Sofakona Skrevet 26. november 2022 #21 Skrevet 26. november 2022 Akalasia, depresjon, angst, pcos ( alt dette medfølgende symptomer)
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #22 Skrevet 26. november 2022 Jeg sliter med kompleks PTSD og en dissosiativ lidelse. Nå er jeg utmattet. Leser at de med K-PTSD ofte får kronisk utmattelsessyndrom også. Har selvsagt slitt med utmattelse i perioder. Men aldri som nå. Er sengeliggende i flere måneder. Det verste symptomer kvalme og svimmelhet. Sender varme tanker til alle som strever ❤️ Anonymkode: e4a97...f7f 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #23 Skrevet 26. november 2022 Graves sykdom (høyt stoffskifte, autoimmun sykdom). Selve sykdommen gir hjernetåke, høy puls (hadde hvilepuls på 135 da jeg fikk diagnosen), rastløshet og hjertebank. Medisinene gir konstant kvalme og stive ledd. Anonymkode: 6fcad...3ad 1
klarinetta Skrevet 26. november 2022 #24 Skrevet 26. november 2022 Belmont skrev (12 timer siden): Hva slags sykdom sliter dere med? Personlig så sliter jeg med hjernetåke, og har gjort det i 4 år. Har gitt opp fastlegen min. Vil så gjerne forbli i jobb, men sliter veldig enkelte dager. Føler at jeg ikke er meg selv lenger, glemmer ting, sliter med å ta til meg informasjon, klarer ikke å tenke abstrakt. Blir lett forstyrret i tankestrømmen. Vil bare legge til at jeg har brukt tusenvis av kroner privat også, vil bare bli frisk og meg selv igjen. Startet med at jeg jobbet meg i hjel og ble kraftig utbrent. Er du testet for cøliaki? Fins hjemmetest på apotek. Hjernetåke kan man også få av stresstanker, altså at man har kjørt seg fast i et tankekjør som tar masse energi. Da er det naturlig å ikke ha plass til hukommelse og ny informasjon 🌼 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #25 Skrevet 26. november 2022 Fysiske : Stoffskifte-sykdom, Slitasje i rygg og knær, prolaps, fibromyalgi, reynards fenomen. Psykiske : ADHD, generalistert angstlidelse og periodevis depresjon. For første gang i livet har jeg funnet en jobb så jeg klarer å stå i. Har vært i samme jobb i 5 år nå. Hatt noen sykemeldinger nå og da, men ikke møtt veggen totalt slik jeg har gjort i andre jobber. Anonymkode: 10cb8...484 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #26 Skrevet 26. november 2022 En smertefull hudsykdom med det fengende navnet Hidradenitis suppurativa (HS) og Graves sykdom (høyt stoffskifte). Anonymkode: 0bb22...75f 2
pia mater Skrevet 26. november 2022 #27 Skrevet 26. november 2022 Tilstanden som påvirker meg mest er ibs. Blitt mye dårligere de siste par årene og sliter nå med utmattelse pga det. Hovedutfordringen er smerter. Jobber 100 %, så meste av energien min går med på jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #28 Skrevet 27. november 2022 Angst, depresjoner, k-pstd, ocd, det er de psykiske. Men lurer på om jeg ikke har fått rett utredning og må gå privat. Fysisk; slitasegikt minst tre steder, svimmelhet, hørselstap, øresus, utmattelse, en sykdom som gjør at jeg faller og skader meg i tillegg. Anonymkode: dd3ee...581 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #29 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 26.11.2022 den 10.13): Bekhterevs, artrose, benmargsødem, alvorlig søvnapne. Går på biologisk medisin og vimovo. Men har fremdeles vondt hver dag. Men det var mye verre før biologiske medisinen. Før den fikk jeg ikke sove om natta, måtte opp flere ganger å strekke på meg, vandre rundt i huset, bøye og tøye. Anonymkode: 7fd8b...960 Kan jeg spørre hva benmargsødem er? Fikk akkurat svar på mr av korsrygg hvor de nevnte dette Anonymkode: f7d6c...eef
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #30 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan jeg spørre hva benmargsødem er? Fikk akkurat svar på mr av korsrygg hvor de nevnte dette Anonymkode: f7d6c...eef Økt vannhold i bein Ta det med legen din. Anonymkode: a2741...54e
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #31 Skrevet 17. februar 2023 Har epilepsi. Har anfall ganske ofte (hadde tre nå seinest i natt), men fungerer bra i hverdagen, er i full jobb. Men blir jo mer sliten enn andre, vil jeg tro. GKT anfallene (krampeanfall) er heldigvis sjeldne, har som oftest mindre anfall som folk rundt meg ikke alltid merker. Anonymkode: 02a46...fd3 1
SPOCA Skrevet 17. februar 2023 #32 Skrevet 17. februar 2023 Epilepsi. Klarer stort sett å leve som normalt, er i full jobb, men hjemme i dag grunnet anfall. Har heller ikke GTK, mest fokale angrep. Sliter mest med absencer, men blitt mye bedre etter medisinering. Fikk diagnosen i høst. Hidradenitis suppurativa (HS), også kalt svettekjertelbetennelse. Astma (kulde/anstrengelser) Allergi (kraftig pollenallergi) 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #33 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Kan jeg spørre hva benmargsødem er? Fikk akkurat svar på mr av korsrygg hvor de nevnte dette Anonymkode: f7d6c...eef Fikk vite at det er som en blåflekk inni beinet. For meg så ligner smertene som voksesmerter når jeg har et ‘utbrudd’. Anonymkode: 7fd8b...960
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #34 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 8.46): Økt vannhold i bein Ta det med legen din. Anonymkode: a2741...54e Han sa at det var noe som gikk over av seg selv, forårsaket av å ha slått seg i ryggen. Noe jeg ikke har 🤷♀️ Anonymkode: f7d6c...eef
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #35 Skrevet 18. februar 2023 skruf skrev (På 26.11.2022 den 10.29): Har du sjekker ut diareen hos lege? Det kan være ulcerøs kolitt, eller crohns. Eller cøliaki, melkeallergi…. Irritabel tarm. Både datteren min og meg har fått diagnose ulcerøs kolitt, og blitt mye bedre med medisiner Jeg er, som jeg har vært åpen om i en tråd om uføretrygd, kronisk syk med uhelbredelig kreft. Får palliativ behandling Så leit å høre! 💔 Hva slags type kreft? Hvor lenge har du hatt sykdommen? Anonymkode: 9ca90...bd0
skruf Skrevet 18. februar 2023 #36 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så leit å høre! 💔 Hva slags type kreft? Hvor lenge har du hatt sykdommen? Anonymkode: 9ca90...bd0 Brystkreft med spredning til skjelett… har med behandling holdt det stabilt i to år nå. Først fikk jeg beintøff cellegiftkurer hver tredje uke i 3mnd for å slå kreften ned (hadde også spredning i andre organer), som jeg heldigvs responderte godt på. Siden da så får jeg 4 ulike medikamenter for å holde det stabilt, Men det er begrenser hvor lenge det vil ha effekt, så er innstilt på at det vil bli nye runder med cellegift. Men sånn får det bare bli, jeg vil jo leve så lenge som mulig❤️ 9
Portvinpiken Skrevet 18. februar 2023 #37 Skrevet 18. februar 2023 skruf skrev (11 minutter siden): Brystkreft med spredning til skjelett… har med behandling holdt det stabilt i to år nå. Først fikk jeg beintøff cellegiftkurer hver tredje uke i 3mnd for å slå kreften ned (hadde også spredning i andre organer), som jeg heldigvs responderte godt på. Siden da så får jeg 4 ulike medikamenter for å holde det stabilt, Men det er begrenser hvor lenge det vil ha effekt, så er innstilt på at det vil bli nye runder med cellegift. Men sånn får det bare bli, jeg vil jo leve så lenge som mulig❤️ Blir tom for ord når jeg leser det du skriver. Men følte bare for å sende deg noen gode tanker og 💜
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #38 Skrevet 18. februar 2023 Har epilepsi, høyt blodtrykk, matintoleranse(ikke fått helt utreda), disse tingene lever jeg egentlig greit med. De tingene som jeg sliter mer med er psykisk problem, depresjon og kroniske smerter i rygg(heller ikke fått utreda sikkelig, men jobber med dette). Kronisk trøtt. Men jeg jobber 100 prosent og tenker at jeg egentlig bør være stolt av at jeg klarer det(enn så lenge iallefall). Anonymkode: cf917...fde
Jaane doe Skrevet 18. februar 2023 #39 Skrevet 18. februar 2023 Sliter med ulcerøs kolitt. Hadde 6 år hvor jeg var fryktelig syk og nesten ikke klarte å gjøre ferdig skole. Har heldigvis blitt bedre det siste året og begynt med nedtrapping av medisin (gikk på veldig høye doser med korte intervaller i flere år) og har nylig endelig klart å studere og samtidig ha en jobb. Noen dager er verre, andre er bedre. Det varierer mye. Blir også veldig påvirket av hvordan jeg har det mentalt. Hver gang det har vært en stor påkjenning som noen som dør eller et sårt brudd så har jeg alltid blitt helt forferdelig syk med masse smerter og gått ned veldig mye vekt, veldig fort. Så jeg kjenner jeg går å gruer meg ofte til at "noe skal skje" sånn typ at noen dør fordi jeg vet at jeg vil bli totalt ødelagt både mentalt og i kroppen pga oppbluss av sykdommen. Jeg er redd for at det skal skje så jeg blir så dårlig at jeg mister jobben eller ikke klarer studiet. Det bruker ofte å ta lang tid for meg å komme meg tilbake etter å ha blitt så syk.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #40 Skrevet 18. februar 2023 Epilepsi/kognitive utfordringer, Migrene, Dilatert kardiomyapati (hjertefeil) og inflammatorisk tarm/mage. Anonymkode: 64092...3fe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå