Gå til innhold

Eivor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om navnet Eivor? Er redd det er litt vel sjeldent? Ønsker ikke topplistenavn, men heller ikke noe alt for spesielt. Liker de gammeldagse navnene.

Anonymkode: 81576...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet om flere som heter det, så i min verden er det ikke så sjeldent, og i følge statistikken hos ssb er det i vekst.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (33 minutter siden):

Jeg vet om flere som heter det, så i min verden er det ikke så sjeldent, og i følge statistikken hos ssb er det i vekst.

Grønt blad skrev (29 minutter siden):

Veldig flott navn! Kjenner noen som heter det, og tror ikke det er sååå sjeldent.

Tomas77 skrev (16 minutter siden):

Det er overalt nå. Barnehagen har 2 og mener bestemt det er en i paralellklassen til eldstemann også. 

Godt å høre dere ikke synes det er sjeldent! I følge ssb er det bare ca.500 som heter det, synes selv at dette ikke er spesielt mange ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min heter det, hun er 70 og hater det intenst! Ett problem er at det er nesten ingen som sier det riktig. Ett annet er at når hun har meldt seg på div over telefon, er det veldig få som har skjønt navnet, og hun har blitt påmeldt som "Einar". Har oppstått en del kjedelige situasjoner pga det. 

Anonymkode: 787b2...27f

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Moren min heter det, hun er 70 og hater det intenst! Ett problem er at det er nesten ingen som sier det riktig. Ett annet er at når hun har meldt seg på div over telefon, er det veldig få som har skjønt navnet, og hun har blitt påmeldt som "Einar". Har oppstått en del kjedelige situasjoner pga det. 

Anonymkode: 787b2...27f

Interessant! Uttaler hun det som eivÅr eller eivOr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelig navn! Men skriv det som dere uttaler det. Eivår eller Eivor. Jeg synes det er vanskelig med de som skriver Eivor og så skal det være Å-lyd

Anonymkode: 5142c...645

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en i klassen min som het Eivor, og hun er den første jeg har hørt med det navnet. Aldri møtt noen andre hete det. Personlig synes jeg ikke det er noe spesielt pent heller. Men folk bestemmer selv, og det er jo smak og behag 

Anonymkode: 3e602...62c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nydelig navn! Men skriv det som dere uttaler det. Eivår eller Eivor. Jeg synes det er vanskelig med de som skriver Eivor og så skal det være Å-lyd

Anonymkode: 5142c...645

Slik som jeg har vært borti navnet før så er det uttalt med O. Var dette vi så for oss, men tror det er noen som uttaler det med Å? -TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Slik som jeg har vært borti navnet før så er det uttalt med O. Var dette vi så for oss, men tror det er noen som uttaler det med Å? -TS

Hun jeg kjenner, uttaler det med Å-lyd. Men det er jo bare å bestemme selv. Folk uttaler mange navn forskjellig, f.eks. ulik plassering av trykk i Eirin (jeg kjenner en av hver).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...