Pippi Lotta Skrevet 25. januar 2023 #1061 Del Skrevet 25. januar 2023 Kvittre skrev (5 timer siden): Så det burde være antonsen som anmeldte Ali? Hvordan kom du frem til den slutningen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 25. januar 2023 #1062 Del Skrevet 25. januar 2023 Kvittre skrev (5 timer siden): Strengt tatt diskuterer jeg ikke med henne her,etter hva jeg vet. Det er påstander som kommer her jeg « hetser» , det har ingenting med Ali eller antonsen og gjøre. Hvorfor svarer du på et innlegg om hets av Ali om du ikke driver av hets av Ali? Er jo lit merkelig om du føler behov for å svare om kommentaren min ikke var rette mot deg 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 25. januar 2023 #1063 Del Skrevet 25. januar 2023 Tvillingsjel skrev (11 timer siden): Det som er et traume for en person, er en bagatell for en annen. Dessuten er ikke traume bare hendelsen, men derimot også reaksjonene på hendelsen. Nå vet vi ikke hva Sumaya har opplevd tidligere, men hvis vi tar et hypotetisk eksempel: Hvis Sumaya ble utsatt for vold som barn, har du likevel vansker med å se at det kan oppleves retraumatiserende at en mann holder henne fast, skriker og skremmer henne? Husk at et traume kjennetegnes av at det kommer plutselig hvor personen kjenner på en intens hjelpeløshet og frykter for sitt eget liv. Hvis Sumaya oppriktig fryktet for sitt eget liv pga hans truende atferd, så har jeg ikke noe problem med å anerkjenne at det for henne var et traume. Har ikke noe å si hvordan andre ville reagert i en slik situasjon når ingen av oss var der. Vi kan ikke definere andres opplevelse. Registrerer at du ikke er enig at denne opplevelsen i seg selv ikke kan kalles traumatisk/traumegivende 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sanseløs Skrevet 25. januar 2023 #1064 Del Skrevet 25. januar 2023 Lava Anne skrev (2 timer siden): Det er ikke munnkurv, det er uenighet. Her er poenget - hvis jeg slår deg i trynet så er du sur på meg i morgen. Så tar det tid og så er det vel tilgitt på et tidspunkt, hvis jeg kommer med en ekte unnskyldning. Altså, tid har betydning. Og unnskyldning har betydning. Det er fem år siden, Ali var da - nitten? Og hun har sagt hun angret. Hva tenker du om det? Jeg setter ikke et tidspunkt for noe, men mener likevel at vi her har å gjøre med et tidspunkt og omstendigheter hvor det mest naturlige er å la det gå. En nittenårig Ali sa fuck you til en partipolitiker. Det er fem år siden. Hun skrev hun angret. Og nei, jeg er for øvrig ikke med på den hvite menn-greia hennes, men om noe opplever nå en del hvite menn det stigmaet som mange minoritetspersoner, og kvinner forsåvidt, har følt på hele livet. Men akkurat det med hennes alder nevnte jeg jo så det har jeg tatt hensyn til. Jeg tenker mer at tid har betydning for deg og ikke nødvendigvis for oss alle. Hvor lang tid som er gått er nok også noe vi føler forskjellig om. Med det nevnt så synes jeg personlig at mennesker som selv har valgt å tre inn i offentligheten burde tåle en "fuck you" og vel så det, selv om det er utrolig barnslig. Igjen, jeg tror det er den "gjør som jeg sier og ikke som jeg gjør" holdningen Ali beviser at hun har som gjør at mange reagerer negativt mot henne. At hvite menn i en viss alder nå skal tåle fordi andre har tålt blir bare langt ute for min del. Jeg har ikke troen på at det er rettferdig på noe vis og slike utsagn burde man holde seg for god til (spesielt når man selv ikke hadde tålt å høre "sorte kvinner i 20 årene" underforstått at hele den gruppen er det noe galt med). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 25. januar 2023 #1065 Del Skrevet 25. januar 2023 Sanseløs skrev (Akkurat nå): Men akkurat det med hennes alder nevnte jeg jo så det har jeg tatt hensyn til. Jeg tenker mer at tid har betydning for deg og ikke nødvendigvis for oss alle. Hvor lang tid som er gått er nok også noe vi føler forskjellig om. Med det nevnt så synes jeg personlig at mennesker som selv har valgt å tre inn i offentligheten burde tåle en "fuck you" og vel så det, selv om det er utrolig barnslig. Igjen, jeg tror det er den "gjør som jeg sier og ikke som jeg gjør" holdningen Ali beviser at hun har som gjør at mange reagerer negativt mot henne. At hvite menn i en viss alder nå skal tåle fordi andre har tålt blir bare langt ute for min del. Jeg har ikke troen på at det er rettferdig på noe vis og slike utsagn burde man holde seg for god til (spesielt når man selv ikke hadde tålt å høre "sorte kvinner i 20 årene" underforstått at hele den gruppen er det noe galt med). Vi er nok enig i mye, men jeg tror langt flere enn meg også mener at slike ting også handler om tid fordi man faktisk krever refleksjon hos den part som har fornærmet. Man mener de skal ta det innover seg, angre, og gjøre bot og forandring på en eller annen måte, og slik krever altså tid, uansett hvor lang tid det er snakk om. Kjendiser lever på tillit og beundring. Det er derfor de er kjendiser. Det er også derfor slik tid diskuteres i mediene (når skal han tilbake i rampelyset etc.) Med det sier jeg ikke at «folkedomstolen» nødvendigvis har rett i sine forslag om eventuelle tidspunkt for tilbakekomst, men at det åpenbart er noe mange tenker på. Jeg forstår helt fint det med hvite menn. Det er ikke noe jeg sier selv, men om noe kan en del hvite menn nå forstå hva stigma knyttet til uforanderlige identitetsmarkører er. De erfarer dårlig rykte som gruppe. Jeg sier ikke at den veien er rettferdig og jeg er enig i at det ikke kan fortsette å være sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Velvia Skrevet 25. januar 2023 #1066 Del Skrevet 25. januar 2023 4 hours ago, Kvittre said: Jeg mener fortsatt at mange av de som taler antonsen sin sak ikke gjør han en tjeneste, men det er mer på fb enn her . Det er jo litt av greia på begge sider, folk bruker dette til og tale sin sak egentlig, ved og dra det ut av proposjoner. Her er Alis « støttespillere» verst, på fb er det gjerne omvendt. hvis det er så strid mellom hendelsforløpet, hvorfor fortalte hun ikke sitt hendelsesforløp til politiet? Det er jo veldig pussig. Alt tyder på at enkelte brukere her lager sitt eget hendelsesforløp . Tja, jeg er glad antonsen er tilbake. Bedre at han får taletid og sier at han var kronidiot enn at rasister fortsetter og tale for han og kalle henleggelsen en « seier for utrykksfriheten « osv. Hva skiller AA fra rasister med tanke på uttalelsen "Du er for mørk til å vøre her"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 25. januar 2023 #1067 Del Skrevet 25. januar 2023 Velvia skrev (1 minutt siden): Hva skiller AA fra rasister med tanke på uttalelsen "Du er for mørk til å vøre her"? Han harselerer med rasister. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Velvia Skrevet 25. januar 2023 #1068 Del Skrevet 25. januar 2023 Just now, Hank Amarillo said: Han harselerer med rasister. På hvilken måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 25. januar 2023 #1069 Del Skrevet 25. januar 2023 Velvia skrev (1 minutt siden): På hvilken måte? Fordi det er noe typisk rasister ville sagt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Velvia Skrevet 25. januar 2023 #1070 Del Skrevet 25. januar 2023 4 hours ago, Hank Amarillo said: Fordi det er noe typisk rasister ville sagt. "«Antonsen ser meg rett i øynene og sier med foraktfullt mine: Du er for mørkhudet til å være her.»" https://www.utrop.no/nyheter/nytt/330689/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 25. januar 2023 #1071 Del Skrevet 25. januar 2023 (endret) Velvia skrev (15 minutter siden): "«Antonsen ser meg rett i øynene og sier med foraktfullt mine: Du er for mørkhudet til å være her.»" https://www.utrop.no/nyheter/nytt/330689/ Jeg legger ikke hennes versjon og tolkning av ting til grunn, nei Endret 25. januar 2023 av Hank Amarillo 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 25. januar 2023 #1072 Del Skrevet 25. januar 2023 Pippi Lotta skrev (9 timer siden): Hvorfor svarer du på et innlegg om hets av Ali om du ikke driver av hets av Ali? Er jo lit merkelig om du føler behov for å svare om kommentaren min ikke var rette mot deg 😛 Javel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 25. januar 2023 #1073 Del Skrevet 25. januar 2023 Pippi Lotta skrev (9 timer siden): Hvordan kom du frem til den slutningen? På grunnlag av det du skrev? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 26. januar 2023 #1074 Del Skrevet 26. januar 2023 Velvia skrev (7 timer siden): Hva skiller AA fra rasister med tanke på uttalelsen "Du er for mørk til å vøre her"? At det var spøk. Han gjør narr av rasister. Du kan vri på dette i evigheter, saken er henlagt fordi det var spøk, de fleste skjønner at det var spøk, men om du insisterer på at Atle som satt sammen med sin mørkhudete bestevenn når han sa dette faktisk er rasist, så kommer vi ingen vei. Parodi skal bli vanskelig fremover.. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 26. januar 2023 #1075 Del Skrevet 26. januar 2023 Kvittre skrev (6 timer siden): Javel.. Kvittre skrev (6 timer siden): På grunnlag av det du skrev? Dette forsto jeg ikke så mye av. Hvorfor hadde du et behov for å fortelle meg at du ikke hetset Ali, om du aldri har hetset henne? Altså hvorfor følte du et behov for å si at du ikke hetset henne? Og hvorfor skulle det at det finnes rasistisk vold bety at Ali skulle anmeldes? Kan du forsøke å formulere tankene dine rundt temaene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 26. januar 2023 #1076 Del Skrevet 26. januar 2023 Pippi Lotta skrev (4 minutter siden): Dette forsto jeg ikke så mye av. Hvorfor hadde du et behov for å fortelle meg at du ikke hetset Ali, om du aldri har hetset henne? Altså hvorfor følte du et behov for å si at du ikke hetset henne? Og hvorfor skulle det at det finnes rasistisk vold bety at Ali skulle anmeldes? Kan du forsøke å formulere tankene dine rundt temaene? Dette forsto ikke jeg så mye av heller. Formulere tankene mine rundt temaene? Hva er det her , psykoanalyse? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 26. januar 2023 #1077 Del Skrevet 26. januar 2023 Kvittre skrev (5 minutter siden): Dette forsto ikke jeg så mye av heller. Formulere tankene mine rundt temaene? Hva er det her , psykoanalyse? Nei det er et diskusjons forum 🙂 hadde du noen tanker som gjorde at du spurte om Ali skule anmeldes? Eller var det bar tilfeldige ord valgt uten noen form for logikk eller sammenheng med mitt innlegg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 26. januar 2023 #1078 Del Skrevet 26. januar 2023 Pippi Lotta skrev (Akkurat nå): Nei det er et diskusjons forum 🙂 hadde du noen tanker som gjorde at du spurte om Ali skule anmeldes? Eller var det bar tilfeldige ord valgt uten noen form for logikk eller sammenheng med mitt innlegg? Sammenhengen og logikken var at fysisk vold ble dratt fram. Ja, hun slo jo hånden hans. Strengt tatt er vel det fysisk vold? Nå er det ingen av dem som har anmeldt hverandre for fysisk vold, hun anmeldte for rasisme, og det er henlagt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 26. januar 2023 #1079 Del Skrevet 26. januar 2023 (endret) Kvittre skrev (6 timer siden): At det var spøk. Han gjør narr av rasister. Du kan vri på dette i evigheter, saken er henlagt fordi det var spøk, de fleste skjønner at det var spøk, men om du insisterer på at Atle som satt sammen med sin mørkhudete bestevenn når han sa dette faktisk er rasist, så kommer vi ingen vei. Parodi skal bli vanskelig fremover.. Må være tidenes dårligste spøk da til og med komikervennene til Atle reagerte og angret på at de ikke sa noe til han. Er ikke første gang Atle har hatt dårlige spøker. Sånn som da han kødder med han ene rullestolbrukeren Endret 26. januar 2023 av Tunique Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 26. januar 2023 #1080 Del Skrevet 26. januar 2023 Tunique skrev (1 minutt siden): Må være tidenes dårligste spøk da til og med komikervennene til Atle reagerte og angret på at de ikke sa noe til han. Hvem har sagt det var en vellykket spøk? Ikke Atle ihvertfal 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå