Gå til innhold

Reise i begravelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Min mann mistet akkurat tanten si. De var nære og hun som en mor i oppveksten hans. Jeg har kun møtt henne en gang. Hun døde uventet og selvsagt er han i stor sorg og sjokk. Hun bodde et stykke unna og skal bli begravet der. Mannen min reiste dit i dag med fly for å være med familien. Han ville helst at jeg skulle dra sammen med han,men jeg har ikke mer ferie og ikke sjans å ta fri fra jobb flere dager uten lønn, heller ikke på så kort varsel. Mulig jeg kunne fått 1 dag permisjon til begravelsen, men pga reise blir det minst 3 dager. 

Jeg ønsker selvfølgelig veldig å stille opp for mannen. Men økonomien vår er ikke god for øyeblikket og det koster mye å reise dit. Hans søster ringte meg i går og snakker som det er selvfølgelig at jeg kommer. Jeg sa at jeg måtte se det an og prøve finne rimelige billetter. Svigersøster bare fnyste av det og sa noe om at penger var ubetydelige nå i en slik situasjon. Jeg er i utgangspunktet enig og føler meg som verdens verste som tenker på penger nå.

Men der er snakk om en kostnad for reise og fridager på minst 6000kroner. Er allerede svært beskymret for hvordan jeg/vi skal klare julen. Kostet oss allerede mye for reisen hans, men selvfølgelig riktig at han reiste. 

Hva burde jeg gjøre? 

Anonymkode: 559f7...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du ikke har møtt henne så ofte, så tenker jeg det er helt greit at du blir hjemme når det går så mye ut over økonomien deres. 
Det viktigste er at mannen din er tilstede.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reist. Du kjente ikke denne personen, du hadde ikke noe forhold til henne. Så dere besøkte vel ikke henne når hun var i live, så ser ingen grunn til å dra i begravelsen. 

Anonymkode: 069bc...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for den avdødes skyld du reiser, det er for de etterlatte. Klart du skal være der for mannen din. Det skal mye til for å nedprioritere dette. 

Anonymkode: 90bf7...7e6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke for den avdødes skyld du reiser, det er for de etterlatte. Klart du skal være der for mannen din. Det skal mye til for å nedprioritere dette. 

Anonymkode: 90bf7...7e6

Ja selvfølgelig. Som jeg skriver er det for å støtte mannen min jeg ønsker å være der. 

Anonymkode: 559f7...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere bor og lever sammen, har dere sikkert en form for felles økonomi. Første bud blir vel at dere snakker sammen. Løsningen og utfallet er ikke hva andre mener og synser.

Anonymkode: 4d177...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør reise i begravelsen i alle fall for å støtte opp om mannen din du får ringe til søstera hans og spørre om hun river i billetter det hadde i alle fall jeg gjort om du hadde vært min svigerinne gjerne betalt de 6 000,- du taper også  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...