisk?? -Ine2 1212[ Dette Innlegg er endret av: ine2 den 2002-03-19 23:11 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia Skrevet 27. mars 2002 #17 Del Skrevet 27. mars 2002 Merkelig forskjell mellom oss kjønn, men det er jo kankje det som gjør det litt spennende da. Det hadde vært kipt om vi hadde vært helt like. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 27. mars 2002 #18 Del Skrevet 27. mars 2002 Jeg var engang for flere år siden på et kurs med jobben min, i regi av Ringom-senteret. Den mannlige kursholderen sa nettopp det samme som du sier, ine2; det er bedre og flere forbindelser mellom hjernehalvdelene hos oss kvinner enn hos menn. Det er altså faktisk en fysisk forskjell! Det forklarer ganske mye, må jeg si Ja til de små forskjellene Klem fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå