AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Del Skrevet 26. november 2022 Jeg har fått noen vareprøver på en 5% AHA "toner". Jeg har flere av disse oppsamlet, da jeg har fått samme vareprøve flere ganger fra to ulike nettbutikker jeg handler hos. Er ikke 5% ganske tøft mot huden, som toner, som manvel ikke skal vaske av? Har ikke turt å prøve dem ennå. Takknemlig for svar! Anonymkode: 6c842...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Del Skrevet 27. november 2022 Fem prosent er helt innafor😊 Finnes også produkt med 10-15%, disse bør man heller være litt mer forsiktig med. Anonymkode: 3ac0c...f4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 27. november 2022 #3 Del Skrevet 27. november 2022 5% er helt greit. Om du kombinerer med c-vitmin og retinolprodukter eller andre syrer, så kan det bli litt hardt for huden. Kan bli litt rød og flasse og sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fem prosent er helt innafor😊 Finnes også produkt med 10-15%, disse bør man heller være litt mer forsiktig med. Anonymkode: 3ac0c...f4d Tusen takk for svar! Jeg bruker av og til "blodmaska" fra The Ordinary, og den har jo 30% AHA. Jeg tåler den helt greit, men den skal jo vaskes av etter maksimum 10 minutter. Huden min tåler 10 minutter av den helt greit. Men det blir jo litt annerledes med et produkt som ikke skal vaskes av, tenkte jeg i alle fall. Da skal jeg prøve de vareprøvene jeg har fått! 🙂 tøydokka skrev (10 minutter siden): 5% er helt greit. Om du kombinerer med c-vitmin og retinolprodukter eller andre syrer, så kan det bli litt hardt for huden. Kan bli litt rød og flasse og sånn. Tusen takk for svaret ditt! Huden min er ikke enig i at C-vitamin er en god idé, så det har jeg sluttet å bruke. Retinolprodukter vil jeg nok begynne å kjøpe snart, så veldig kjekt å vite at det kanskje ikke er lurt å mikse med AHA. Takk 🙂 Anonymkode: 6c842...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Del Skrevet 27. november 2022 Nei 5% er ikke høyt men har du tørr og sensitiv hud holder det å bruke den kveld og ikke morgen i tillegg. Jeg har brukt nattkrem med 15% aha og det gikk fint annenhver natt. Nå bruker jeg den fra the ordinary som du nevner men kan ikke si jeg ser noen effekt, tar det lang tid før man ser forbedring av huden på porer? Anonymkode: 76dc4...6dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei 5% er ikke høyt men har du tørr og sensitiv hud holder det å bruke den kveld og ikke morgen i tillegg. Jeg har brukt nattkrem med 15% aha og det gikk fint annenhver natt. Nå bruker jeg den fra the ordinary som du nevner men kan ikke si jeg ser noen effekt, tar det lang tid før man ser forbedring av huden på porer? Anonymkode: 76dc4...6dd Takk for svar 🙂 Huden min er veldig fet (a lá strååååååålende panne og nese), men mest i T-sonen. Og jeg har store porer på nesen og kinnene. Jeg bruker ansiktsrens med AHA og BHA morgen og kveld. Kan vel være greit å bruke en AHA toner eller krem bare på kvelden, slik du foreslår, ja. På morgenen bruker jeg niacinamide (også fra The Ordinary) blandet med fukt-toner og deretter fuktighetskrem. Jeg opplever at det hjelper en del mot min stråååålende panne utover dagen. Blodmaska har jeg dessverre ikke brukt så ofte at jeg kan si noe om effekten mot porestørrelse. Har brukt cirka halve flaska nå, men har hatt den i månedsvis. Hvor ofte bruker du den, og synes du at du har fått resultater? Det jeg i alle fall kan si er at AHA/BHA har hjulpet meg massevis mot kviser (trolig i kombinasjon med niacinamide). Jeg er 50 år gammel, og har alltid - hele livet - hatt småkviser og av og til skikkelig "dype" og vonde kviser. De er forsvunnet nå! Jeg bruker flere produkter enn bare AHA/BHA, men det jeg bruker fingerer i alle fall for meg, endelig! Anonymkode: 6c842...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei 5% er ikke høyt men har du tørr og sensitiv hud holder det å bruke den kveld og ikke morgen i tillegg. Jeg har brukt nattkrem med 15% aha og det gikk fint annenhver natt. Nå bruker jeg den fra the ordinary som du nevner men kan ikke si jeg ser noen effekt, tar det lang tid før man ser forbedring av huden på porer? Anonymkode: 76dc4...6dd Jeg glemte rent å spørre. Hva heter den 15% kremen du nevner? Anonymkode: 6c842...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 27. november 2022 #8 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar 🙂 Huden min er veldig fet (a lá strååååååålende panne og nese), men mest i T-sonen. Og jeg har store porer på nesen og kinnene. Jeg bruker ansiktsrens med AHA og BHA morgen og kveld. Kan vel være greit å bruke en AHA toner eller krem bare på kvelden, slik du foreslår, ja. På morgenen bruker jeg niacinamide (også fra The Ordinary) blandet med fukt-toner og deretter fuktighetskrem. Jeg opplever at det hjelper en del mot min stråååålende panne utover dagen. Blodmaska har jeg dessverre ikke brukt så ofte at jeg kan si noe om effekten mot porestørrelse. Har brukt cirka halve flaska nå, men har hatt den i månedsvis. Hvor ofte bruker du den, og synes du at du har fått resultater? Det jeg i alle fall kan si er at AHA/BHA har hjulpet meg massevis mot kviser (trolig i kombinasjon med niacinamide). Jeg er 50 år gammel, og har alltid - hele livet - hatt småkviser og av og til skikkelig "dype" og vonde kviser. De er forsvunnet nå! Jeg bruker flere produkter enn bare AHA/BHA, men det jeg bruker fingerer i alle fall for meg, endelig! Anonymkode: 6c842...7ae Blodmasken 20 % fra the ordinary har jeg brukt jevnlig i flere år. Ca 4 ganger per uke. Tar den på når jeg står opp, pusser tenner, spiser frokost og går i dusjen. Den er virkelig god, løsner døde hudceller så huden føles skikkelig ren. Bruker også å skrubbe ansiktet lett i dusjen for å få alt bort. Så er det på med niacinamid og c-vitminserum. Bruker squalane-oljen fra the ordinary over før sminke. Er veldig sensitiv for retinol, så det bruker jeg om natten 2 ganger per uke. Har passert 40, men har som deg en fet hudtype, så jeg har alltid vært nøye med rens og hudpleie. Fordelen med å ha sånn hud er at vi holder oss rynkefrie lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 27. november 2022 #9 Del Skrevet 27. november 2022 Forresten, har du prøvd tca peeling? Jeg gjorde det 2 ganger for mange år siden. Bestilte fra makeupartist choice og gjorde det selv hjemme. Husker ikke styrken, men valgte en ganske høy prosent som gav "brannsår-fjes" med hud som skallet av i ca 2 uker. Fikk sinnsykt fin hud etter det. Arr etter kviser ble betydelig mindre, huden ble litt lysere og mye jevnere. Har lyst å gjøre det igjen, men var såpass lang nedetid at det passer ikke når som helst. Kan og gjøres i salong med feks obagi blue peel. Men veldig mye billigere å gjøre det selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Del Skrevet 27. november 2022 tøydokka skrev (4 minutter siden): Blodmasken 20 % fra the ordinary har jeg brukt jevnlig i flere år. Ca 4 ganger per uke. Tar den på når jeg står opp, pusser tenner, spiser frokost og går i dusjen. Den er virkelig god, løsner døde hudceller så huden føles skikkelig ren. Bruker også å skrubbe ansiktet lett i dusjen for å få alt bort. Så er det på med niacinamid og c-vitminserum. Bruker squalane-oljen fra the ordinary over før sminke. Er veldig sensitiv for retinol, så det bruker jeg om natten 2 ganger per uke. Har passert 40, men har som deg en fet hudtype, så jeg har alltid vært nøye med rens og hudpleie. Fordelen med å ha sånn hud er at vi holder oss rynkefrie lenge. Blodmaska er vel 30% AHA og 2% BHA? Det er det det står på min flaske. Snakker vi om forskjellige produkter? Jeg har foreløpig ikke bruk retinol, nettopp fordi jeg vet at min hud kan finne på å reagere, slik den gjør med C-vitamin. Jupp, det stemmer det du sier om rynker! Jeg har én; én sinnarynke mellom øynene, som selvfølgelig ikke er sentrert 😕. Anonymkode: 6c842...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #11 Del Skrevet 27. november 2022 tøydokka skrev (3 minutter siden): Forresten, har du prøvd tca peeling? Jeg gjorde det 2 ganger for mange år siden. Bestilte fra makeupartist choice og gjorde det selv hjemme. Husker ikke styrken, men valgte en ganske høy prosent som gav "brannsår-fjes" med hud som skallet av i ca 2 uker. Fikk sinnsykt fin hud etter det. Arr etter kviser ble betydelig mindre, huden ble litt lysere og mye jevnere. Har lyst å gjøre det igjen, men var såpass lang nedetid at det passer ikke når som helst. Kan og gjøres i salong med feks obagi blue peel. Men veldig mye billigere å gjøre det selv. TCA har jeg ikke hørt om! Må google! Takk! Foretrekker å gjøre ting selv, nettopp fordi det er så dyrt i salonger. Anonymkode: 6c842...7ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 27. november 2022 #12 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Blodmaska er vel 30% AHA og 2% BHA? Det er det det står på min flaske. Snakker vi om forskjellige produkter? Jeg har foreløpig ikke bruk retinol, nettopp fordi jeg vet at min hud kan finne på å reagere, slik den gjør med C-vitamin. Jupp, det stemmer det du sier om rynker! Jeg har én; én sinnarynke mellom øynene, som selvfølgelig ikke er sentrert 😕. Anonymkode: 6c842...7ae Ja, det stemmer sikkert. Skrev bare litt feil da jeg ikke gadd å gå på badet for å sjekke. Helt utrolig hvor rynkefri og ungdommelig hud vi "kvisetrynene" har langt opp i årene. Fet, tykk hud, har fortsatt masse hudormer og minikviser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #13 Del Skrevet 27. november 2022 tøydokka skrev (9 minutter siden): Ja, det stemmer sikkert. Skrev bare litt feil da jeg ikke gadd å gå på badet for å sjekke. Helt utrolig hvor rynkefri og ungdommelig hud vi "kvisetrynene" har langt opp i årene. Fet, tykk hud, har fortsatt masse hudormer og minikviser. Da er det sikker samme TO-produkt vi snakker om 🙂 Jeg har hatt stor nytte av å bruke en oljerens som har AHA, BHA og PHA, i kombinasjon med en vannbasert rens etterpå. Og en toner som inneholder ren burotekstrakt. De svarte "eklingene" på nesen er mer eller mindre forsvunnet! Og jeg har nesten ikke kviser lenger. Kjekt med få rynker - ikke så kjekt med kviser når man har passert tenårene for leeenge siden. Anonymkode: 6c842...7ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #14 Del Skrevet 27. november 2022 tøydokka skrev (4 timer siden): Forresten, har du prøvd tca peeling? Jeg gjorde det 2 ganger for mange år siden. Bestilte fra makeupartist choice og gjorde det selv hjemme. Husker ikke styrken, men valgte en ganske høy prosent som gav "brannsår-fjes" med hud som skallet av i ca 2 uker. Fikk sinnsykt fin hud etter det. Arr etter kviser ble betydelig mindre, huden ble litt lysere og mye jevnere. Har lyst å gjøre det igjen, men var såpass lang nedetid at det passer ikke når som helst. Kan og gjøres i salong med feks obagi blue peel. Men veldig mye billigere å gjøre det selv. Er det denne du snakker om? https://www.makeupartistschoice.com/products/30-tca-peels-adjustable-kit-strengths-from-10-25 Anonymkode: 6c842...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #15 Del Skrevet 27. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Da er det sikker samme TO-produkt vi snakker om 🙂 Jeg har hatt stor nytte av å bruke en oljerens som har AHA, BHA og PHA, i kombinasjon med en vannbasert rens etterpå. Og en toner som inneholder ren burotekstrakt. De svarte "eklingene" på nesen er mer eller mindre forsvunnet! Og jeg har nesten ikke kviser lenger. Kjekt med få rynker - ikke så kjekt med kviser når man har passert tenårene for leeenge siden. Anonymkode: 6c842...7ae Hvilken rens er det? Anonymkode: 9492b...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #16 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilken rens er det? Anonymkode: 9492b...49e Oljerensen med AHA, BHA og PHA heter BANILA CO Clean It Zero Cleansing Balm Pore Clarifying https://skinsecret.no/produkter/oljerens/banila-co-clean-it-zero-cleansing-balm-pore-clarifying/ Som vannbasert rens etterpå bruker jeg enten PYUNKANG YUL Calming Low pH Foaming Cleanser https://skinsecret.no/produkter/vannbasert-rens/pyunkang-yul-calming-low-ph-foaming-cleanser/ eller Paula's Choice CLEAR PORE NORMALIZING CLEANSER https://www.skincity.com/no/paulas-choice/clear-pore-normalizing-cleanser-177-ml Anonymkode: 6c842...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #17 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oljerensen med AHA, BHA og PHA heter BANILA CO Clean It Zero Cleansing Balm Pore Clarifying https://skinsecret.no/produkter/oljerens/banila-co-clean-it-zero-cleansing-balm-pore-clarifying/ Som vannbasert rens etterpå bruker jeg enten PYUNKANG YUL Calming Low pH Foaming Cleanser https://skinsecret.no/produkter/vannbasert-rens/pyunkang-yul-calming-low-ph-foaming-cleanser/ eller Paula's Choice CLEAR PORE NORMALIZING CLEANSER https://www.skincity.com/no/paulas-choice/clear-pore-normalizing-cleanser-177-ml Anonymkode: 6c842...7ae Toneren jeg nevnte heter I’M FROM Mugwort Essence - forholdsvis dyr, men verdt hver krone i min bok https://skinsecret.no/produkter/essens/im-from-mugwort-essence/ Anonymkode: 6c842...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 27. november 2022 #18 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er det denne du snakker om? https://www.makeupartistschoice.com/products/30-tca-peels-adjustable-kit-strengths-from-10-25 Anonymkode: 6c842...7ae Ja. Men jeg mener jeg brukte en som var 22%. Det ser ikke ut som de selger den lengre. Ser de har en på 18%. Denne er jo 30 % også tilpasser du styrken ved å blande den ut. Det høres jo genialt ut. Da kan du begynne med 10% og øke viss du tåler det godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå