AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #1 Del Skrevet 22. november 2022 Jeg har fast jobb i kommunen, men har en prøvetid på 6 mnd. Hvis man blir sykemeldt noen uker kan gjør at man blir sparket? Eller skal det veldig mye til? Jeg leste nemlig i kontrakten at ved høyt fravær kan man sies opp på 14 dagers varsel. Kan man risikere det, eller skal det veldig mye til? Anonymkode: 76513...86b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #2 Del Skrevet 22. november 2022 Her forstår jeg arbeidsgiver særdeles godt. Man skal omtrent drepe noen for å miste jobben, dersom man er fast ansatt i det offentlige. Det er dessverre mange steder som har parasitter som ryker på sykemelding etter sykemelding, og som kun gidder å dra seg på jobb for å opparbeide seg retten til neste sykemelding. Dette går igjen utover arbeidsmengden og lønnsnivået til de andre ansatte. Jeg forstår veldig godt at man prøver å luke ut de ugressene man kan. Anonymkode: 82094...05d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #3 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her forstår jeg arbeidsgiver særdeles godt. Man skal omtrent drepe noen for å miste jobben, dersom man er fast ansatt i det offentlige. Det er dessverre mange steder som har parasitter som ryker på sykemelding etter sykemelding, og som kun gidder å dra seg på jobb for å opparbeide seg retten til neste sykemelding. Dette går igjen utover arbeidsmengden og lønnsnivået til de andre ansatte. Jeg forstår veldig godt at man prøver å luke ut de ugressene man kan. Anonymkode: 82094...05d Wow, det menneskesynet ditt var jaggu noe eget! Si meg, har du lederansvar i jobben din? Du er klar over at man ansetter MENNESKER, og ikke maskiner? Og at disse menneskene kan bli syke, miste barn, måtte flytte, brekke beinet eller få panikkanfall som gjør den uskikket til å arbeide? Grøss. Glad min leder ikke er som deg, som ser på mennesker som UGRESS. Fysj! Anonymkode: 80f10...414 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #4 Del Skrevet 22. november 2022 Prøvetid er til å prøve ut om en har gjort riktig valg eller ikke i rekrutteringen. Og fravær har mye og si for en arbeidsgiver, enten det er i offentlig eller privat sektor. Hvis du har god grunn for sykmeldingen, og er åpen med leder om dette så tviler jeg på at det vil ha noe å si. Med åpen så mener jeg ikke at du skal brette ut privatlivet ditt. Men hvis du er borte og sykmeldt gjentatte ganger under prøvetiden uten noen god forklaring så ville jeg revurdert den ansettelsen ja. Og jeg er leder i offentlig sektor. Anonymkode: c7bee...3e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #5 Del Skrevet 22. november 2022 Aldri hørt at man blir sparket men at prøvetiden kan bli forlenget ved sykefravær. Anonymkode: f62f9...e10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #6 Del Skrevet 22. november 2022 Tror ikke et par ukers sykemelding inni der er det som velter lasset Er nok mer hvis man er hyppig borte med mistenkelige egenmeldinger etc. Anonymkode: a1619...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #7 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Wow, det menneskesynet ditt var jaggu noe eget! Si meg, har du lederansvar i jobben din? Du er klar over at man ansetter MENNESKER, og ikke maskiner? Og at disse menneskene kan bli syke, miste barn, måtte flytte, brekke beinet eller få panikkanfall som gjør den uskikket til å arbeide? Grøss. Glad min leder ikke er som deg, som ser på mennesker som UGRESS. Fysj! Anonymkode: 80f10...414 Da kan de gå over på aap eller uføre, ikke tappe bedriften for penger og ressurser. Anonymkode: f62f9...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #8 Del Skrevet 22. november 2022 Det er null problem. Stillingsvernet er sterkt, og særlig i det offentlige. I verste fall kan prøvetiden din bli utvidet tilsvarende tiden du er fraværende (men antageligvis vil ikke det skje heller) Anonymkode: 41162...462 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annelis Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (På 22.11.2022 den 19.24): Wow, det menneskesynet ditt var jaggu noe eget! Si meg, har du lederansvar i jobben din? Du er klar over at man ansetter MENNESKER, og ikke maskiner? Og at disse menneskene kan bli syke, miste barn, måtte flytte, brekke beinet eller få panikkanfall som gjør den uskikket til å arbeide? Grøss. Glad min leder ikke er som deg, som ser på mennesker som UGRESS. Fysj! Anonymkode: 80f10...414 Ja æsj, ønsker henne blir syk selv og sånn skikkelig syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå