AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #21 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis babyen ikke blir fornøyd med morsmelk så kan du gi erstatning i tillegg… her ammet jeg i 20 minutter, hvis barnet ikke var fornøyd da så ga vi MME Lar ikke baby være sulten, herregud så fanatiske folk er på den ammingen… Anonymkode: 5cc93...59a Men da vil du få mindre melk.. sier ikke at det er feil å gjøre som du gjør, folk får velge selv hva de vil, og det er ikke min mening å være fanatisk. Men at baby ligger lenge ved puppen er en del av prosessen med å få kroppen til mor til å skjønne hvor mye melk den skal lage. Anonymkode: acde8...bad 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #22 Del Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Men da vil du få mindre melk.. sier ikke at det er feil å gjøre som du gjør, folk får velge selv hva de vil, og det er ikke min mening å være fanatisk. Men at baby ligger lenge ved puppen er en del av prosessen med å få kroppen til mor til å skjønne hvor mye melk den skal lage. Anonymkode: acde8...bad Det viktigste er at barnet får nok mat… så lenge hun delammer så får barnet i seg de næringsstoffene som er anbefalt via morsmelken. Hva er poenget med å plage en liten unge når den viser tydelige tegn på at den ikke får spist seg mett… Anonymkode: 5cc93...59a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #23 Del Skrevet 29. november 2022 On 11/28/2022 at 12:24 AM, AnonymBruker said: I dag opplever jeg at jeg har lite melk i brystene. Barnet er 8 uker gammelt og jeg har hatt mer enn nok melk i brystene fra dag 1. I dag føler jeg brystene har vært myke. Spesielt i ettermiddag/kveld (har altså vært fulle på dagtid). Den siste spiseøkten har hun spist litt men sluppet tak mange ganger og grått. Puppene virker helt tomme. Hva gjør jeg? Jeg kan ikke la henne gå sulten i natt. Hjelp! Anonymkode: 8488c...895 Det skyldes sannsynligvis at baby har spist litt mer idag enn den gjør til vanlig. Bare fortsett å la baby die. Tomme pupper produserer melk, så det kommer mer melk. Anonymkode: 87d5d...1ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #24 Del Skrevet 29. november 2022 On 11/28/2022 at 10:50 AM, AnonymBruker said: Hvis babyen ikke blir fornøyd med morsmelk så kan du gi erstatning i tillegg… her ammet jeg i 20 minutter, hvis barnet ikke var fornøyd da så ga vi MME Lar ikke baby være sulten, herregud så fanatiske folk er på den ammingen… Anonymkode: 5cc93...59a Å gi mme pga én kveld med sulten baby er oppskriften på å få for lite melk. Det er helt normalt at brystene kjennes tomme ut når baby har økedøgn. Sålenge baby tisser som normalt og har fin vektøkningen, så er det ingen grunn til å gi mme, med mindre ammingen er en belastning for mor. Anonymkode: 87d5d...1ea 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #25 Del Skrevet 29. november 2022 Jeg hadde heller ikke nok melk. Null problem å gi litt mme i tillegg til puppen Anonymkode: 386e8...999 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #26 Del Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 12.18): Men da vil du få mindre melk.. sier ikke at det er feil å gjøre som du gjør, folk får velge selv hva de vil, og det er ikke min mening å være fanatisk. Men at baby ligger lenge ved puppen er en del av prosessen med å få kroppen til mor til å skjønne hvor mye melk den skal lage. Anonymkode: acde8...bad Hvor lenge skal man la baby ligge da? Jeg annet i 2-3 timer, så en halvtimes pause, så 2-3 timer igjen, osv. Dag ut og inn i mange uker. Fikk aldri mer melk, selv om jeg prøvde alle triks i boka. Etter råd fra helsesykepleier kuttet jeg ned på ammetiden og økte på med MME. Min baby hadde faktisk ikke overlevd uten MME. Anonymkode: 32e57...5db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #27 Del Skrevet 30. november 2022 Har du passet på at du selv drikker nok? Kroppen trenger masse væske for å produsere melk. Anonymkode: 35e2b...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #28 Del Skrevet 30. november 2022 Når babyen er 6 uker går melken over fra å være hormonstyrt til å bli behovsregulert. Dette medfører gjerne til en del økedøgn de neste mnd, og selv om det heter økedøgn kan det vare i flere dager. Det vil gradvis bli bedre, husker selv at rundt 3-4 mnd alder ble jeg litt stresset da babyen nesten ikke spiste mer følte jeg etter å ha sittet bundet til sofaen mer eller mindre fra fødsel av. Husk at puppen er mer enn bare mat, det er også kos, trøst, trygghet og nærhet, og sugebevegelsen hjelper de å få ut luft og derav kan virke smertelindrende med lette magesmerter du kan selvfølgelig begynne å gi mme i tillegg dersom du føler for det, men vær da klar over at det fort fører til at produksjonen din går ned. At brystene føles slappere nå er også helt normalt og betyr bare at melken er begynt å stabilisere seg. For brystet går aldri tomt, det produseres stadig mer melk så tilbud og etterspørsel er viktig å huske på, følg babyens behov for melk så vil det gå fint de som opplever at brystene går tom, er oftest de som ammer etter klokken, baby har feil sugetak så de får ikke tømt skikkelig, kort tungeband osv, det har oftest en grunn til det som ikke alltid er like lett å finne ut av. Men når du har fått det fint til hittill høres det ut som helt normal stabilisering av melkeproduksjonen Viktig at du som mor får i deg nok mat og drikke også, ha alltid vann i nærheten! 😊 havregryn er forresten supermat for melkeproduksjonen, så spis gjerne en skål havregryn og melk feks og les deg opp på ammehjelpen sine sider, mye god informasjon der 😊 https://ammehjelpen.no/ammehyppighet/ Anonymkode: 01d9a...dc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå