Gå til innhold

120 kg og har meldt meg på treningsenter og starter idag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor blir jeg ikke svett når jeg går ute? TS 

Anonymkode: 192aa...fc1

Fordi du har en for lav intensitet. Prøv å gå raskere, legg inn terreng og bakker, sånn at du er litt andpusten. Da blir du svett. 

Anonymkode: 68653...b09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor blir jeg ikke svett når jeg går ute? TS 

Du må gå så fort du kan.

Heier på deg! Har veid bortimot like mye, men kost meg på treningssenteret :) Elsker å trene, særlig spinning, styrketimer eller cardio (kondisjon) i sal, yoga/pilates. 

Det er moro å trene styrke i sal med instruktør, jeg er ikke superglad i å trene alene på apparatene. Ser du får anbefalt introtime med PT. På SATS der jeg går er den introtimen bare for å selge flere timer (og PT-timer er veldig dyrt!) - du får ikke noe program lagt opp gratis. Kan være du heller får vennen din til å vise deg litt? Eller sjekk ut hvilke apparater som finnes der, se på andre som bruker dem, og sjekk på nett hva som er passe mengde øvelser.

Er helt enig i at du kommer til å kjede deg ihjel med en time på mølla! Sett 15 min første gang, ta musikk på ørene, sett opp en spilleliste med digge sanger, og ta en minipause med en slurk vann hver gang en sang er slutt. Evt hvert 3. minutt får du ta 15 sek pause og en slurk vann.

Sett mølla på litt stigning, men sakte fart. Første gang på trening skal du IKKE bli helt utslitt og drittlei, ta det gradvis. 

Og når du øker på og det kjennes tungt, så tenk på at hver lille slitsomme bit gjør deg litt sprekere! :) 

Hilsen hun på 105

Anonymkode: e8a81...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Du må gå så fort du kan.

Heier på deg! Har veid bortimot like mye, men kost meg på treningssenteret :) Elsker å trene, særlig spinning, styrketimer eller cardio (kondisjon) i sal, yoga/pilates. 

Det er moro å trene styrke i sal med instruktør, jeg er ikke superglad i å trene alene på apparatene. Ser du får anbefalt introtime med PT. På SATS der jeg går er den introtimen bare for å selge flere timer (og PT-timer er veldig dyrt!) - du får ikke noe program lagt opp gratis. Kan være du heller får vennen din til å vise deg litt? Eller sjekk ut hvilke apparater som finnes der, se på andre som bruker dem, og sjekk på nett hva som er passe mengde øvelser.

Er helt enig i at du kommer til å kjede deg ihjel med en time på mølla! Sett 15 min første gang, ta musikk på ørene, sett opp en spilleliste med digge sanger, og ta en minipause med en slurk vann hver gang en sang er slutt. Evt hvert 3. minutt får du ta 15 sek pause og en slurk vann.

Sett mølla på litt stigning, men sakte fart. Første gang på trening skal du IKKE bli helt utslitt og drittlei, ta det gradvis. 

Og når du øker på og det kjennes tungt, så tenk på at hver lille slitsomme bit gjør deg litt sprekere! :) 

Hilsen hun på 105

Anonymkode: e8a81...75e

jeg meldte meg inn på treningsenter igår og turte og gå, men gikk utrolig sent da jeg blir flau over meg selv + angsten.

Skal snart gå ditt igjen, og da skal jeg prøve litt apperater om det ikke er folk der (Døgnåpent)

Skal få en oppstartstime imorgen av en PT som jeg skal snakke med, og skal forhøre meg om priser og sånt. Om det blir for dyrt så må jeg finne andre måter og finne en diett på.

Jeg blir utrolig andpusten av å gå fort, men jeg blir ikke svett. Men på tredemølla så svetter jeg som en gris.. Men kan også sikkert være fordi at tredemølla så går du alltid den farten som blir satt og ute så kan du selv variere

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest stille tiden på treningssenter er lørdagskvelden, men ingen ser på deg når du trener. Alle er så opptatt med seg selv at uansett om du veier 30 kilo eller 300 tror jeg ikke så mange bryr seg

Anonymkode: 01cbf...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som fungerte for meg (for å faktisk etablere en vane med trening) var å investere i en lydbok-app. Jeg var ganske streng på at jeg bare fikk lov til å høre på mens jeg var i aktivitet (gå til jobb, trene osv). Da ble det til at jeg tok meg en ekstra 10 minutter her og der for å høre ferdig kapitler, eller fordi jeg ikke klarte å vente med å høre slutten av boka. Det samme kan man jo også gjøre med serier hvis man har mulighet til å spille av på mobil eller ipad mens man går på tredemølla feks. Viktig å finne man synes er gøy, så det ikke blir kjedelig :) 

Anonymkode: 5a36c...82b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes også det var vanskelig å gå på treningssenter i begynnelsen. Var ca 20 kg overvektig selv. Begynte med gruppetimer som spinning, og hadde en ellipsemaskin hjemme. Endret kosthold. Etter hvert gikk kiloene av, og jeg ble mer komfortabel på trening. Da ble styrketrening det neste "hinderet", men fikk selvtillit også der etter hvert. Fikk en PT til å vise meg teknikk på ulike øvelser. Så nå består treningslivet mitt av stiløping, fjellturer og styrketrening. Jeg tenker ikke over hva folk tenker eller syns om meg på trening lenger, veldig deilig! Men jeg måtte eksponeres litt for det før selvtilliten kom. 

Stå på, TS! Dette fikser du! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte godt gruppetimer da jeg gikk på senter. Hadde over noen år problem med og være ute med mye inntrykk. (var fjellgeit før dette) så step timer og styrke med en gruppe var helt prima. Samt yoga. Jeg og var veldig stor, var 113 kg på 178 cm. Inne på styrkesalen var bånn drit kjedelig for meg. Har adhd og har behov for og bruke hele kroppen, på likt. Ikke stå i ro med vekter. 

Men kutta ned på medisin og ble såpass god at turer er kjekt igjen og at jeg mestrer inntrykk. Samt svømmer en gang i uken, som jeg har gjort med ei venninne i snart to år. Er på 95 kg nå. Så er heldigvis bedring. 

Og mye vektnedgang starter på kjøkkenet og i sofakroken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå turer koster ingen ting, mener drit kjedelig og du får ikke se deilige damer i trange trikåer som du får på treningstudio, sikkert greit. Men spør en kompis å få bli med i skauen og bruke motorsag, da får du garantert kjørt deg like mye på 5 min som du må bruke en time på treningstudio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en PT-trener for 10 timer for 6000.

Ble litt dyrt men tenkte jeg skulle prøve ut! Starter timen på mandag og ser fram til å starte!

Vurderer å oppdatere med resultater her:

akkuratt nå vises vekten min 117 kg hos dem.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har kjøpt en PT-trener for 10 timer for 6000.

Ble litt dyrt men tenkte jeg skulle prøve ut! Starter timen på mandag og ser fram til å starte!

Vurderer å oppdatere med resultater her:

akkuratt nå vises vekten min 117 kg hos dem.

Det er kjempebra at du har skaffet deg pt! Min erfaring er at det er mye lettere å holde på gode treningsrutiner over tid når du har noen som kan veilede og støtte deg underveis. Oppdater oss gjerne! :) 

Jeg veide 125 kg på det meste, men pga et komplekst forhold til mat og tidligere spiseforstyrrelse så ville jeg ikke fokusere så mye på å gå ned i starten, men heller komme i gang med trening. Siden jeg er ufør så hadde jeg ikke råd til en pt, men var så heldig å finne en fysioterapeut med avtale som var villig til å følge meg over lang tid. Det var en gamechanger for meg.  Hun har hjulpet meg  mye med trening,  som har ført til at jeg har begynt å elske det, spesielt baseøvelser som knebøy, benkpress og markløft med stang.  Det har gitt meg vanvittig mye mestring og selvtillitt og jeg har fått det mye bedre psykisk (har en alvorlig psykisk diagnose).. Etterhvert begynte jeg å spise bedre fordi jeg ville prestere best mulig på trening. Jeg var fortsatt ikke opptatt av vektnedgang, men  begynte å fokusere på å spise mer av de sunne tingene og mindre av det usunne. Resultatet ble at jeg har gått ned 25 kg til nå samtidig som jeg ble sterkere. 

Anonymkode: 8ccc7...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning er moro og krevende på en gang, og relativt lav terskel for å begynne med synes jeg. Etter du har forsøkt litt og er klar for det, kan du melde deg på klasser.

Men husk, som andre er inne på, trening hjelper, men skal du miste vekt så er det måltidene du må gjøre noe med.

Anonymkode: 5377a...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 17.44):

Har meldt meg inn fordi etter 20 år så er jeg lei og sitte og spise godteri og brus vær dag.

Så hvordan skal jeg gå frem? 

Søskenbarnet mitt trener mye og sier at jeg burde gå på tredemølla i ca 1 time med 3-5% økning og det er greit.

Men hva med andre apperater?

Har også mye sosial angst så det er vanskelig for meg og dra når jeg vfet at det er folk, så går det greit å  trene sent? da tenker jeg 11-12 på kvelden. sover ikke før 2 uansett.

Så flink du er 🙌🏻. Det viktigste er å ikke gå for hardt ut slik at du får belastningsskader og betennelser. De har sikkert gratis PT start time når du melder deg inn, der kan du sikkert få et nybegynner program med apparater om du ønsker det. 1 time på tredemølla høres mye ut i starten, 30 minutter er mer enn nok. Så lenge treningssenteret er åpent sent på kvelden kan du trene da ☺️. Jeg vil anbefale å trene tidlig på morgenen om du kan, da er det helt dødt på mitt treningssenter (frem til 09:00). 

Anonymkode: 2f405...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppe skrev (På 22.11.2022 den 14.59):

120kg? Da er det på tide å gjøre noe, men husk at trening kun hjelper noe på vektnedgang. Det viktigste er å legge om kostholdet, det er det som har mest effekt.

Om du sliter med sosial angst hadde jeg droppet helsestudio og gått raske turer i marka. Mer skånsomt mot muskler og ledd. Har lest at det er noe av den beste treningen som finnes og du trenger ikke gå så langt pr. dag.

Masse lykke til! Du klarer det! 🥰

Jeg opplever den første setningen i kommentaren din litt nedlatende og ganske så unødvendig. 

Anonymkode: bcaac...642

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 23.58):

Jeg opplever den første setningen i kommentaren din litt nedlatende og ganske så unødvendig. 

Anonymkode: bcaac...642

Det er på ingen måte ment som nedlatende, men TS veier nesten det dobbelte av hva jeg gjør. Jeg er bare glad for at hun ønsker ta tak i saken og tenker på helsen sin. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ingenting om sosial angst, så det er mulig dette ikke hjelper. Men jeg prøver. 

Vil tro at alle på treningssenteret enten ikke bryr seg om deg (tenker kun på seg og sitt), eller tenker «fy søren så bra at hun tar tak». Tror det er ingen tenker negative tanker om deg på et treningssenter, du er milevis bedre enn alle andre som ligger på sofaen. Og alle, absolutt alle, har startet ett sted. 

Anonymkode: 33778...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg, og syns du er kjempeflink som utfordrer angsten din. 

Les dette i beste mening: du er så ubetydelig for andre på gymmet at det er sannsynligvis ingen som bryr seg om hva du gjør :D  Sliter selv med angst og depresjon, og det å huske at de andre på gymmet gir fullstendig faen i meg har hjulpet meg til å tørre å gå selv på tider hvor jeg vet det er en del folk. Jeg husker jo ikke de andre, annet enn at jeg gjerne blir imponert av innsatsen noen har.

60 min på møllen er overkill, i begynnelsen tenker jeg faktisk at det er nok med 10 minutter fordi det er det å bygge en vane og kontinuitet som gir resultater :) Bare møt opp, si til deg selv at du skal være der i 10-20 minutter og så er det faktisk godt nok :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Snuppe said:

Det er på ingen måte ment som nedlatende, men TS veier nesten det dobbelte av hva jeg gjør. Jeg er bare glad for at hun ønsker ta tak i saken og tenker på helsen sin. 🥰

Hvor får du ifra at jeg er en "hun"?  Jeg er en mann på 31 år :)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, loppekasse said:

Heier på deg, og syns du er kjempeflink som utfordrer angsten din. 

Les dette i beste mening: du er så ubetydelig for andre på gymmet at det er sannsynligvis ingen som bryr seg om hva du gjør :D  Sliter selv med angst og depresjon, og det å huske at de andre på gymmet gir fullstendig faen i meg har hjulpet meg til å tørre å gå selv på tider hvor jeg vet det er en del folk. Jeg husker jo ikke de andre, annet enn at jeg gjerne blir imponert av innsatsen noen har.

60 min på møllen er overkill, i begynnelsen tenker jeg faktisk at det er nok med 10 minutter fordi det er det å bygge en vane og kontinuitet som gir resultater :) Bare møt opp, si til deg selv at du skal være der i 10-20 minutter og så er det faktisk godt nok :) 

takk for tips :D jeg merker at bare 15 min på mølla er dødskjedeligt fordi det er så ensforming. Så jeg prøver iallefall 15 min og så går jeg mye ute for og få se litt mere på ting 😃

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...