Gå til innhold

Far vil hele tiden ha penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en helt normal inntekt (tjener 49000 utbetalt hver mnd). jobber noen ekstravakter hver mnd for å spe på inntekten, har lån og husleie på 16 000 i mnd, utover det betaler jeg all mat, fritidsaktiviteter og klær til barna. xmannen tjener langt mindre, han har rundt 25 000 utbetalt i mnd, han betaler 7000 i  husleie, strøm og internett. når vi gikk fra hverandre klager han på at han har lite penger, han har barna 1 gang i mnd, jeg må da handle inn all mat de skal ha den helgen pluss jeg må vippse han penger for alle utleggene han har på barna den helgen, har forsøkt å si at vi må gå til mnegling så jeg kan få ekstra barnetrygd og skattelette, men han nekter noe av dette, han mener at så lenge han ikke får noen av pengene så er han ikke tjent med å gå med på dette. Jeg sliter med at jeg ikke kan kose meg noe sammen med barna for far krever så mye penger fra meg

Anonymkode: 7615c...5e6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav og bidragskalkulator . Mest sansynlig skal du ikke betale noe som helst . 

• Liker 11
Skrevet
Hill83 skrev (3 minutter siden):

Nav og bidragskalkulator . Mest sansynlig skal du ikke betale noe som helst . 

jeg vet at jeg ikke er pliktet til å betale, men ønsker at barna har en fin stund med far den dagen de er sammen, de trenger ikke å vite at far er douchbag. Jeg ønsker bare at han betaler for seg selv

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Men du, du trenger ikke ha med far for å dra på megling. Du får familievernkontoret til å kalle inn til megling, og møter han ikke opp så er det hans problem, du får uansett meglingsattest og kan bruke den til å ordne det praktiske. Han har faktisk ikke mulighet til å blokkere deg slik. 

En annen ting - 49 000 utbetalt er godt over snittet høy inntekt. 

Anonymkode: 599a5...9d6

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men du, du trenger ikke ha med far for å dra på megling. Du får familievernkontoret til å kalle inn til megling, og møter han ikke opp så er det hans problem, du får uansett meglingsattest og kan bruke den til å ordne det praktiske. Han har faktisk ikke mulighet til å blokkere deg slik. 

En annen ting - 49 000 utbetalt er godt over snittet høy inntekt. 

49000 på 4 personer er ikke mye,men takk for informasjon, var ikke klar over at jeg kan gå til mekling uten far :) , om jeg tenker en normal famile med 2 voksne har de oftes en inntekt på rundt 30K hver. Til hverdag klarer vi oss, men det kommer jul og sommer hvert år

• Hjerte 2
Skrevet

Han er en dust og det vil barna finne ut uansett om du maskerer for ham.

Du må ha vært ganske manipulert i forholdet, for du er det nå.

Gå alene i mekling, regnit et beløp som jams skal betale deg, og la ham lære hvordan det er å være voksen.

Du kan -etter en viss tid- bare kreve skilsmisse.

• Liker 5
Skrevet

Anbefaler å ta mekling via advokat og ikke familievernkontoret. Rett og slett for å holde det mer ryddig i tilfelle det blir drama senere. 

• Liker 1
Skrevet
Troyamin skrev (6 minutter siden):

Anbefaler å ta mekling via advokat og ikke familievernkontoret. Rett og slett for å holde det mer ryddig i tilfelle det blir drama senere. 

høres ut som du har erfaring, men hva mener du

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

høres ut som du har erfaring, men hva mener du

Jeg har vært med som støtte for kvinner i vanskelige situasjoner. Og jeg har selv erfart viktigheten ved å være "ryddig" i saker som omhandler barna. 

Skrevet

Har vært der selv. Betalte all ferie, mat, opplevelser, gaver fra far o.l slik at barna hadde gode opplevelser med far. Han sa han ikke hadde råd til å ha barna om jeg ikke gjorde det. Satt ned foten nå i sommer etter ferien. Han har faktisk betalt for en del etter det. 

Anonymkode: ae55a...444

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde bestilt mekling, ordna med barnetrygd og ikke betalt han ei krone. 

Anonymkode: 94341...9d1

• Liker 6
Skrevet

Jeg la inn at han tjente 350.000 og du 790.000 og da skal HAN betale DEG ca 1000 i mnd med det samværet. Sett ned foten, det hjelper faktisk ingen av dere. Han er en voksen mann, han må ta tak i eget liv og økonomi!

Anonymkode: 94341...9d1

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Du kan bestille time på fvk uansett og få meklingsattest slik at du kan søke om utvidet barnetrygd. Far må ikke møte opp på den oppsatte timen. Og når det kommer til det økonomiske så må jo han sitte veldig godt i det ettersom han har null utgifter når det kommer til barna. Syns faktisk at du bør søke barnebidrag fra han også da dette er penger som barna har krav på!

Anonymkode: ab9de...cfc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan bestille time på fvk uansett og få meklingsattest slik at du kan søke om utvidet barnetrygd. Far må ikke møte opp på den oppsatte timen. Og når det kommer til det økonomiske så må jo han sitte veldig godt i det ettersom han har null utgifter når det kommer til barna. Syns faktisk at du bør søke barnebidrag fra han også da dette er penger som barna har krav på!

Anonymkode: ab9de...cfc

Slik at far får enda dårligere råd, og barna har det ekstra kipt på samvær? Koselig. 

Anonymkode: 86d02...e83

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

49000 på 4 personer er ikke mye,men takk for informasjon, var ikke klar over at jeg kan gå til mekling uten far :) , om jeg tenker en normal famile med 2 voksne har de oftes en inntekt på rundt 30K hver. Til hverdag klarer vi oss, men det kommer jul og sommer hvert år

Hm? Og hvis du og far hadde vært sammen så hadde det hatt 75 000. Og hvis paret med 30K  hver hadde gått fra hverandre så hadde den alenemoren hatt 30 000 på 4 personer, ikke 49 000 som du har. Det er nesten dobbelt så mye som en normal alenemor, det. Så jo, det er mye😉

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slik at far får enda dårligere råd, og barna har det ekstra kipt på samvær? Koselig. 

Anonymkode: 86d02...e83

En helg i måneden klarer ikke en mann med 24 000 utbetalt etter barnebidrag å unngå å lage en kjip helg for barna? Det var da voldsomt. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hm? Og hvis du og far hadde vært sammen så hadde det hatt 75 000. Og hvis paret med 30K  hver hadde gått fra hverandre så hadde den alenemoren hatt 30 000 på 4 personer, ikke 49 000 som du har. Det er nesten dobbelt så mye som en normal alenemor, det. Så jo, det er mye😉

Men det spiller da ingen rolle! Far skal vel uansett ta ansvar for sine 3 barn?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Legg frem resultatet fra bidragskalkulatoren for han i hvert fall. Ikke at du trenger å kreve det, men at han skjønner at han faktisk sitter ganske greit i det i dag likevel. Så betaler han forhåpentligvis for barna selv når han har dem. 

Og du skal få den ekstra barnetrygden! 

Gjør som de over her sier - dra til mekling alene! 

Anonymkode: 91925...dbd

• Liker 4
Skrevet
tirben skrev (3 minutter siden):

Men det spiller da ingen rolle! Far skal vel uansett ta ansvar for sine 3 barn?

Ikke meg du siterer, men det jeg tror personen mente er at hvis ts alene har utbetalt 49 000 etter skatt så tjener hun langt over gjennomsnittet, som er helt rett. Det er hver enkelt person sin inntakt som avgjør om vedkommende tjener bra, ikke hvor mye utgifter en har eller om en er alene. Man kan ha skyhøye utgifter samtidig som man tjener bra, men man kan ikke påberope seg å tjene lite hvis man har utbetalt 49 000 i mnd. 

Anonymkode: 75da1...dbd

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

jeg har en helt normal inntekt (tjener 49000 utbetalt hver mnd). jobber noen ekstravakter hver mnd for å spe på inntekten, har lån og husleie på 16 000 i mnd, utover det betaler jeg all mat, fritidsaktiviteter og klær til barna. xmannen tjener langt mindre, han har rundt 25 000 utbetalt i mnd, han betaler 7000 i  husleie, strøm og internett. når vi gikk fra hverandre klager han på at han har lite penger, han har barna 1 gang i mnd, jeg må da handle inn all mat de skal ha den helgen pluss jeg må vippse han penger for alle utleggene han har på barna den helgen, har forsøkt å si at vi må gå til mnegling så jeg kan få ekstra barnetrygd og skattelette, men han nekter noe av dette, han mener at så lenge han ikke får noen av pengene så er han ikke tjent med å gå med på dette. Jeg sliter med at jeg ikke kan kose meg noe sammen med barna for far krever så mye penger fra meg

49000 er ikke normal inntekt. Sykeste jeg har hørt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...