Gå til innhold

Far vil hele tiden ha penger

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

49000 på 4 personer er ikke mye,men takk for informasjon, var ikke klar over at jeg kan gå til mekling uten far :) , om jeg tenker en normal famile med 2 voksne har de oftes en inntekt på rundt 30K hver. Til hverdag klarer vi oss, men det kommer jul og sommer hvert år

Anonymkode: 7615c...5e6

Eh jo! Det er MYE! Hva faen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke meg du siterer, men det jeg tror personen mente er at hvis ts alene har utbetalt 49 000 etter skatt så tjener hun langt over gjennomsnittet, som er helt rett. Det er hver enkelt person sin inntakt som avgjør om vedkommende tjener bra, ikke hvor mye utgifter en har eller om en er alene. Man kan ha skyhøye utgifter samtidig som man tjener bra, men man kan ikke påberope seg å tjene lite hvis man har utbetalt 49 000 i mnd. 

Anonymkode: 75da1...dbd

Jeg er enig. Man kan ikke påberope seg normal inntekt (eller tjene lite) med 49.000 kr i måneden. Det er helt sinnsykt å lese egentlig.. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

En helg i måneden klarer ikke en mann med 24 000 utbetalt etter barnebidrag å unngå å lage en kjip helg for barna? Det var da voldsomt. 

Anonymkode: 599a5...9d6

Dette var vel det han har utbetalt og så kommer bidrag på toppen? Og det blir et ganske høyt bidrag som da skal ut av den summen. 

Anonymkode: 86d02...e83

Skrevet

49000 på 4 personer er ikke mye,men takk for informasjon, var ikke klar over at jeg kan gå til mekling uten far :) , om jeg tenker en normal famile med 2 voksne har de oftes en inntekt på rundt 30K hver. Til hverdag klarer vi oss, men det kommer jul og sommer hvert år

Vet du ikke det er dette soleklart en trolletråd...

Anonymkode: c1c2d...209

Skrevet

jeg har en helt normal inntekt (tjener 49000 utbetalt hver mnd). jobber noen ekstravakter hver mnd for å spe på inntekten, har lån og husleie på 16 000 i mnd, utover det betaler jeg all mat, fritidsaktiviteter og klær til barna. xmannen tjener langt mindre, han har rundt 25 000 utbetalt i mnd, han betaler 7000 i  husleie, strøm og internett. når vi gikk fra hverandre klager han på at han har lite penger, han har barna 1 gang i mnd, jeg må da handle inn all mat de skal ha den helgen pluss jeg må vippse han penger for alle utleggene han har på barna den helgen, har forsøkt å si at vi må gå til mnegling så jeg kan få ekstra barnetrygd og skattelette, men han nekter noe av dette, han mener at så lenge han ikke får noen av pengene så er han ikke tjent med å gå med på dette. Jeg sliter med at jeg ikke kan kose meg noe sammen med barna for far krever så mye penger fra meg

Da setter du som KRAV , at med mindre han går med på at du får de rettmessige godene tiltenkt den løsning dere praktiserer , blir det ikke vipset en krone til han . Høres ut som en svært umoden mann som du må forsørge . Hadde ikke gitt han en krone mer før ting var på plass . 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette var vel det han har utbetalt og så kommer bidrag på toppen? Og det blir et ganske høyt bidrag som da skal ut av den summen. 

4 barn.... :o 

Hva sitter han igjen med når alt avfaste utgifter også er betalt? Kanskje veldig lite..

Anonymkode: 2a69b...005

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

4 barn.... :o 

Hva sitter han igjen med når alt avfaste utgifter også er betalt? Kanskje veldig lite..

Anonymkode: 2a69b...005

3 barn. Vi vet ikke hva noen av de har av utgifter. Skal mor forsørge far?

Anonymkode: b558c...a5e

• Liker 2
Skrevet

Gjennomsnittelig inntekt 49 000 utbetalt???

en gjennomsnittelig inntekt er 32 000 utbetalt! 

dvs du må jo tjene 8-900 000

Anonymkode: 78be3...974

Skrevet

Far bør jo de ta annenhver helg og en dag i uka.

Med så stor inntektsforskjell som dette vil TS kunne bli skyldig barnebidrag til far.

Anonymkode: 119a1...cad

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nei, han hadde 25 000 utbetalt og med 1000 i barnebidrag blir det 24 000. Som er grunnen til at jeg skrev 24 000 etter barnebidrag. 

Skrevet
tirben skrev (1 time siden):

Men det spiller da ingen rolle! Far skal vel uansett ta ansvar for sine 3 barn?

Jeg har aldri sagt han ikke skal det?? 

Jeg kommenterte mors påstand om at hun har en "helt normal inntekt" med 49 000 utbetalt. Det er en høy inntekt. 

• Liker 1
Skrevet

Leser dere hovedinnlegget? Eller henger dere dere bare opp i at ts tjener bra?

Har en dame i nær familie som var i lik situasjon. Bare at her var det snakk om 1 barn, og far var den som tjente mest. Hun sendte også med penger til mat, når han hadde samvær. Og tok seg av all logistikk/ utgirfter rundt barna.

Far viste ingen takknemlighet. Da han brukte samvær til å kritisere mor ved levering, at det ikke så ut til å bli så mye trening mm. Ble hun lei seg. Men da faren igjen avlyste en avtale med sønnen, der hun hadde brukt mye tid for å tilrettelegge, fikk hun nok. 

Det rare var at da eksen ikke hadde noe mer å gå på, hun sa rett ut at han nå måtte skjerpe seg om han ville holde kontakten, klarte han mirakuløst å få orden på økonomien. Og han ble faktisk en mer pålitelig får også, av å måtte betale bidrag.

• Liker 2
Skrevet

Unga dine klarer seg uten middag en dag i mnd. Jeg hadde faktisk bare sent med matpakke, drikke og frukt. Hadde aldri betalt for en is engang for at de skal ha gode minner hos far.

Kanskje han skjønner dette selv etterhvert eller gir opp samvær den ene dagen. Du har de jo alle andre dager, så jeg hadde jublet om jeg var deg og far ga blaffen i samværet.

Anonymkode: 72957...1ae

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du ikke det er dette soleklart en trolletråd...

Anonymkode: c1c2d...209

Vet du, om TS har beholdt bolig og lånet og skal forsørge seg og barna, skjønner jeg godt at hun ikke har god råd.

Tipper hun bor et sted med høye boligpriser. om hvert av barna har eget soverom, snakker vi en bolig med fire soverom. Det er SYKT dyrt i Oslo, for eksempel. 

Anonymkode: 6ae93...ab5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har aldri sagt han ikke skal det?? 

Jeg kommenterte mors påstand om at hun har en "helt normal inntekt" med 49 000 utbetalt. Det er en høy inntekt. 

Ikke i Oslo. Heit normal inntekt. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke i Oslo. Heit normal inntekt. 

Jo, det er høy inntekt. Også i Oslo. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nesten dobbelt så mye som en normal alenemor, det. Så jo, det er mye😉

En normal alenemor? At det var? Alenemødre har vel akkurat samme lønnsvilkår som alle andre? Eller hva mener du en "normal" alenemor bør tjene?

Sprite skrev (1 time siden):

49000 er ikke normal inntekt. Sykeste jeg har hørt 

Wow. Hvis det er det sykeste du har hørt, har du hatt et ganske enkelt liv. 49000 er over gjennomsnittet, men absolutt ikke en unormal inntekt.

Hva er vanlig lønn i Norge? (ssb.no)

Anonymkode: 60bf8...4ca

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du, om TS har beholdt bolig og lånet og skal forsørge seg og barna, skjønner jeg godt at hun ikke har god råd.

Tipper hun bor et sted med høye boligpriser. om hvert av barna har eget soverom, snakker vi en bolig med fire soverom. Det er SYKT dyrt i Oslo, for eksempel. 

Det er ikke noe å gjette på. Det står i hovedinnlegget hva som betales i boutgifter

Skrevet
Hill83 skrev (6 timer siden):

Nav og bidragskalkulator . Mest sansynlig skal du ikke betale noe som helst . 

Det skal hun nok mår hun tjener så mye mer

Anonymkode: 59609...307

Skrevet
Blått skrev (1 time siden):

Jeg er enig. Man kan ikke påberope seg normal inntekt (eller tjene lite) med 49.000 kr i måneden. Det er helt sinnsykt å lese egentlig.. 

enig

Anonymkode: 59609...307

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...