Gå til innhold

Hjelp til jul


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man skal ikke oppfordre folk til å begå lovbrudd men hvis jeg ikke hadde hatt penger til et juletre og mine barn ønsket seg det, så hadde jeg faenmeg tatt øksen fatt og gått inni en skog en kveld og hugget ned et lite🎄

Anonymkode: a7dcd...cbf

Det hadde jeg også gjort! Det er ikke akkurat et voldsomt lovbrudd 

Anonymkode: e0a57...370

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fungerer utmerket. Jeg er sjeleglad jeg er frisk og har jobb. 
Det er vondt å se de som sliter. - da blir man ekstra takknemlig for det man selv har. 
 

Anonymkode: e0a57...370

De fungerer ikke optimalt nei..

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

jeg har spurt, jeg bruker ikke sparepengene på jul, det er til krise

Anonymkode: 53cd8...e58

Samme her. Jeg bor i et stort hus (med nedbetalt lån) og eier aksjer til et par millioner. Men jeg kan jo ikke selge huset eller aksjene for å kjøpe julegaver 😅 Og siden jeg har nesten null kr på brukskontoen, må andre hjelpe meg med julegaver.

Anonymkode: a8cc7...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (38 minutter siden):

De fungerer ikke optimalt nei..

Enig. 

Anonymkode: 2e232...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hus og sparepenger? Det er vel ikke akkurat sånne som deg denne hjulpehjelpen er myntet på? Det er vel folk som verken har hus eller sparepenger man burde gi hjelp til i disse tider. Kan du ikke bare selge huset å finne noe billigere? Hjelpes...

Anonymkode: b6fe5...0dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Samme her. Jeg bor i et stort hus (med nedbetalt lån) og eier aksjer til et par millioner. Men jeg kan jo ikke selge huset eller aksjene for å kjøpe julegaver 😅 Og siden jeg har nesten null kr på brukskontoen, må andre hjelpe meg med julegaver.

Anonymkode: a8cc7...663

..."må andre hjelpe meg med julegaver"... Eh, nei. Og nettopp derfor bruker jeg ikke en krone på disse finn-annonsene eller andre tiggere. 

Anonymkode: 18ddf...315

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du har hus og sparepenger? Det er vel ikke akkurat sånne som deg denne hjulpehjelpen er myntet på? Det er vel folk som verken har hus eller sparepenger man burde gi hjelp til i disse tider. Kan du ikke bare selge huset å finne noe billigere? Hjelpes...

Anonymkode: b6fe5...0dd

Hun skal selge huset fordi hun har litt dårlig råd en periode? 
Det eneste hun ønsker seg til jul er er juletre, og hun får hjelp av matkasser i en vanskelig økonomisk tid. Å eie boligen sin er supert nå i dag. Du mener hun skal selge, og bo i leilighet og betale like mye? Og ende opp med å aldri ha råd å eie igjen? 
 

Det som er trist med KG er at det er så mange som ikke unner musa i gata å finne en liten ostebit. Ingen skal få, ingen skal ha mer enn meg! 
skjerp dere! 

Anonymkode: e0a57...370

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Samme her. Jeg bor i et stort hus (med nedbetalt lån) og eier aksjer til et par millioner. Men jeg kan jo ikke selge huset eller aksjene for å kjøpe julegaver 😅 Og siden jeg har nesten null kr på brukskontoen, må andre hjelpe meg med julegaver.

Anonymkode: a8cc7...663

Så kjipt du er 

Anonymkode: e0a57...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min kommune har vi en arveside på fb. Der folk legger ut ting de ikke trenger lengre, og folk spør om ting de vil Arve. Helt genialt. 
 

Anonymkode: e0a57...370

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 time siden):

De fungerer ikke optimalt nei..

Jeg er sikkert både dum og blåst fordi jeg har livet på stell 

Anonymkode: e0a57...370

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er sikkert både dum og blåst fordi jeg har livet på stell 

Anonymkode: e0a57...370

Nei, det er fordi du har manglende sosiale antenner, som Vera helt korrekt påpeker. 

Å svare slik som du gjør, i en tråd som denne, kan ikke oppfattes som annet enn hoverende og med en ovenfra og ned holdning. 

En ting er å prise seg lykkelig for alt man har, en annen ting er å gni det inn med å ramse opp i tillegg. 

Anonymkode: 7d49a...d4e

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde faktisk likt å gå i skogen for å hogge mitt eget tre 😅 

 

Ts

Anonymkode: 9af4d...560

Spørs litt hvor du bor i landet. Men vi har familie som eier mye Skog, med bland annet juletrær. Hadde lett tatt med et ekstra tre til dere til jul. Det hadde nok noen andre også 😊 Går vel Ann å legge ut annonse på finn.no kanskje? 

Anonymkode: 67506...318

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jaggu glad vi har levd nøysomt dette året, nå når julen kommer, har vi penger. Bruker en del tid på å dele ut too good to go poser til noen jeg vet sliter økonomisk og kan ikke gi barna en jul, så i år har jeg kjøpt 2 godtekalendere en barbie og en lego pakke til den familien. Så slipper de å tenke på kalender og gaver! Viktig å hjelpe de som virkelig sliter i din vennekrets! 

Endret av Anciol
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har satt av 5000 kr til hver av barna til julegave. Alle julegavene er kjøpt inn. Huset er vasket ned til advent og halv skatt lønna i des går til kos og ekstra god mat. 
mannen får sin bonus til jul. 
Fader vi er heldig når jeg leser alle som sliter til jul. 
Et tips er å søke på alt du kan få av ytelser og stønader om du er syk eller har syke barn. 
ta noen ekstravakter på et sykehjem, eller ta på deg nedvask til jul for folk. Det er mange måter å øke inntekten på.. ka skje selge noe du ikke trenger lengre. 
 

Anonymkode: e0a57...370

Jeg hadde så gjerne tatt på meg ekstra arbeid! Men jeg er student og er i permisjon nå fordi jeg har baby.

Glad på dine vegne at du og familien har det fint 😌

 

Ts 

Anonymkode: 9af4d...560

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufør og i desember får jeg halv skatt som er på 3000 kr, pluss bostøtte og strømstøtte på 3500 kr. Så jeg skal klare meg bra heldigvis. Kjøper julegaver og bursdags gaver hele året så er ferdig med gaver. 

Anonymkode: 3e0b1...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har en del juletrær på tomta / eiendommen, og vi gir ut juletrær gratis til de som har det tøft i jula. Har satt opp bålpanne med benker så folk kan slappe av, mandariner, pepperkaker og twist så de som kommer kan kose seg med etterpå. Får bestemme tre og hugge selv hvis man ønsker. Veldig koselig å se alle som kommer innom😊 Skulle ønske flere hadde mulighet til dette.

Anonymkode: fd462...9d2

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hun skal selge huset fordi hun har litt dårlig råd en periode? 
Det eneste hun ønsker seg til jul er er juletre, og hun får hjelp av matkasser i en vanskelig økonomisk tid. Å eie boligen sin er supert nå i dag. Du mener hun skal selge, og bo i leilighet og betale like mye? Og ende opp med å aldri ha råd å eie igjen? 
 

Det som er trist med KG er at det er så mange som ikke unner musa i gata å finne en liten ostebit. Ingen skal få, ingen skal ha mer enn meg! 
skjerp dere! 

Anonymkode: e0a57...370

Det var ikke jeg (TS) som skrev det innlegget 😅 litt komplisert det der når man skriver anonymt 😁 jeg hadde ØNSKET at jeg eide mitt eget hus men jeg leier dessverre... Man taper jo så mye på det.

For å svare noen andre som skrev over, så hadde jeg klart å skrape sammen noen penger over lengre tid for å kjøpe større og bedre bil etterhvert. Men nå så ble min nåværende bil litt ødelagt så siden jeg ikke hadde penger til ny bil måtte jeg bruke en del av de pengene på det da jeg er helt avhengig av bil. Dermed ble mesteparten av de pengene brukt, resten går til dyr mat og dyr bensin.

Jeg kommer selv fra en familie med lite midler, og hadde en vanskelig barndom. Det tok meg mange mange år for å skjønne hvordan det påvirket meg og jeg slet veldig mye som ung voksen. Så fikk jeg i tillegg barn ung med en person som ikke var noe bra. Mange år senere tok jeg tak i livet og gikk fra denne mannen. Jeg og barna har fått det mye bedre, og jobber meg sakte men sikkert opp. Jeg bruker ingen penger over måte, vasker opp isteden for å bruke oppvaskmaskinen, lever i mørket, kjøper ALT av klær brukt, tar vare på ting og fikser isteden for å kaste. Jeg hadde allerede begynt å studere før jeg fant ut at jeg var gravid og det var det jeg gikk fra forholdet. 

Jeg visste at det kom til å bli vanskelig alene som student, men jeg valgte å stå i det fordi jeg vet det vil gi bedre økonomi på sikt.

Jeg ønsket med juletre fordi jeg ønsker å gi barna mine det som er normalt i vårt samfunn. De vet vi har dårlig råd, men ikke hvor ille det egentlig er og jeg vil skjerme dem for det.

Som nevnt får vi matkasser og står også på venteliste for å få julegaver fra Frelsesarmeen så det er bra! Derfor er det kun juletre jeg ville spørre om på finn. Heldigvis for oss var det noen her i tråden som var så snill å hjelpe oss med det og det er alt jeg kunne håpe på 🙏🏻❤️

Anonymkode: 9af4d...560

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har en del juletrær på tomta / eiendommen, og vi gir ut juletrær gratis til de som har det tøft i jula. Har satt opp bålpanne med benker så folk kan slappe av, mandariner, pepperkaker og twist så de som kommer kan kose seg med etterpå. Får bestemme tre og hugge selv hvis man ønsker. Veldig koselig å se alle som kommer innom😊 Skulle ønske flere hadde mulighet til dette.

Anonymkode: fd462...9d2

Så utrolig hyggelig 🙏🏻❤️❤️ hvor i landet er det? Kanskje noen andre som leser her i tråden trenger det ? 

Ts 

Anonymkode: 9af4d...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor holder du til? 
Har et plastikk juletre til overs, og leverer gjerne om det ikke er for langt unna 😊

Anonymkode: f04a0...5b3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...