Gå til innhold

Dødsbudskap og ekser😳🥹

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen av dere ekser/tidligere dates som har plutselig død som følge av sykdom, arbeidsulykke eller noe.... noen ganger så overtenker jeg alt, har kuttet ut kontakt med mange av ekser. Men noen litt kontakt på snap og instagram, men om en skulle blitt plutselig utsatt for dødsfall, hvordan skulle jeg ha fått beskjeden, jeg vet jo ikke hva som har skjedd, om ikke noe står i avisen? Når jeg ikke er kjæreste....eller dater lengre, hadde jo f.eks hatt lyst å delta på begravelse uansett. Men om man får høre det plutselig ute på byen av kompis til eks, ja han døde for 2-3 måneder siden, da hadde jeg fått sjokk av at de ikke har sagt ifra før... det har jo vært en viktig del i livet ekser... aldri vært borti sånt før men jeg har hatt  ekser som har hatt risikofylte jobber, f.eks politi, brannmann, pilot, lege.... hva om de plutselig får illebefinnende i vannet mens de utfører øvelse osv.... eller ja vet ikke, men tenkt på det nylig...😭🥹

Anonymkode: f023d...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynne å sjekke dødsannonsene digitalt om det er veldig viktig for der. Der ligger de fleste dødsannonsene for hele landet.

Anonymkode: f8c25...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har noen av dere ekser/tidligere dates som har plutselig død som følge av sykdom, arbeidsulykke eller noe.... noen ganger så overtenker jeg alt, har kuttet ut kontakt med mange av ekser. Men noen litt kontakt på snap og instagram, men om en skulle blitt plutselig utsatt for dødsfall, hvordan skulle jeg ha fått beskjeden, jeg vet jo ikke hva som har skjedd, om ikke noe står i avisen? Når jeg ikke er kjæreste....eller dater lengre, hadde jo f.eks hatt lyst å delta på begravelse uansett. Men om man får høre det plutselig ute på byen av kompis til eks, ja han døde for 2-3 måneder siden, da hadde jeg fått sjokk av at de ikke har sagt ifra før... det har jo vært en viktig del i livet ekser... aldri vært borti sånt før men jeg har hatt  ekser som har hatt risikofylte jobber, f.eks politi, brannmann, pilot, lege.... hva om de plutselig får illebefinnende i vannet mens de utfører øvelse osv.... eller ja vet ikke, men tenkt på det nylig...😭🥹

https://www.nettavisen.no/vis/dodsannonser 

https://www.aftenposten.no/nekrolog/i/1KaqJ/her-kan-du-soeke-i-aftenpostens-doedsannonser#!page=0!sourceName=Aftenposten

Du får følge med her.

Anonymkode: 92e0d...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke i begravelser til ekser, det blir bare rot og surr. Hva hvis eksen har ny dame og barn? Føler ikke behov for å følge med på om de lever eller dør heller.

Ser du dramet du kan skape?

Anonymkode: 78cd1...dbd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det, man får ikke beskjed om at petifere bekjente har gått bort hvis ingen tenker på å gi deg beskjed. Hvis dere ikke har kontakt lengre, er du vel så perifer at det ikke ville være naturlig å gå i begravelsen heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg går ikke i begravelser til ekser, det blir bare rot og surr. Hva hvis eksen har ny dame og barn? Føler ikke behov for å følge med på om de lever eller dør heller.

Så veldig mye drama blir det nødvendig vis ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en eks som tok livet sitt, fant det utover ett år senere. Hadde ikke funnet det ut om jeg ikke hadde spurt en slektning som jobber i politiet (fortalte ikke noe taushetsbelagt, tror jeg). Jeg hadde ikke hørt fra han på ganske lenge, men visste han var litt involvert i rusmiljøet i byen, så kom på å spørre om hun visste noe. Jeg ble både sjokkert, og samtidig ikke. Jeg visste han hadde noen mørke øyeblikk, og det var en del kaos i livet hans på den tiden. 

Det var mange år siden vi var sammen, og jeg hadde ikke kontakt med noen av hans venner eller familie så ikke så rart at jeg ikke hadde hørt noe. Vi hadde hatt litt kontakt ikke så mange årene før det skjedde, men jeg backet ut da han fablet om å bli sammen igjen.         

Jeg skjønner at du tenker på slikt, men det vil jo bare være de nærmeste som får beskjed, resten av de som kjente en person får enten vite det via rykter, eller kanskje aldri. Om man ikke var sammen flere år og/eller fortsatt har kontakt med noen av familie eller venner vil neppe noen tenke på å varsle en «random» eks.

Anonymkode: 9935d...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (2 minutter siden):

Så veldig mye drama blir det nødvendig vis ikke. 

Det vet du ikke før etterpå, og det er unødvendig å bidra til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei ingen barn har mine ekser, jeg er relativt ung. Og drama på begravelse, nei takk.  alle er lei seg og ikke gidder å drive og spørre: hvorfor er du her eller hvem er du? Jg kommer fra en liten by opprinnelig, hvor alle kjenner hverandre lite tettsted i Trøndelag, der får man raskt vite hvem som døde osv. Men i Oslo storby, vanskelig å få med seg det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det vet du ikke før etterpå, og det er unødvendig å bidra til det.

Jo, det kan man vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo rimelig sært å følge med på dødsannonser i tilfelle en eks skulle dø... Har aldri tenkt tanken, og jeg kjenner mange i både Forsvaret og politiet (siden du nevner slike yrker).

Når et forhold er over, så er det over. Jeg har vært gift, men kommer ikke til å delta i begravelsen til min eksmann om han skulle dø før meg.

Anonymkode: 06f82...4cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror heller at de setter pris på oppmøte. Og er absolutt ikke en dag man henger seg opp i at en eks kommer på vedkommende sin ferd. Med mindre det gikk til helsikke og man har satt eksen i en dårlig posisjon økonomisk, rusproblemer osv. Da er man nok ikke mye populær i utgangspunktet.

Jeg skal i begravelse til onkel til min eks samboer. Han og samboeren skal dit(og resten av slekta tenker jeg) Jeg kjente han onkelen veldig godt, kjenner godt moren og er veldig god venninne med datteren. Så for meg blir det naturlig og komme for et siste farvell. Men siden jeg blir 30 den dagen han skal gravlegges, blir jeg ikke med på videre selskap etterpå om det skal være det. Og tenker uansett at det er forbeholdt familien 😊

Hadde tre av mine ekser dødd, som jeg var lenge sammen med og utviklet meg med positivt, så  hadde jeg stilt i begravelse så sant at jeg fikk beskjed. Og har kontakt med dem så hadde nok fått det med meg før det hadde gått flere måneder. 

Gud, vært alene i Hele går og  idag. Pratesjuk 😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...