Gå til innhold

Interessant ukeblad til godt voksen dame som er lei av Allers?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Moren min liker strikking, litteratur, matlaging, baking, hage. Jeg har pleid gi henne abonnement på Allers/Hjemmet/Norsk ukeblad i julegave, men hun sier at hun er lei av de bladene og sier det er for mye sladder og kjedelige ting. Hun er ikke interessert i mote. Et år kjøpte jeg Aftenposten Innsikt, men det syntes hun var for mye å lese.
Hun leser kun norsk. 

Jeg vet ikke hvilket ukeblad jeg kan kjøpe til henne til jul i år. Å gi abonnement på ukeblad er en så grei gave fordi jeg bor utenlands og det er dyrt å sende gave til Norge. Hun sier at hun gjerne vil ha abonnement på ukeblad, men har ingen forslag til hvilket. 

Er det noen her som har noen forslag? 

Anonymkode: a2cc0...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det passer i forhold til aldersgruppe, men hva med Altså? 

Anonymkode: 9dbe6...096

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, dette var nye ukeblader for meg, skal sjekke dem ut! 

Mamma er forresten veldig glad i Norge rundt. Finnes det noe ukeblad som har litt sånne historier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi over 60 må vel være bra da! Vet at han som har programmet "der ingen skulle tru at nokon kunne bu" pleier å lage julehefte. Men det er jo bare engangskjøp da. 

Anonymkode: beebd...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det finnes i Norge, men svigermor i Sverige bruker å lese noe som het "Readers digest", tror jeg, men teksten var på svensk altså men oversatt fra amerikansk tror jeg. Der var det mye rare små historier og alt mulig, lite kjendiser og mote.  

Anonymkode: ba978...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet ikke om det finnes i Norge, men svigermor i Sverige bruker å lese noe som het "Readers digest", tror jeg, men teksten var på svensk altså men oversatt fra amerikansk tror jeg. Der var det mye rare små historier og alt mulig, lite kjendiser og mote.  

Anonymkode: ba978...612

"Det beste" heter det på norsk:)

Anonymkode: 3d0a8...752

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for tips, dette var nye ukeblader for meg, skal sjekke dem ut! 

Mamma er forresten veldig glad i Norge rundt. Finnes det noe ukeblad som har litt sånne historier? 

Familien. :)

Har også mye godt stoff på strikking og håndarbeid (beste etter min mening).

Men mer fokus på gode personhistorier, fra folk rundt om i landet, enn de andre som har mye kjendisstoff. Og matoppskrifter, hage, reiseskildringer. Egen dobbeltside med bare innsendte småhilsner fra lesere, bilder av håndarbeid de har laget, morsomt fra barnemunn osv.

Familien sikter seg nok inn på en litt eldre aldersgruppe enn de andre ukebladene, men synes det er kjempekoselig jeg :) 

Anonymkode: 162f4...b45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi over 60 må vel være bra da! Vet at han som har programmet "der ingen skulle tru at nokon kunne bu" pleier å lage julehefte. Men det er jo bare engangskjøp da. 

Anonymkode: beebd...a5f

Åja! Det er også et godt forslag :)

Og en kan fint abonnere på Vi over 60 også. Men det kommer bare ut en gang i måneden.

Anonymkode: 162f4...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (18 timer siden):

Familien

er ikke mer eller mindre det samme opplegget som Allers eller Hjemmet da?  

Anonymkode: 137f8...086

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei, ikke helt. Jeg har fått en del brukte blader, og det er ikke så mye mote, pop og kjendisting, men mer mat, håndarbeid og hage. Virkelighetshistorier, reportasjer og spørrespalter. Mer for godt voksne damer, tror jeg.  Jeg finner ofte matoppskrifter der.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hun er interessert i hage, og har hage, hadde jeg meldt henne inn i norsk hagelag. Da får hun norsk hagetidend som er et flott blad, en bra hagebok, og medlemskap i en lokalforening som mest sannsynlig også arrangerer en rekke treff, kurs og hagevandringer mm.

jeg er bare 47 men jeg elsker dette bladet ☺️ hele året 😀

Anonymkode: a6deb...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 22.11.2022 den 17.13):

Nja. Familien har en kristen profil, mye fokus på håndarbeid og lite sladder. Du vil neppe finne falske «hjemme hos»-intervjuer der.

Anonymkode: 06f52...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...