Gjest Warrior Skrevet 15. november 2022 #21 Del Skrevet 15. november 2022 (endret) Er det mulig. På tide Putin/Russland gir seg. De kan aldri vinne denne krigen. De skal ikke få vinne. De lar så mange uskyldige liv gå tapt. Så nå må de gi seg og kutte ut dette tullet de holder på med. Uhell eller ikke. De må gi seg med krigen. De har gjort nok skade. Hadde det bare vært så enkelt å stoppe Putin og Russland. Helene skrev (18 minutter siden): Jeg har sagt dette før i annen tråd, jeg tror dette er starten på 3. verdenskrig. Blir ingen verdenskrig. Det er jeg sikker på. Tror ikke en gang Putin vil ha noe verdenskrig. Endret 15. november 2022 av Warrior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 15. november 2022 Forfatter #22 Del Skrevet 15. november 2022 De som tror dette bare blir "fordømt" har ikke fulgt med de siste ukene. NATO vet veldig godt hva som står på spill, og vi har ikke et ledereskap som er like bortreiste at de tror dette bare er et uhell og at det smarteste er å ignorere det. Alle ser at Russland ikke klarer å svare på noe av de framrykkingene Ukraina gjør. Alle ser at Russland henger i tauene. Ingen kommer til å akseptere at de får nytt mot ved å tro at de kan holde nato på avstand ved å angripe vårt territorium. Det er helt utenkelig. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 15. november 2022 #23 Del Skrevet 15. november 2022 Vera skrev (3 minutter siden): Ikke godt å si? Hva tror du? Niet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 15. november 2022 #24 Del Skrevet 15. november 2022 Vera skrev (2 minutter siden): Hvor godt klarer man å styre en missil? Jeg trodde det skulle godt gjøres å bomme på tiltenkt mål med dagens teknologi? Russland har brukt opp mange av sine nøyaktige og moderne missiler som er tilgjengelig for dem i dette geografiske området, så det brukes mange gamle og unøyaktige. Selv de nøyaktige krever infrastruktur som fungerer, og Russland har slitt med alle deler av bruk av militære ressurser. Jeg tror alle er klar over at dette var en bom, og jeg regner med en offentlig unnskyldning vil komme fra Kreml ganske snart, ELLER at de lanserer dette som en false-flag for å angripe russland. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daraya Skrevet 15. november 2022 #25 Del Skrevet 15. november 2022 Nymerïa skrev (7 minutter siden): Jeg tror ikke noe på at dette var et hendelig uhell. Det har vært Putins framgangsmåte hele veien å stikke en tå i vannet for å se hva han slipper unna med. Og Vestens unnfallenhet har ført oss til denne situasjonen. Jeg er redd for at reaksjonene kommer til å være fordømmelse og å kalle inn ambassadører på teppet. Og så kommer Putin bare til å fortsette fordi han får bekreftet at han i realiteten kan tillate seg hva som helst. Jeg tror ikke at Nato vil bli dratt i en krig med Russland men det går en grense. Et angrep på Polen er grensen. Så det spørs, var det et angrep? Eller et uhell? Putin burde opptre meget forsiktig for i en konvensjonell krig taper han så fort at han blir svimmel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kotirowera Skrevet 15. november 2022 #26 Del Skrevet 15. november 2022 Optimo skrev (11 minutter siden): Hva om det var ukrainske våpen som gikk feil? Ser noen melder det kan være det. Shit happens i en krig, og jo lenger det pågår desto mer shit. Så noe om at store deler av Moldova er uten strøm også, pga. angrep i Ukraina. Krigen går ut over flere enn bare der missilene slår ned. Tvilsomt. Ukrainske våpen er hundrevis av kilometer unna, og de nærmeste russiske styrker i kamp befinner seg litt over 1 000 km unna, omtrent samme avstanden som Oslo - Warsawa. Det er ingenting i nærheten av området der som ukrainerne ville ha siktet på. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 15. november 2022 #27 Del Skrevet 15. november 2022 Ser en annen spekulasjon er at det kan være ukrainsk antiluftvern som har skutt mot russisk missil, og så har begge deler kommet ut av kurs og truffet Polen. Regner med at ingen gjør noe forhastet nå. Men om noe er det enda tydeligere at denne galskapen må stoppe. Russland må komme seg på riktig side av grensa igjen og innse at de ikke kommer noen vei med denne tragedien de har satt i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 15. november 2022 #28 Del Skrevet 15. november 2022 Pentagon says can't confirm Russian missiles struck inside Poland | Reuters Sitat "We are aware of the press reports alleging that two Russian missiles have struck a location inside Poland near the Ukraine border. I can tell you that we don't have any information at this time to corroborate those reports and are looking into this further," Pentagon spokesperson Brig. Gen. Patrick Ryder told a news briefing. Helt ny melding, det er ikke engang bekreftet og visse folk skriker allerede etter blod og bombing av vårt naboland i øst, som sitter på nok atomvåpen til å ødelegge vesten ganske greit. Heldigvis er jeg ganske trygg på at det aldri blir noen "militær respons" til dette, slik visse håper hå. 7 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 15. november 2022 #29 Del Skrevet 15. november 2022 Og Russland som nekter for våpenleveranser fra Nord-Korea. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 15. november 2022 #30 Del Skrevet 15. november 2022 Spekulasjoner.. Sitat Ifølge en talsmann for flyvåpenet ble rundt 100 russiske raketter skutt mot ukrainske mål i over 10 byer. Målene skal i hovedsak ha vært anlegg for kritisk infrastruktur, som kraftstasjoner og lignende. To av rakettene havnet på polsk territorium. Kryssermissilene skal trolig hatt sikte på en kraftstasjon som ligger like ved grensen mellom Ukraina og Polen. I stedet havnet rakettene i den polske landsbyen Przewodów, seks kilometer fra grensen. Der slo de ned i en korntørker. https://www.nrk.no/urix/kraftig-angrep-mot-ukraina_-raketter-slo-ned-i-polen-1.16180874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 15. november 2022 #31 Del Skrevet 15. november 2022 (endret) Rucula skrev (37 minutter siden): Selvfølgelig må de la det passere. Vi ønsker IKKE en tredje verdenskrig! Du vil heller at Russland skal holde på som nå i overskuelig fremtid? Skyte opp missiler i hytt og pine som kommer på avveie? Hva om de ved neste feil treffer Kirkenes? Tviler på at du er like høy i hatten hvis det er noen av dine egne som ryker pga en malplassert rakett! Endret 15. november 2022 av malifika 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 15. november 2022 #32 Del Skrevet 15. november 2022 Uhell eller ei, dette vil nok tilspisse konflikten ytterligere. Vil verden stå til påske mon tro? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 15. november 2022 Forfatter #33 Del Skrevet 15. november 2022 likestilling skrev (7 minutter siden): Pentagon says can't confirm Russian missiles struck inside Poland | Reuters Helt ny melding, det er ikke engang bekreftet og visse folk skriker allerede etter blod og bombing av vårt naboland i øst, som sitter på nok atomvåpen til å ødelegge vesten ganske greit. Heldigvis er jeg ganske trygg på at det aldri blir noen "militær respons" til dette, slik visse håper hå. Det kommer til å bli bekreftet at det er en russisk missil som har truffet. Dette understreker faren rundt at de også kan treffe kjernekraftverk i Ukraina og den katastrofen det vil medføre. NATO skjønner selvfølgelig at om dette ikke blir besvart slik at Russland nå får noe å tenke på før de fortsetter denne katastrofale krigen, så er det til syvende og sist en katastrofe som inntreffer NATO-territorium. Forøvrig er det ingenting du har rapportert om som har vist seg å stemme, og alt du har plumpet ut med har stadig vist hvor lite innsikt du har i hele konflikten. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kotirowera Skrevet 15. november 2022 #34 Del Skrevet 15. november 2022 malifika skrev (5 minutter siden): Du vil heller at Russland skal holde på som nå i overskuelig fremtid? Skyte opp misiler i hytt og pine som kommer på avveie? Hva om de ved neste feil treffer Kirkenes? Tviler på at du er like høy i hatten hvis det er noen av dine egne som ryker pga en malplassert rakett! Det må så klart komme en form for reaksjon, men ikke en overdreven en. Kirkenes kan føle seg trygge. Russland bomber ukrainske byer som ligger nært den polske grensa, de russiske angrep som er nærmest Kirkenes er 2 000 km unna. Tviler på at Russland vil begynne å bombe sine egne byer ved norskegrensa. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 15. november 2022 #35 Del Skrevet 15. november 2022 kar90 skrev (2 minutter siden): Det kommer til å bli bekreftet at det er en russisk missil som har truffet. Dette understreker faren rundt at de også kan treffe kjernekraftverk i Ukraina og den katastrofen det vil medføre. NATO skjønner selvfølgelig at om dette ikke blir besvart slik at Russland nå får noe å tenke på før de fortsetter denne katastrofale krigen, så er det til syvende og sist en katastrofe som inntreffer NATO-territorium. Forøvrig er det ingenting du har rapportert om som har vist seg å stemme, og alt du har plumpet ut med har stadig vist hvor lite innsikt du har i hele konflikten. Nå er det Reuters som rapporterer dette, jeg vet ikke om du har hørt om dem? Det er ikke bloggen min. Det kan veldig godt være Ukrainsk AA på avveie. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 15. november 2022 #36 Del Skrevet 15. november 2022 likestilling skrev (19 minutter siden): Pentagon says can't confirm Russian missiles struck inside Poland | Reuters Helt ny melding, det er ikke engang bekreftet og visse folk skriker allerede etter blod og bombing av vårt naboland i øst, som sitter på nok atomvåpen til å ødelegge vesten ganske greit. Heldigvis er jeg ganske trygg på at det aldri blir noen "militær respons" til dette, slik visse håper hå. La dem nå bare få skrike etter blod, så får vi se hvor jævla tøffe de er når krigen de så inderlig ønsker seg kommer hit 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 15. november 2022 #37 Del Skrevet 15. november 2022 Druid skrev (28 minutter siden): Russland har brukt opp mange av sine nøyaktige og moderne missiler som er tilgjengelig for dem i dette geografiske området, så det brukes mange gamle og unøyaktige. Selv de nøyaktige krever infrastruktur som fungerer, og Russland har slitt med alle deler av bruk av militære ressurser. Jeg tror alle er klar over at dette var en bom, og jeg regner med en offentlig unnskyldning vil komme fra Kreml ganske snart, ELLER at de lanserer dette som en false-flag for å angripe russland. Jeg håper du har rett. Samtidig som jeg sliter med å forstå hvordan de kan være så tette i pappen at de leker med missiler så tett på grensene..de er jo like klar over den spente situasjonen de skaper i resten av Europa og verden - som det vi er. Så håper jeg Stoltenberg klarer å roe gemyttene blant krigsglade amerikanere. Ingen vil vinne på en ny verdenskrig. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 15. november 2022 #38 Del Skrevet 15. november 2022 Dette er svært alvorlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 15. november 2022 #39 Del Skrevet 15. november 2022 Kotirowera skrev (1 minutt siden): Det må så klart komme en form for reaksjon, men ikke en overdreven en. Kirkenes kan føle seg trygge. Russland bomber ukrainske byer som ligger nært den polske grensa, de russiske angrep som er nærmest Kirkenes er 2 000 km unna. Tviler på at Russland vil begynne å bombe sine egne byer ved norskegrensa. Poenget er jo at Putin gjør akkurat som han vil og er som en liten drittunge som tester grenser! Han har også gjort det helt klart at vesten med sin hjelp til Ukraina kan bli straffet. Han er derfor åpenbart ute etter å ødelegge for flere stater enn Ukraina. Hvis han nå ser at dette "uhellet" går upåaktet hen hos Nato så ser jeg for meg at det kan komme mange flere slike "uhell" fra den kanten mot andre land bare på faenskap. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 15. november 2022 #40 Del Skrevet 15. november 2022 (endret) Herregud så krigshissige folk er! "Rakett på avveie", står det... For alt dere vet så kan det være en rakett som stammer ifra gavepakkene vi i vesten så generøst har overlevert Ukraina La oss si den faktisk stammer ifra Ukraina ; skal vi bytte side, og hjelpe Mr. Putzkie nå da eller? Hva med å ikke være så veldig raske til å dømme noen her, lizm. Endret 15. november 2022 av AnonymBruker 42 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå