Gå til innhold

Geir Kåre Nyland stevner Oslo kommune etter stupeulykke

Pipaluk

Anbefalte innlegg

Gjest BitterMann
45 minutter siden, Drizzt said:

Den prinsipielle betydningen er:

Er kommunen erstatningspliktig for folks egen dumhet?

Eller

Skal alle kunne saksøke kommunen for erstatning for skader de påfører seg selv i det offentlige rom på grunn av egen feilvurdering?

Sånn sett kan det være lurt at saken går til HR for avklaring.

Enig, om det skal bli lettere å få erstatning så er det noe Høyesterett må avgjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BitterMann skrev (1 time siden):

Enig, om det skal bli lettere å få erstatning så er det noe Høyesterett må avgjøre. 

Han blir gjeldsslave om skal betale saksomkostningene om saken tapes i høyesterett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (19 timer siden):

Da kan vel lagmannsretten også avvise kommunens anke nå, eller er ikke det mulig?

Det stemmer at de kan, men kan ikke erindre sist det skjedde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelsier skrev (11 timer siden):

Nei, det er ikke en reell mulighet i denne saken. 

Muligheten er jo alltid tilstede men det er skyhøye odds på at denne anken ikke vil bli godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som har forklart hvordan dette med anke osv. fungerer! Har nå lest heeele tråden og det virker jo absolutt som om konsensus her er at GK ikke burde ha vunnet i juni, og det er jeg enig.

Hang meg litt opp i det en annen skrev her, og som jeg nettopp hørte på en podcast han var med i, at hans største frykt alltid har vært å bli lam, og at han visstnok sa til moren sin - i en alder av fire år - at hvis han ble lam ville han heller dø. OK, men hvis man er så redd for det, så bør man jo vite at å stupe på ukjent plass er en av de mest vanlige måtene folk brekker ryggen på??

Noen andre som har hørt podcasten han var med i som kom i dag, med Morten Skaug? Synes Morten gjorde en god figur og virkelig prøvde å forklare, mens GK, not so much.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aranciata skrev (12 timer siden):

Noen andre som har hørt podcasten han var med i som kom i dag, med Morten Skaug? Synes Morten gjorde en god figur og virkelig prøvde å forklare, mens GK, not so much.

Hører på podcasten nå. Jeg tenker at det må være greit å både føle på og uttrykke bitterhet. Men å dyrke sinne og bitterhet, og fremstå som drittsekk i SoMe? Hvis GK vinner en gang til, så kommer han ikke til å lære en dritt!

Endret av Helle83
Skrivefeil
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helle83 skrev (2 minutter siden):

Men å dyrke sinne og bitterhet, og fremstå som drittsekk i SoMe?

Ja, den trakasseringen han drev med på instagram osv, var ganske usmakelig. Det sier mye om hva slags person han er

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Helle83 said:

Hører på podcasten nå. Jeg tenker at det må være greit å både føle på og uttrykke bitterhet. Men å dyrke sinne og bitterhet, og fremstå som drittsekk i SoMe? Hvis GK vinner en gang til, så kommer han ikke til å lære en dritt!

Helt enig - det er menneskelig å være bitter etter noe sånt, men som du sier, han dyrker det. Jeg så noen gamle videoer av ham på VGTV nå og han har virkelig gjort mye rart som visstnok skal ha en effekt, sånn som å sitte i oksygentank i en time hver dag...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt å si det, men jeg håper at han ikke vinner. Hvis han vinner, er jeg redd det kan  bli litt for lett å si at man ikke har sett skilt før man gjør noe dumt, og så gå til sak når det går galt. Folk gjør jo mye dumt og skader seg. Når er det god nok skilting liksom...

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helle83 skrev (29 minutter siden):

Snakker han om at han fremstår som en drittsekk i some i podcasten? Har han insett hvor idiotisk det var å henge ut folk på Instagram?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

idk_ skrev (21 minutter siden):

Var han alene da han stupte? Virker litt rart at ingen han hang med så skiltene og advarte ham, men jeg vet ikke..

Du kan se stupet hans øverst i artikkelen her:
https://www.aftenposten.no/oslo/i/8Jp7Wd/dette-soldatsstupet-ble-slutten-paa-livet-slik-han-kjente-det

Det er filmet av et overvåkningskamera, så kvaliteten er ikke den beste.
Jeg har aldri forstått meg på folk som hopper med hodet først. Det blir helt feil for meg, spesielt om en ikke kjenner bunnforholdene, dybde osv

Endret av The Kavorka
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kavorka skrev (7 timer siden):

Du kan se stupet hans øverst i artikkelen her:
https://www.aftenposten.no/oslo/i/8Jp7Wd/dette-soldatsstupet-ble-slutten-paa-livet-slik-han-kjente-det

Det er filmet av et overvåkningskamera, så kvaliteten er ikke den beste.
Jeg har aldri forstått meg på folk som hopper med hodet først. Det blir helt feil for meg, spesielt om en ikke kjenner bunnforholdene, dybde osv

Nettopp! Skal man stupe, må man alltid sjekke at det er trygt først, altså dybde og bunnforhold. Alltid! Det er første bud når man skal stupe. 

Å stupe med hodet først uten  sjekke dybde og bunnforhold er ren dumskap. Det er lov å gjøre dumme ting, folk gjør det hele tiden, men man kan ikke klandre kommunen om det får katastrofale følger.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babushka skrev (På 26.8.2023 den 11.47):

Snakker han om at han fremstår som en drittsekk i some i podcasten? Har han insett hvor idiotisk det var å henge ut folk på Instagram?

I podcasten blir han ihvertfall konfrontert med uthengingen av Morten, om ikke annet, men han beklager ikke måten han henger ut andre på, nei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helle83 skrev (12 minutter siden):

I podcasten blir han ihvertfall konfrontert med uthengingen av Morten, om ikke annet, men han beklager ikke måten han henger ut andre på, nei.

Det er jo veldig leit at GK ikke har modnet mer etter ulykken. Men klart; bitterhet og fortvilelse gir ikke nødvendigvis en bedre personlighet. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helle83 skrev (32 minutter siden):

Hvem er Morten? Hva heter podcasten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pipaluk skrev (9 minutter siden):

Hvem er Morten? Hva heter podcasten?

Regner med at det må være Morten Skau det er snakk om og denne podcastepisoden:

Endret av The Kavorka
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kavorka skrev (1 minutt siden):

Regner med at det må være Morten Skau det er snakk om og denne podcastepisoden:

I hvilken setting har han uthengt Morten? Har det noe med instagrammen å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (3 minutter siden):

I hvilken setting har han uthengt Morten? Har det noe med instagrammen å gjøre?

Det er ikke Morten han har hengt ut, han hang ut mange tilfeldige folk som mente at han burde være mer forsiktig da han stupte.

Endret av The Kavorka
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kavorka skrev (1 minutt siden):

Det er ikke Morten han har hengt ut, han hang ut mange tilfeldige folk som mente at han burde være mer forsiktig da han stupte.

Aha, bare leste litt feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...