AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #1 Del Skrevet 23. november 2022 Sett at et studiested bruker oppmøteregistrering online med passord og at andre i kullet sender deg dette passordet. Hva kan skje om det blir oppdaget at du juger deg til oppmøte når du ikke er der? Forsøker å finne noe i retningslinjene, men finner kun fusk på eksamen. Anonymkode: a33f2...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #2 Del Skrevet 23. november 2022 Hva er poenget med å late som om du går på universitetet? Anonymkode: 2333f...0fe 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 23. november 2022 #3 Del Skrevet 23. november 2022 Du får jo uansett ikke levert arbeidskrav eller eksamen. Hvis du møter i noen andres navn så de kan få registrert fremmøte kan vel de utestenges for juks 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #4 Del Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er poenget med å late som om du går på universitetet? Anonymkode: 2333f...0fe Ja, det lurer jeg også på. Jeg bare lurer på hva de som gjør dette risikerer. Oppgaver blir lagt ut og levert på nett og de er smarte nok til å stille på forelesninger med presentasjoner, men sniker seg langt over fraværsgrensen ved hjelp av medstudenter som gir dem passord for oppmøte. Man kan jo krangle på at det er de selve som taper på det, jeg bare lurer på hva man risikerer om det blir funnet ut i ettertid at de løy om tilstedeværelse. Og er det i det hele tatt noe som utdanningsstedene bryr seg om? Det som gjør dette urettferdig er at de som er ærlige og har reelle behov for fravær ender med ekstra innleveringer for å dekke for fraværet, mens de som jukser surfer seg gjennom - dog trolig med lavere karakterer og hyppigere bruk av konte. Anonymkode: a33f2...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #5 Del Skrevet 23. november 2022 De som gjør dette risikerer å bli avslørt og meldt for juksing, og retten til studieplass og eksamen. En seriøs student som ikke vil ta slik risk vil ikke jukse. Noen universitet har også kamera på forelesninger og kan gå inn og se tilstedeværelser. Anonymkode: 7af30...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Drar opp en gammal tråd med hjertesukk om hvor ekstremt vanlig dette er på grunnskolelærerutdanning Samlingsbasert, der alderssnittet på studentene er godt voksne. De tekster koder til hverandre og gir hverandre emoji-hi5 og konsekvensene er... Ingenting. På noen forelesninger har forelesere luktet lunta når klassen halveres pausen etter oppmøtepassord og sendt rundt liste for fysisk signatur, men ingen av de som stakk av eller skulka lot til å få konsekvenser. Det er sjukt irriterende, og irriterer meg mest når det er 'ubrukelige' forelesninger jeg også kunne tenkt meg å stå over. Har hittil ikke klagd til noen, men FOR en arbeidsmoral og respekt for både forelesere og medstudenter... Sukk. Har du ting du må gjøre så be om godkjent fravær i forkant, forklar legetimen, foreldresamtale, sjukdommen eller forpliktelser på jobb og de fleste forelesere vil dele stoff og kanskje gi små oppgaver som du vinner på (lærer mer, de som skulka mye strøk også mye) og som foreleser kan telle som dekkende for fravær. Unnskyld. Måtte blåse ut litt. Anonymkode: a33f2...2cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Drar opp en gammal tråd med hjertesukk om hvor ekstremt vanlig dette er på grunnskolelærerutdanning Samlingsbasert, der alderssnittet på studentene er godt voksne. De tekster koder til hverandre og gir hverandre emoji-hi5 og konsekvensene er... Ingenting. På noen forelesninger har forelesere luktet lunta når klassen halveres pausen etter oppmøtepassord og sendt rundt liste for fysisk signatur, men ingen av de som stakk av eller skulka lot til å få konsekvenser. Det er sjukt irriterende, og irriterer meg mest når det er 'ubrukelige' forelesninger jeg også kunne tenkt meg å stå over. Har hittil ikke klagd til noen, men FOR en arbeidsmoral og respekt for både forelesere og medstudenter... Sukk. Har du ting du må gjøre så be om godkjent fravær i forkant, forklar legetimen, foreldresamtale, sjukdommen eller forpliktelser på jobb og de fleste forelesere vil dele stoff og kanskje gi små oppgaver som du vinner på (lærer mer, de som skulka mye strøk også mye) og som foreleser kan telle som dekkende for fravær. Unnskyld. Måtte blåse ut litt. Anonymkode: a33f2...2cd Enig. Utrolig trist at noen studenter skal ha en slik holdning. Å studere er faktisk valgfritt. Det går også utover alle andre, det blir strengere og vi har snakket om det en del med vår foreleser, som også synes det er trist for det blir en sånn mistillit til alle studenter fordi noen jukser. Jeg går barnehagelærer, og praksisreglene er utrolig strenge fordi det er en grunnleggende holdning om at vi prøver å slippe unna så mye som mulig - noe som ikke stemmer i de fleste tilfeller. Det er fordi noen jukser og ikke er seriøse når det gjelder studiet. Anonymkode: cbb0c...709 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå