AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #41 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke i Oslo. Heit normal inntekt. Anonymkode: 6ae93...ab5 Nei det er høy inntekt Anonymkode: 59609...307 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #42 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En normal alenemor? At det var? Alenemødre har vel akkurat samme lønnsvilkår som alle andre? Eller hva mener du en "normal" alenemor bør tjene? Wow. Hvis det er det sykeste du har hørt, har du hatt et ganske enkelt liv. 49000 er over gjennomsnittet, men absolutt ikke en unormal inntekt. Hva er vanlig lønn i Norge? (ssb.no) Anonymkode: 60bf8...4ca Hun har 49000 utbetalt, linken du viser til er før skatt Så det er over normal inntekt Anonymkode: 05549...25c
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #43 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det skal hun nok mår hun tjener så mye mer Anonymkode: 59609...307 Ikke med så lite samvær, nei. Anonymkode: 94341...9d1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #44 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): jeg har en helt normal inntekt (tjener 49000 utbetalt hver mnd). jobber noen ekstravakter hver mnd for å spe på inntekten, har lån og husleie på 16 000 i mnd, utover det betaler jeg all mat, fritidsaktiviteter og klær til barna. xmannen tjener langt mindre, han har rundt 25 000 utbetalt i mnd, han betaler 7000 i husleie, strøm og internett. når vi gikk fra hverandre klager han på at han har lite penger, han har barna 1 gang i mnd, jeg må da handle inn all mat de skal ha den helgen pluss jeg må vippse han penger for alle utleggene han har på barna den helgen, har forsøkt å si at vi må gå til mnegling så jeg kan få ekstra barnetrygd og skattelette, men han nekter noe av dette, han mener at så lenge han ikke får noen av pengene så er han ikke tjent med å gå med på dette. Jeg sliter med at jeg ikke kan kose meg noe sammen med barna for far krever så mye penger fra meg Anonymkode: 7615c...5e6 Du er jo ikke bidragspliktig til han i det hele tatt. Når man har flyttet fra hverandre så skal man gjennom mekling. Bestill på mandag å få alle papirer på dette. Anonymkode: 8b15d...f87
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #45 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det skal hun nok mår hun tjener så mye mer Anonymkode: 59609...307 Kun samværsforelder som må betale den som har barna mest. Ikke motsatt. Anonymkode: 8b15d...f87 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #46 Skrevet 26. november 2022 Jeg har samme situasjon omtrent. Far til barnet har gjeld. Jeg har ikke det og når alt er betalt har jeg igjen mer enn dobbelt så mye som han i mnd. Pga hans gjeld har jeg sagt at han ikke trenger å betale bidrag, jeg klarer meg. Han har så dårlig råd at jeg ordner med alt barnet trenger, både hos meg og hos han. Jeg betaler også mat flere ganger når barnet er der. Jeg har lånt han penger i perioder. Dette gjør jeg for barnet mitt. Jeg håper en dag at han kommer seg ut av knipen sin. Om jeg ikke hadde bidratt slik med at han både slipper å betale bidrag og ordne med mye annet så hadde han ikke hatt råd til å ha samvær. Selv om jeg tjener bedre så har han ikke rett på noe fra meg fordi han er samværsforelder. Anonymkode: 8b15d...f87
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #47 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): En normal alenemor? At det var? Alenemødre har vel akkurat samme lønnsvilkår som alle andre? Eller hva mener du en "normal" alenemor bør tjene? Wow. Hvis det er det sykeste du har hørt, har du hatt et ganske enkelt liv. 49000 er over gjennomsnittet, men absolutt ikke en unormal inntekt. Hva er vanlig lønn i Norge? (ssb.no) Anonymkode: 60bf8...4ca Poenget mitt er da nettopp det at alenemødre har samme lønnsvilkår som alle andre? Det er TS som innfører bruken av "normal" om egen lønn og andre par sin lønn. Jeg sier hun kan ikke sammenligne inntekten til seg selv alene med et par som har to inntekter. Da måtte hun sammenlignet seg med en annen alenemor, som i hennes par-eksempel tjener 30 000. Når median er 550k og gjennomsnitt er 600k (i følge din lenke) og TS tjener bortimot 900k, så er det en høy inntekt, ikke "helt normal", for å bruke TS sine ord. Anonymkode: 599a5...9d6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #48 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 4 barn.... Hva sitter han igjen med når alt avfaste utgifter også er betalt? Kanskje veldig lite.. Anonymkode: 2a69b...005 3 barn. 1000 kr i barnebidrag. Han slipper jo voldsomt billig unna. 1000 kr for tre barn... Anonymkode: 599a5...9d6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #49 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har samme situasjon omtrent. Far til barnet har gjeld. Jeg har ikke det og når alt er betalt har jeg igjen mer enn dobbelt så mye som han i mnd. Pga hans gjeld har jeg sagt at han ikke trenger å betale bidrag, jeg klarer meg. Han har så dårlig råd at jeg ordner med alt barnet trenger, både hos meg og hos han. Jeg betaler også mat flere ganger når barnet er der. Jeg har lånt han penger i perioder. Dette gjør jeg for barnet mitt. Jeg håper en dag at han kommer seg ut av knipen sin. Om jeg ikke hadde bidratt slik med at han både slipper å betale bidrag og ordne med mye annet så hadde han ikke hatt råd til å ha samvær. Selv om jeg tjener bedre så har han ikke rett på noe fra meg fordi han er samværsforelder. Anonymkode: 8b15d...f87 Stupid! Anonymkode: 92d5e...73a
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #50 Skrevet 26. november 2022 Du kan dra til megling uten han, når han nekter. Så får du gjort det praktiske rundt ekstra barnetrygd og skatten. At du betaler når barna er hos han får du nok bare bite i deg. Du gjør det for barna og ikke for han. Anonymkode: c504a...4a0
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #51 Skrevet 26. november 2022 Og ha utbetalt over 40 000 er ikke uvanlig. Det skal likevel dekke alt av utgifter. Ts har også de samme rettighetene som andre enslige forsørgere, uavhengig av lønn. Anonymkode: c504a...4a0
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #52 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Slik at far får enda dårligere råd, og barna har det ekstra kipt på samvær? Koselig. Anonymkode: 86d02...e83 Dette er jo bare tøys og utnytting. Her er det vilje og ikke evne det står på. Å holde to barn med mat en helg knekker ikke budsjettet. Han eier ikke skam. Jeg hadde aldri sagt at jeg ikke kunne gi barna mine mat 1 helg pga økonomi. Så dårlig var ikke økonomien hans. At han ikke har råd til dyre billetter feks er noe annet. Anonymkode: bd7b9...794
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #53 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og ha utbetalt over 40 000 er ikke uvanlig. Det skal likevel dekke alt av utgifter. Ts har også de samme rettighetene som andre enslige forsørgere, uavhengig av lønn. Anonymkode: c504a...4a0 50 000, når du runder av 49 000 så blir det 50 000, ikke 40 000. Og 50 000 skal dekke alt av utgifter, ja. Det skal også 30 000 for alenemoren med gjennomsnittlig lønn. Men TS har 20 000 mer å dekke med en gjennomsnittlige lønnsmottakere som er alenemor. Nå er mange av stønadene for enslige forsørgere behovsprøvde ut fra inntekt, og TS kvalifiserer ikke til noen av dem. Det er vel bare barnetrygd hun kvalifiserer for. Anonymkode: 599a5...9d6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå