Leifr Skrevet 24. november 2022 #21 Del Skrevet 24. november 2022 I Grosny skrev (På 22.11.2022 den 1.08): Oisann, 16 innlegg og alle opplever at trening gir psykisk god effekt. Dette begynner å nærme seg såpass mange vitnemål at vi kan snakke om vitenskapelig statistisk bevis Det er vel en for lengst anerkjent sannhet. Nei, det er ikke noen kur mot alvorligere depresjon, men for mer lavnivå... hvis kroppen har det bedre, så har hjernen det bedre. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #22 Del Skrevet 24. november 2022 I Grosny skrev (På 22.11.2022 den 1.08): Oisann, 16 innlegg og alle opplever at trening gir psykisk god effekt. Dette begynner å nærme seg såpass mange vitnemål at vi kan snakke om vitenskapelig statistisk bevis Det finnes haugevis av vitenskapelige bevis for at trening virker bedre mot lett/moderat depresjon og angst enn medikamenter... Google er din venn. Anonymkode: 6532c...0ba 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 24. november 2022 #23 Del Skrevet 24. november 2022 Ja helt klart. Trener mest for å få god psyke og sove bedre. Alt annet er bonuser som finere kropp osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 24. november 2022 #24 Del Skrevet 24. november 2022 Jeg ser det sånn at alle aktiviteter som gir en person glede (om det nå er trening, kor, strikkegruppe.. osv) kan hjelpe mot psykisk ubalanse da opplevelse av glede = dopamin = lykkehormon. Det gjelder å finne det som funker for seg, cluet er at de tunge tankene går i oppløsning for en stund. Og ikke høre på protestene hjernen ofte lager når det er tid for å dra på trening / kor / osv. Det er nettopp dette tankegrumset som man må lære seg å overse / unngå å respondere på. 🌼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 24. november 2022 #25 Del Skrevet 24. november 2022 Maatte_ha_konto skrev (17 minutter siden): Ja helt klart. Trener mest for å få god psyke og sove bedre. Alt annet er bonuser som finere kropp osv. Det kan være at disse bonusene også bidrar til bedre psyke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #26 Del Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 22.21): Holder dere psyken i sjakk gjennom treningen? Hva trener dere og hvor ofte? Anonymkode: 9ac67...3b5 Så bra at du ser bindingen mellom aktiviteter og depresjon. Men jeg vil føye til, dine relasjon med venner og familie er minst like viktig. Ikke sluntre unna en sosiale tilstelninger. Sist men ikke minst, det aller viktigste er god søvnhygiene. Det kan ikke repeteres ofte nok. God søvnhygiene er starten på alt godt her i livet. Anonymkode: 22d62...aef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #27 Del Skrevet 27. november 2022 Jeg har ikke vært plaget med depresjon eller angst, men jeg har hatt mye aggresjon og sinne som jeg får utløp for gjennom trening. I de periodene der jeg er flink å trene har jeg mer stabilt humør og er mer tålmodig. Anonymkode: 20596...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå