Gå til innhold

Hjelp til jul


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er selv en av dem som aldri ber om hjelp og har tenkt at det er så flaut å legge ut sånne annonser på finn.

Men nå ligger jeg så langt etter på regninger og har så dårlig råd at jeg får helt vondt i magen. Vi har hus og mat (takket være matposer fra Frelsesarmeen) heldigvis, men nå er snart alle sparepengene brukt opp. 

Jeg har ikke sjans å kjøpe noe som helst til jul, og barna ønsker seg så innmari ett juletre. Er det greit å ønske seg på hjelp til jul tenker dere? Jeg vil ikke be om hjelp til mat og slike ting fordi jeg allerede får hjelp av Frelsesarmeen og vi heldigvis skal til familie i julen som har mat der. 

Jeg vet jo at det ikke er livsnødvendig, men blir trist av å fortelle barna at mor ikke har råd til ett tre en gang... 😔

Anonymkode: 9af4d...560

Hva med å se om noen gir bort et brukt plastre? Sånn kunstig. Jeg er ikke noe imot å spørre om hjelp men tenker at så lenge dere har mat og får tak i et tre så er det jo ikke nødvendig.  Det er utrolig mye som gir bort. Spes ang gaver og slikt.

Anonymkode: a7c4b...189

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er lønnsomt å ha et plasttre som dere kan bruke år etter år. Vil tro det finnes slike på finn.no gis bort? Ville fulgt med der, sikkert mange som skaffer seg nye trær i år.

https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?q=juletre&sort=RELEVANCE&trade_type=2

Anonymkode: 0a1f0...a12

Det kan hende, men jeg synes det tar bort alt sjarm og hæler det ikke 😅🙈 også håper jeg jo at dårlig råd ikke vedvarer sånn at jeg har bedre råd neste jul 🙏🏻 kanskje det blir meg som kan sponse noen som trenger det med ett tre neste gang 🤩 det hadde vært fint ...

Anonymkode: 9af4d...560

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan hende, men jeg synes det tar bort alt sjarm og hæler det ikke 😅🙈 også håper jeg jo at dårlig råd ikke vedvarer sånn at jeg har bedre råd neste jul 🙏🏻 kanskje det blir meg som kan sponse noen som trenger det med ett tre neste gang 🤩 det hadde vært fint ...

Anonymkode: 9af4d...560

Men dette treet du trenger i år er jo kun for barna dine, og skal det stå fra 1.desember til nyttår, bør det jo være plast. 

Anonymkode: fdced...cd7

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk på Finn og Facebook-grupper! De jeg er medlem av har tonnevis av julepynt inkludert trær som gis bort. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det kan hende, men jeg synes det tar bort alt sjarm og hæler det ikke 😅🙈 også håper jeg jo at dårlig råd ikke vedvarer sånn at jeg har bedre råd neste jul 🙏🏻 kanskje det blir meg som kan sponse noen som trenger det med ett tre neste gang 🤩 det hadde vært fint ...

Anonymkode: 9af4d...560

Hvis man har så dårlig råd så synes jeg ikke at man skal være så fin på det med juletre. Finn noe og det blir bra nok. Jeg synes egentlig folk sliter litt med å ha det bare bra nok. Alt må liksom være så perfekt.  Fin gratis tre og ta fra skogen noen kvist med gran og sett i en vase eller glass for lukten sin skyld. Så blir det bra nok for i år.

Anonymkode: a7c4b...189

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send meg gjerne også ei mld og med nummer, så hjelper eg gjerne litt 😊

Ang. juletre. Bur de i nærleiken av skog? Kva med å høyre med eigar av område om de får ta eit lite tre? Kan umogleg tru nokon ville nekta deg å få eit lite gratis. Her vi bur er det meeeir enn nok av tre i alle fall 😅

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men dette treet du trenger i år er jo kun for barna dine, og skal det stå fra 1.desember til nyttår, bør det jo være plast. 

Anonymkode: fdced...cd7

Når jeg har hatt tre før har det alltid vart hele juletiden? 😮

Anonymkode: 9af4d...560

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheik skrev (2 timer siden):

Sjekk på Finn og Facebook-grupper! De jeg er medlem av har tonnevis av julepynt inkludert trær som gis bort. 

Det var lurt, skal sjekke der !! Har veldig minimalt med julepynt og 😅

Anonymkode: 9af4d...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan hende, men jeg synes det tar bort alt sjarm og hæler det ikke 😅🙈 også håper jeg jo at dårlig råd ikke vedvarer sånn at jeg har bedre råd neste jul 🙏🏻 kanskje det blir meg som kan sponse noen som trenger det med ett tre neste gang 🤩 det hadde vært fint ...

Anonymkode: 9af4d...560

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du bor i Asker så har jeg et du kan få 😊

Anonymkode: 7d49a...d4e

Ser nå at du vil ha ekte tre. Da kan jeg ikke hjelpe.

Anonymkode: 7d49a...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mulig mange kommer til å ikke like det jeg skriver, men helvette heller. Jeg har faktisk lest en god del av disse "Hjelp til jul" annonser på finn.no. Det eneste jeg kan konkludere med er at Jula har mistet sin betydning og blitt veldig komersiell. Det er kun fokus på gaver! GAVER GAVER GAVER! 

Altså ikke missforstå meg. Det er ingenting i veien med å gi gaver, men dette med at man skal være med familien, skape relasjoner, se familiemedlemmer som man kanskje ikke ser så ofte? Kanskje bare være hjemme med sine nærmeste og skape kos og minner... Nei det er en langt nedprioritet sak. Det er kun fokus på gaver!

Jeg skjønner at mange ikke har råd til veldig mye om dagen. Jeg skulle gjerne hjelpe hele verden om jeg kunne. Men en del av disse annonsene på Finn.no er veldig arrogante. Eks: En student spør om hjelp fordi han/hun ikke har råd til å kjøpe gaver til sine tantebarn og det er visst 4 barn til sammen... Dette blir man bare provosert av. Ingen bør forvente av en student å kjøpe noe som helst! Jeg, som de fleste andre har vært student, og du veit at økonomien er veldig stram og du bruker opp det du får i studielån hver eneste måned!  Det er bare ett eksempel..

hele Jule-greia har mistet sin betydning og blitt alt for komersiell og materialistisk... 

Anonymkode: 7e993...0c0

Ja, huff så jævla materialistiske disse menneskene er. Som ønsker seg varme klær til barna sine og små gaver. Fysj og fy. 

https://www.instagram.com/onskelister/?utm_source=ig_embed&ig_mid=97E07A36-05BE-45CF-A4D8-C5A3C7FE1646

Anonymkode: 2e232...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis man har så dårlig råd så synes jeg ikke at man skal være så fin på det med juletre. Finn noe og det blir bra nok. Jeg synes egentlig folk sliter litt med å ha det bare bra nok. Alt må liksom være så perfekt.  Fin gratis tre og ta fra skogen noen kvist med gran og sett i en vase eller glass for lukten sin skyld. Så blir det bra nok for i år.

Anonymkode: a7c4b...189

Det er for barnas skyld at jeg ønsker tre! Jeg bryr meg ikke om å ha det fancy, men jeg vet at de virkelig ønsker seg ett ordentlig tre. HAdde det vært bare meg hjemme kunne jeg ikke brydd meg mindre, har mer enn nok av andre regninger og utgifter å tenke på! Jeg ligger etter med regninger, og bilen har selvfølgelig også problemer og da prioriterer jeg å prøve holde hodet over vann økonomisk. Og har brukt opp alle sparepengene på dette. 

Det betyr ikke at jeg ikke ønsker en ordentlig jul slik som barna ønsker seg den.

Jeg er iallefall ekstremt takknemlig for den hjelpen vi har fått ❤️

Anonymkode: 9af4d...560

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RockyRose skrev (17 minutter siden):

Send meg gjerne også ei mld og med nummer, så hjelper eg gjerne litt 😊

Ang. juletre. Bur de i nærleiken av skog? Kva med å høyre med eigar av område om de får ta eit lite tre? Kan umogleg tru nokon ville nekta deg å få eit lite gratis. Her vi bur er det meeeir enn nok av tre i alle fall 😅

Så veldig snilt ❤️🙏🏻 nå har jeg allerede fått hjelp, men takk for at du tilbyr. 

Jeg bor ikke nære skog dessverre 😌

Anonymkode: 9af4d...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis du bor i Asker så har jeg et du kan få 😊

Anonymkode: 7d49a...d4e

Tusen takk som tilbyr ❤️🙏🏻 kanskje det er noen andre som trenger? 

Anonymkode: 9af4d...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har satt av 5000 kr til hver av barna til julegave. Alle julegavene er kjøpt inn. Huset er vasket ned til advent og halv skatt lønna i des går til kos og ekstra god mat. 
mannen får sin bonus til jul. 
Fader vi er heldig når jeg leser alle som sliter til jul. 
Et tips er å søke på alt du kan få av ytelser og stønader om du er syk eller har syke barn. 
ta noen ekstravakter på et sykehjem, eller ta på deg nedvask til jul for folk. Det er mange måter å øke inntekten på.. ka skje selge noe du ikke trenger lengre. 
 

Anonymkode: e0a57...370

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har satt av 5000 kr til hver av barna til julegave. Alle julegavene er kjøpt inn. Huset er vasket ned til advent og halv skatt lønna i des går til kos og ekstra god mat. 
mannen får sin bonus til jul. 
Fader vi er heldig når jeg leser alle som sliter til jul. 
Et tips er å søke på alt du kan få av ytelser og stønader om du er syk eller har syke barn. 
ta noen ekstravakter på et sykehjem, eller ta på deg nedvask til jul for folk. Det er mange måter å øke inntekten på.. ka skje selge noe du ikke trenger lengre. 
 

Anonymkode: e0a57...370

Du bør ønske deg sosiale antenner til jul 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke oppfordre folk til å begå lovbrudd men hvis jeg ikke hadde hatt penger til et juletre og mine barn ønsket seg det, så hadde jeg faenmeg tatt øksen fatt og gått inni en skog en kveld og hugget ned et lite🎄

Anonymkode: a7dcd...cbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (2 minutter siden):

Du bør ønske deg sosiale antenner til jul 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

De fungerer utmerket. Jeg er sjeleglad jeg er frisk og har jobb. 
Det er vondt å se de som sliter. - da blir man ekstra takknemlig for det man selv har. 
 

Anonymkode: e0a57...370

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...