Gå til innhold

«Jeg syns ikke vi skal synge den sangen pga kristendom og Jesus og sånn jeg»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

«Jeg syns ikke vi skal synge den sangen pga kristendommen og Jesus og sånn jeg»…

Ble uttalt av venninne (muslimsk) til jente på mellomtrinnet i skolen. Hun nekta at de skulle velge en sang til juleavslutninga som inneholdt noe om kristendommen, sa hun… Fordi hun er muslimsk?

Sangen inneholdt ett ord, Jesus, én gang. Det er ikke en kristen sang heller…

Hva er så feil med kristendommen for muslimer? Vokser de virkelig opp med å avsky andre sine skikker og religioner..? 

Anonymkode: 3c71c...311

• Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

«Jeg syns ikke vi skal synge den sangen pga kristendommen og Jesus og sånn jeg»…

Ble uttalt av venninne (muslimsk) til jente på mellomtrinnet i skolen. Hun nekta at de skulle velge en sang til juleavslutninga som inneholdt noe om kristendommen, sa hun… Fordi hun er muslimsk?

Sangen inneholdt ett ord, Jesus, én gang. Det er ikke en kristen sang heller…

Hva er så feil med kristendommen for muslimer? Vokser de virkelig opp med å avsky andre sine skikker og religioner..? 

Muslimer er som regel tolerante/positive  i forhold til kristne og jøder, og Jesus/Isa er en profet i Islam. Mye verre med norske humanetikere.

Anonymkode: 71385...960

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Muslimer er som regel tolerante/positive  i forhold til kristne og jøder, og Jesus/Isa er en profet i Islam. Mye verre med norske humanetikere.

Vel denne jenta var imot. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel denne jenta var imot. 

Tror hun var unntaket. I klassisk Islam er det stor takhøyde og toleranse for bokens folk, jøder og kristne. De som er aggressivt antireligiiøse er som regel humanetikere.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør hun avstå fra juleavslutningen også. Hvis ikke blir hun dobbelmoralsk.

Anonymkode: f02dc...fcc

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min datter får med seg muslimsk datter på kristent barnekor hver uke. Hun spiser kyllingpølse i bursdag, men det å være med på kristne ting som er kulturen her, går helt fint. Jeg hadde også sagt at det var helt fint om mine barn var med på ting for andre religioner. Jeg tror bare det hadde vært lærerikt. Mitt inntrykk er også at det stort sett er ikkereligiøse som er imot å delta på religiøse ting selv om dette selvfølgelig ikke gjelder de fleste. Du har nok møtt et unntak. 

Anonymkode: 37c52...df1

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er humanist og er tolerante for alle relgioner så lenge de holder det for seg selv og ikke prøver å påvirke meg. 
Men det klarer ikke kristne å unngå dessverre...

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (2 minutter siden):

Jeg er humanist og er tolerante for alle relgioner så lenge de holder det for seg selv og ikke prøver å påvirke meg. 
Men det klarer ikke kristne å unngå dessverre...

det klarer jammen ikke muslimer heller ofte... og dere humanister er en pest og en plage, som ikke lar folk få ha troen sin i fred. 

Anonymkode: 88d7b...394

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

det klarer jammen ikke muslimer heller ofte... og dere humanister er en pest og en plage, som ikke lar folk få ha troen sin i fred. 

Du har jo bare den troen fordi familien din har indoktrinert hverandre i generasjoner. Hadde du vært født i min familie, ville du testa ut hva du VIRKELIG tror på, men meget sannsynlig kommet til at du ikke tror på noe av det. Siden ingen fikk deg til å tro på det når du var barn.

Anonymkode: a43ab...5e6

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tror hun var unntaket. I klassisk Islam er det stor takhøyde og toleranse for bokens folk, jøder og kristne. De som er aggressivt antireligiiøse er som regel humanetikere.

Unntaket du liksom... finnes flust av de TS viser til. 

Anonymkode: 542ba...814

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme hos oss passer vi på å ha færrest mulig/ingen engler og Jesuser til pynt, og vi synger kun julesanger uten Jesus i.

Vi er ateister. 

Det er vel individuelt tenker jeg. Jeg vokste opp i kristent miljø og er så sykt lei av å få stappa Gud og Jesus ned i halsen hele barndommen at jeg tåler ikke trynet på han.

Anonymkode: fe741...74a

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ha troen sin i fred? Ha ha ha! 

jeg tror det er svært få humanister som følger etter andre og preker om sin (manglende) tro til folk som IKKE har bedt om det! 

I motsetning til kristne som gjør ALT de kan for å påvirke sine omgivelser. Tilogmed småbarn prøver de å hjernevaske. 
Mange kristne er jo helt syke i hodet og tilater seg alle mulige overgrep i jesus navn! 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken sang var dette? Ikke- kristen julesang som inneholder Jesus en gang? 

Anonymkode: c7f9f...634

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilken sang var dette? Ikke- kristen julesang som inneholder Jesus en gang? 

En sang som trender på tiktok.

Jenta er nok ikke humanist da hun alltid bærer hijab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (18 minutter siden):

Min svigermor er mega kristen og hater alle andre relgioner! 

Tilogmed Yoga er fandens verk! 

Men tidligere og fortsatt i dag, blir enkelte dratt inn i yoga sekter som er faktisk grusomme. Så er faktisk en god grunn for at noen er skeptisk til yoga. 

Hør på sektpodden  på Spotify ang yoga sekter. Så forstår du litt mer. Jeg også har vokst opp med å høre at yoga var skummelt, men aldri visst hvorfor,  så den episoden var veldig opplysende. Det ligger jo litt tilbake i tid. Men noen yoga grupper i dag, rekrutterer forsatt medlemmer via yoga grupper.

Anonymkode: 59264...8c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis hun er muslim,hvorfor skal hun synge en sang om Jesus? Skjønner ikke logikken.

Anonymkode: 4a41f...8d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En sang som trender på tiktok.

Jenta er nok ikke humanist da hun alltid bærer hijab.

Takk, det sa meg mye. 
nei, skrev jeg hun var humanist? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...