AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Del Skrevet 25. november 2022 Heihei! Jeg meldte meg inn i treningssenter i dag, og tenkte å sette i gang allerede til uka. Jeg har tidligere trent på senter, men dette er mange år siden. Jeg har jogget en del på sommeren. Jeg ønsker å bli sterkere i kroppen og få bedre kondis (klisje som få), hvor ofte bør jeg trene styrke kontra løping? Hvilket treningsprogram bør jeg gå for som nybegynner? Tenkte å finne et på nettet, men det fins så mange. Håper på et ålreit svar 😃 Anonymkode: 2d38b...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #2 Del Skrevet 25. november 2022 Mulig du har fått en gratis pt-time med på kjøpet? Anonymkode: 4aa18...30b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iterion Skrevet 25. november 2022 #3 Del Skrevet 25. november 2022 (endret) Spørs hva som er viktigst for deg, å bli sterkere eller få bedre kondis? Og hvor ofte tenker du å trene? Du kunne F.eks avslutta styrkeøktene dine med en 15-20 min løping i eget tempo. Evt ha egne dager hvor du kun fokuserer på kondisen. Endret 25. november 2022 av Iterion Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #4 Del Skrevet 25. november 2022 Iterion skrev (25 minutter siden): Spørs hva som er viktigst for deg, å bli sterkere eller få bedre kondis? Og hvor ofte tenker du å trene? Du kunne F.eks avslutta styrkeøktene dine med en 15-20 min løping i eget tempo. Evt ha egne dager hvor du kun fokuserer på kondisen. Vet ikke hvor mange ganger jeg bør trene? La oss si tre ganger i uka, burde jeg hatt to med styrke og en med kondis? Målet er bare å bli i bedre form😇 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Mulig du har fått en gratis pt-time med på kjøpet? Anonymkode: 4aa18...30b Ja, det har jeg, men får ikke brukt den før enda nærmere jul 😁 ts Anonymkode: 2d38b...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iterion Skrevet 26. november 2022 #5 Del Skrevet 26. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vet ikke hvor mange ganger jeg bør trene? La oss si tre ganger i uka, burde jeg hatt to med styrke og en med kondis? Målet er bare å bli i bedre form😇 Ja, det har jeg, men får ikke brukt den før enda nærmere jul 😁 ts Anonymkode: 2d38b...56f 3 ganger i uka er en god start, så må du nesten se hvordan kroppen reagerer på treninga så kan du justere treningsmengden ut ifra det Jeg ville nok ha tatt 2 økter med styrke og 1 økt med kondistrening i uka. Du kommer uansett i bedre form da, spesielt om du ikke har trent på en stund! Knebøy er en meget god øvelse som du blir sterk av, men som du også blir fort støl av 😁Så den er ikke helt ideell hvis du skal løpe dagen etterpå, men tar du en rolig økt på mølla etter det så hjelper det veldig. Alle de 4 store baseøvelsene(knebøy, beinpress, markløft og benkpress) er forsåvidt gode øvelser for å bli sterkere i kroppen av 😇 Endret 26. november 2022 av Iterion 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #6 Del Skrevet 26. november 2022 Jeg lærte meg en håndfull baseøvelser som jeg gjør hver gang, men med ulike apparater og vekter. Synes det er gøy å merke forskjellene ettersom jeg bruker vektstang eller hantler f.eks. Det var en grei måte for meg å bli kjent med alle de forskjellige greiene på treningssenteret, hadde aldri trent sånn før. Anonymkode: 2d9eb...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå