AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #1 Del Skrevet 22. november 2022 Jeg har hele livet slitt med paddeflat rumpe. De siste årene har jeg utelukkende trent styrke, men har hele livet vert aktiv med både snowboard, håndball, har gått idrettslinje og nå går jeg MYE i fjellet og trener på treningsstudio. Jeg hadde samme problem da som nå. Resten av kroppen er kjempefit. Markerte og muskuløse armer, mage, rygg, legger. Jeg har lav fettprosent, og relativ høy muskelmasse i forhold til vekt (55 kilo) MEN rumpa er og blir paddeflat. Er det slik at noen genetisk bare ikke får flott og stor rumpe? Hva er eventuelt de beste øvelsene for å prøve å bli kvitt den paddeflate hengerumpa? Anonymkode: 48819...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltyliquorice Skrevet 22. november 2022 #2 Del Skrevet 22. november 2022 Jeg tror det kan være genetisk ja, på samme måte som enkelte aldri får flat rumpe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #3 Del Skrevet 22. november 2022 for større rumpe: 1. Gjør øvelser som squats osv, gjør et søk på nettet så finner du masse øvelser 2. Legg på deg mer fett Anonymkode: 83433...74a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #4 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): for større rumpe: 1. Gjør øvelser som squats osv, gjør et søk på nettet så finner du masse øvelser 2. Legg på deg mer fett Anonymkode: 83433...74a Jeg har i perioder i livet vært opp mot 10 kilo større enn hva jeg er nå, og rumpa er fortsatt like flat, men resten av kroppen er da selvfølgelig større og musklene ikke like markerte siden de ligger under fettlaget, selv om jeg var like sterk, eller sterkere. TS Anonymkode: 48819...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #5 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har i perioder i livet vært opp mot 10 kilo større enn hva jeg er nå, og rumpa er fortsatt like flat, men resten av kroppen er da selvfølgelig større og musklene ikke like markerte siden de ligger under fettlaget, selv om jeg var like sterk, eller sterkere. TS Anonymkode: 48819...877 Er nok genetisk.. Som at noen har store hofter og lår uansett hvor tynne de er ellers. Eller puppestørrelse. Varierer veldig Anonymkode: 170a5...7c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #6 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har hele livet slitt med paddeflat rumpe. De siste årene har jeg utelukkende trent styrke, men har hele livet vert aktiv med både snowboard, håndball, har gått idrettslinje og nå går jeg MYE i fjellet og trener på treningsstudio. Jeg hadde samme problem da som nå. Resten av kroppen er kjempefit. Markerte og muskuløse armer, mage, rygg, legger. Jeg har lav fettprosent, og relativ høy muskelmasse i forhold til vekt (55 kilo) MEN rumpa er og blir paddeflat. Er det slik at noen genetisk bare ikke får flott og stor rumpe? Hva er eventuelt de beste øvelsene for å prøve å bli kvitt den paddeflate hengerumpa? Anonymkode: 48819...877 Jeg har samme utfordring. Trent MYE rumpe og helkropp for den saks skyld. Lav fettprosent, mye muskler, svært markerte armer, markert rygg og mage. Lårmusklene på stell. Men rumpa, like flat 😅 Sånn er det bare for meg også. Anonymkode: 80e1a...786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #7 Del Skrevet 22. november 2022 Nei det avhenger av treningsform. Du skal kunne trene rumpen til et visst punkt så vil genetikk stoppe deg. Den største muskelen i kroppen trenger dog mye tyngre belastning enn andre muskler. Hva trener du for å styrke denne muskelen? Hvilke øvelser. Hvor tunge vekter? Snowboard løping og lignende vil ikke ha særlig stor effekt på størrelse her. Jeg begynte å se forskjell et år uti styrketrening da tok jeg rundt 60 kg i knebøy og nesten 100 kg i hipthrusts. Først da så jeg faktisk VEKST i musklene. Anonymkode: 62ecd...7c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #8 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har samme utfordring. Trent MYE rumpe og helkropp for den saks skyld. Lav fettprosent, mye muskler, svært markerte armer, markert rygg og mage. Lårmusklene på stell. Men rumpa, like flat 😅 Sånn er det bare for meg også. Anonymkode: 80e1a...786 Men hvor tunge vekter nådde du i knebøy ol øvelser da? Rumpa trenger enorm belastning for å vokse. Anonymkode: 62ecd...7c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 22. november 2022 #9 Del Skrevet 22. november 2022 Enten så trener du ikke rompa godt nok med MYE belastning, eller så handler det mer om genetikk. Selv om det kan være genetisk så betyr det ikke at du ikke kan få en mer spenstig og definert rompe. Sjekk ut Hanna Oberg på youtube/instagram, hun har en veldig trent og fint rompe selv om hun genetisk sett ikke har mye "masse" akkurat der ☺ Trent rumpe er viktig uansett også utover det estetiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #10 Del Skrevet 23. november 2022 Heisann1234 skrev (13 timer siden): Enten så trener du ikke rompa godt nok med MYE belastning, eller så handler det mer om genetikk. Selv om det kan være genetisk så betyr det ikke at du ikke kan få en mer spenstig og definert rompe. Sjekk ut Hanna Oberg på youtube/instagram, hun har en veldig trent og fint rompe selv om hun genetisk sett ikke har mye "masse" akkurat der ☺ Trent rumpe er viktig uansett også utover det estetiske. Jeg har trent både med PT og sammen med andre som trener bodybuilding, og jeg får beskjed om at både har godt med vekt og har god progresjon i vektøkning over tid. Det er ikke snakk om ikke-definert rumpe som bare er liten, men padde padde flat! Går liksom nesten innover og henger ned som kanten på en pannekake. Har prøvd å illustrere med en tegning. For å vise hva jeg mener. Jeg tenker at jeg gir det et-to år til med hard trening. Men dette går skikkelig på psyken over tid... Anonymkode: 48819...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #11 Del Skrevet 23. november 2022 Det er nok dessverre en del ting som er genetisk. Jeg har en mor med rumpe som på tegningen over. Helt paddeflat, litt hengerumpe. Da jeg var ung og naiv tenkte jeg herregud hvorfor trener hun ikke rumpen litt?? Selv har jeg trent tung styrke i åresvis. Jeg tar to ganger egen kroppsvekt i både knebøy og markløft, og har kjørt på med hipthrusts og bulgarske utfall og alt mulig. Hadde knall sprettrumpe i hele tyve-årene, til litt opp i tredveårene. Da slo genene og tyngdekraften inn... Selv om jeg trener likt, og løfter like mye, har rumpen bare blitt flatere og flatere og nå har jeg akkurat samme rumpe som min mor... Helt flat, hengende, og om jeg går fort i bare undikken (noe som skjer her hjemme..) så klasker den faktisk mot oversiden av lårene mine... sexytime... Anonymkode: c2fe2...57e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 23. november 2022 #12 Del Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har i perioder i livet vært opp mot 10 kilo større enn hva jeg er nå, og rumpa er fortsatt like flat, men resten av kroppen er da selvfølgelig større og musklene ikke like markerte siden de ligger under fettlaget, selv om jeg var like sterk, eller sterkere. TS Anonymkode: 48819...877 Pkt 1, vær fornøyd med den rumpa du har. Den er sterk Det med små og store rumper er mest en motesak, og man bør være ærlig mot sin egen kropp og sine egne forutsetninger i stedet for å jage etter idealer som eies av folk med helt andre gener. Pkt 2, jeg tror ikke man får bygget mye muskler dersom man er for mager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #13 Del Skrevet 23. november 2022 Problemet er at setemusklene "sover" hos veldig mange, og andre muskler som lår tar over når man gjør øvelser. Derfor får man større lårmuskler men ingen/lite endring i setet. Du må aktivere setemusklene før du gjør øvelsene TS! Google it! Anonymkode: a8467...b19 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #14 Del Skrevet 23. november 2022 Rumpe er litt genetisk ja men 55 kg da er du veldig tynn så ikke rart du har flat rampe. Jeg hadde bare ben og skjelett der bak når jeg veide 53 kg men nå når jeg veier 63 har jeg mye større rumpe så rumpa trenger fett Anonymkode: b6fec...53f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 23. november 2022 #15 Del Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg har trent både med PT og sammen med andre som trener bodybuilding, og jeg får beskjed om at både har godt med vekt og har god progresjon i vektøkning over tid. Det er ikke snakk om ikke-definert rumpe som bare er liten, men padde padde flat! Går liksom nesten innover og henger ned som kanten på en pannekake. Har prøvd å illustrere med en tegning. For å vise hva jeg mener. Jeg tenker at jeg gir det et-to år til med hard trening. Men dette går skikkelig på psyken over tid... Anonymkode: 48819...877 Det er synd å høre at det går utover psyken din, men genetikk er genetikk. Ikke noe man kan forandre mye på. Alt i kroppen din trenger ikke å være tipp topp utseende for at du skal ha god selvtillitt. Jeg trener ikke for å bygge spesifikke muskler, men å være sterk for meg til å føle meg bra. Jeg har rompe og lår, men også brei overkropp og smale hofter, som ikke er "idealen" i dagens kvinnekropp Men jeg gir F i det. Det er ikke vits å henge seg opp slike ting, man får ikke forandret på det og du vil bare kaste bort årevis av livet på vonde følelser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 23. november 2022 #16 Del Skrevet 23. november 2022 Hva slags styrkeøvelser for rumpe trener du? Hvor ofte? Hvor mange reps og sett? Hva med kosthold? Spiser du nok mat? Nok proteiner? Dette er ganske vesentlig informasjon for å kunne hjelpe deg. Min rumpe ble mer spretten etter mye fjellturer, spesielt etter en periode hvor jeg gikk ukentlig med sekk på 20+ kg på bratte toppturer. Meeeen, det kan jo også være at jeg genetisk utvikler muskler lettere enn deg. Uansett, å bygge muskler tar lang tid - spesielt for de som ikke er like genetisk anlagt til det. Du må nesten gå inn for det, med nok trening og mat, riktige øvelser, osv. Sjekk ut Bret Contreras - han kan rumpebygging. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #17 Del Skrevet 23. november 2022 Det er genetikk, sorry. Jeg har i en alder av 40+ fått meg skikkelig rumpe av bare å løpetrene. Storebroren min har løpetrent i 30 år, og på bare et par måneder fikk jeg samme muskellår og -rumpe som han. Fair nok å si det er ufortjent. Min mann sykler 2x 15 km til og fra jobb hver dag. Han har en ikke-eksisterende rumpe som nærmest buler innad og "kompakte" muskellår som er mindre enn mine. (Til tross for han er mye bedre trent enn meg). Tenåringen vår har arvet "min" muskulatur - han har løpetrent (sommer) og trener nå styrke (vinter), og han har kjempe lår og "utadvendte" glutes sammenlignet med faren, hvis man kan si det sånn. Altså en skikkelig muskelrumpe. Man ser også forskjellen på armene/overkroppen. Mannen/faren er eks-svømmer men har aldri vært "bulky". Sønnen har likesom bare kigget på en vekt og så «pouf» fikk han Skipper'n/Popeye muskler. Fair nok å si det er ufortjent.. Slutt å fokuser på rumpen din, det må være noe annet du kan "skryte" med. Armene kanskje eller en 6-pack, fokuser på det i stedet. Anonymkode: 6234f...6e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #18 Del Skrevet 23. november 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Problemet er at setemusklene "sover" hos veldig mange, og andre muskler som lår tar over når man gjør øvelser. Derfor får man større lårmuskler men ingen/lite endring i setet. Du må aktivere setemusklene før du gjør øvelsene TS! Google it! Anonymkode: a8467...b19 Myyyyyte!! Anonymkode: b33dc...2fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #19 Del Skrevet 24. november 2022 Noe genetisk, men spiser du nok? Jeg har stor rumpe og trener mest styrke, lite cardio (hadde en periode da jeg løpte mest og lå på kaloriunderskudd hele tiden, da ble min rumpe også paddeflat). De øvelsene som funker best for meg er knebøy, beinpress, bulgarsk utfall, rumensk markløft og hyper extension, selvfølgelig med fokus på rett teknikk for å få god kontakt med rumpemusklene. Rekkefølgen kan også ha noe å si, du må bare finne ut hvilken som passer for deg og gjør at du får best kontakt. Anonymkode: 4635f...04d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå