AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Del Skrevet 21. november 2022 Skal bytte ut min gamle, gode A5 og vurderer en av disse, men hvem? Jeg har veldig god erfaring med Audi, har hatt 6 stykker opp gjennom tiden, aldri hatt noe tull og aldri hatt et annet merke. Nå er ikke merke så viktig for meg lenger, jeg vil ha en god, fin og sikker bil til en rimeligere pris enn jeg har kjøpt tidligere. Syntes begge disse er fine (er ikke bilkyndig så ser vel mest på utseendet), men jeg vil ha den som er best på vinterføre og mest driftssikker. Audien har Webasto, noe jeg ser på som en fordel.... Noen som har noen innspill/råd? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=281708593 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=281211550 Anonymkode: de914...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Del Skrevet 21. november 2022 Er det skrivefeil at Audien bare har 1 liters motor? Om ikke hadde jeg tatt Mercedesen 😃 Synes den var penere også. Er enig med at Webasto trekker opp, vurderer selv å bytte bil kun pga jeg er lei av å skrape is 🤪 Anonymkode: 8641a...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slipses Skrevet 21. november 2022 #3 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det skrivefeil at Audien bare har 1 liters motor? Om ikke hadde jeg tatt Mercedesen 😃 Synes den var penere også. Anonymkode: 8641a...e7c 1 liter, 3 sylindere. Bilen og motoren er bra, men girkassa er katastrofe dessverre. Google "dq200 problems" hvis du er interessert. Ville derfor valgt Merc'en om du på død å liv må ha automat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #4 Del Skrevet 21. november 2022 Slipses skrev (7 minutter siden): 1 liter, 3 sylindere. Bilen og motoren er bra, men girkassa er katastrofe dessverre. Google "dq200 problems" hvis du er interessert. Ville derfor valgt Merc'en om du på død å liv må ha automat. Jeg må, på liv og død, ha automat. 😅 Er det spesielt på Q2 at girkassa er katastrofe? Har automat på A5én men det er kanskje noe heeeelt annet. Jeg har jo ikke peiling.🙈 Anonymkode: de914...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slipses Skrevet 21. november 2022 #5 Del Skrevet 21. november 2022 Helt annen girkasse på ordentlig Audi. Og med ordentlig Audi mener jeg A4 og oppover. A1, Q2, A3, Q3 osv er Volkswagen med Audi emblem, og den 7 trinns automatgirkassa med tørrclutch har flere dyre svakheter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 22. november 2022 #6 Del Skrevet 22. november 2022 Mitsubishi Outlander Phev 🙂 eller ASX 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #7 Del Skrevet 22. november 2022 Definitivt Mercedesen. Anonymkode: 6f9a8...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #8 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Definitivt Mercedesen. Anonymkode: 6f9a8...9fc Fordi den er en bedre bil eller fordi du liker Mercedes bedre enn Audi? Anonymkode: de914...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #9 Del Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (På 22.11.2022 den 20.15): Fordi den er en bedre bil eller fordi du liker Mercedes bedre enn Audi? Anonymkode: de914...dd4 Begge deler. Det er helt ok valg begge deler, kompakte, noenlunde effektive, litt dyre biler. Men Audi sine problemer med girkassen har vært nevnt, i tillegg pleier service på Audi å være mer komplekst og dyrere. Anonymkode: 6f9a8...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #10 Del Skrevet 25. november 2022 Tenker en 1-liters tresylindret motor ikke er så gøy om man belaster den med vekt og bakker? Anonymkode: 8641a...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #11 Del Skrevet 26. november 2022 Disse motorene er jo ment å vare. Det som feiler på bil i dag er ikke lenger motorene, det er annet småtteri rundt omkring som blir for dyrt å skifte ut i lengden. Anonymkode: 6f9a8...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå