Gå til innhold

Vaske truser på 40 grader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok å vaske truser på 40 grader sammen med skjorter ol? Hvorfor/hvorfor ikke? 

Anonymkode: 68158...18b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Du må på 60+. Avføring osv.

Anonymkode: 73210...f32

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vasker på 30 og alt blir rent

Anonymkode: a8d58...221

Skrevet

min 60

Anonymkode: e20fa...882

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vasker på 30 og alt blir rent

Anonymkode: a8d58...221

Rent på overflaten men kun over 60 grader tar knekken på bakterier og de er det mange av i truser. 

Anonymkode: 95a07...df3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Blir ikke rent på hverken 30 eller 40, du må opp i 60grader for å få vekk bakterier. Æsk

Anonymkode: 7d287...2c9

• Liker 1
Skrevet

merkelig ikke voksne folk vet dette

Anonymkode: 7d287...2c9

• Nyttig 3
Skrevet

De fleste truser skal vaskes på 40 grader. Noen bomullstruser går på 60. Se på vaskeanvisningen. 

Anonymkode: edd0b...3fa

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. Njet. Nope. No! Du må bruke 60 grader 🫣

Anonymkode: 88a25...337

• Liker 2
Skrevet

Ikke hør på kg og ødelegg trusene dine. De aller fleste truser skal vaskes på 40 grader. Uansett, sjekk alltid vaskeanvisningen 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

De fleste truser skal vaskes på 40 grader. Noen bomullstruser går på 60. Se på vaskeanvisningen. 

40 grader er anbefalt for å bevare plagget, men det tar ikke hensyn til hvor rent det bør være for helsa sin skyld. Og det er absolutt 60 grader!!

Anonymkode: 88a25...337

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Neida, vask alt av truser på 60. Drit i vaskeanvisningen. Den tar ikke hensyn til om det faktisk blir rent når det er avføringsbakterier, og de dør ikke på 40. Blir trusa ødelagt av 60 grader; så kast og kjøp truser som tåler det da. Jeg har nok selv mange truser som liksom skal vaskes på 40. Vasker alt på 60 likevel selvsagt og det holder seg i åresvis likevel.

Anonymkode: dddf8...d45

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Du må på 60+. Avføring osv.

Anonymkode: 73210...f32

Jeg vasker mine på 40, med mindre mensblod har kommet i dem. De er rene nok de. Er jo ikke radioaktivt det som kommer ut av oss.

Skrevet

Ikke hør på kg og ødelegg trusene dine. De aller fleste truser skal vaskes på 40 grader. Uansett, sjekk alltid vaskeanvisningen 

Det er jo deg man ikke skal høre på 🤣

Skrevet (endret)

Kommer an på stoffet. Bommullstruser bør vaskes på minst 60. På syntestiske stoffer skylles bakteriene lettere bort, og 40 skal holde (om man har en normal hygiene med daglig trusebytte).

Endret av Påkrevd
  • Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det ok å vaske truser på 40 grader sammen med skjorter ol? Hvorfor/hvorfor ikke? 

Anonymkode: 68158...18b

Ja så klart, hvorfor skulle det ikke det?

Anonymkode: be690...595

• Liker 1
Skrevet

Jeg blåser i vaskeanvisningen og tar alt på 60. Alt har tålt det il nå, og tåler de det ikke er de ikke verdt å ha.

Anonymkode: 3b99c...b76

• Liker 4
Skrevet
Chicchi skrev (Akkurat nå):

Jeg vasker mine på 40, med mindre mensblod har kommet i dem. De er rene nok de. Er jo ikke radioaktivt det som kommer ut av oss.

Har du sjekka det andre tøyet du vasker sammen med trusene dine på 40 grader siden du mener det blir rent? For du vet at du ikke kan se bakterier med det blotte øyet, sant? Men de er der likevel, og det er ikke akkurat hygienisk når det smittes avføringsbakterier over alt tøyet ditt fordi det ikke dør på 40 grader. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo deg man ikke skal høre på 🤣

Javel.. og følge vaskeanvisningen er dumt. Jobber med undertøy . Vet du at det faktisk finnes folk utenfor kg som tror de kan vaske trusene sine på 60 grader 🤣🤣 så kommer de tilbake med fillene 🤦‍♀️

• Liker 5
Skrevet

Dere som sier at det må vaskes på 60 for å drepe bakterier, det hadde vært sant om man ikke brukte vaskemiddel.

Anonymkode: 17621...95e

• Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...