AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #41 Del Skrevet 15. november 2022 Eva-Lena skrev (38 minutter siden): Jeg har vært i Emiratene flere ganger og par leier hverandre på gata. Hva trur dere egentlig skjer? At de blir arrestert for å leie hverandre. Mannfolk leier hverandre hele tiden i Emiratene. Det er ett tegn på vennskap. Jeg har også drukket meg rimelig full i Dubai. Er flere hoteller som serverer alkohol blandt snnet Burj Al Arab hvor jeg var i skybaren. Jeg får ikke nok av Emiratene og skal nedover igjen og igjen. Kunne ned glede bodd i Emiratene. Hbis vi skal se på menneskerettigheter så har også USA dødsstraff, men det er allikevel ett godkjent sted å feriere. Maldivene har dødsstraff også og dit reiser også folk på ferie, blir til og med sett på som luksusferie. Du tror på ramme alvor at dødsstraff er det eneste de driver med der nede som er moralsk forkastelig? Da har du ikke gjort hjemmeleksene dine for å si det sånn. Nå er ikke akkurat USA et så moderne og fantastisk land at det gjør noe, men det er selvsagt en helt annen kategori i de forente arabiske emirater. Hvis du er interessert i å ta av skylappene kan du lese her: https://amnesty.no/bak-dubais-fasade De forente arabiske emirater bryter menneskerettighetene på ulike områder. Civicus, den globale alliansen for frivillige organisasjoner, rangerer De forente arabiske emirater blant de landene i verden der sivilsamfunnet er mest undertrykket. Politiske partier er ulovlig, og regimet er et av de strengeste diktaturene i Midtøsten. Islam er statsreligion og landets lovgivning er basert på sharialovene. Domstolene er forpliktet til å ta hensyn til sharialovene i sin lovanvendelse. En kan for eksempel bli dømt til pisking for utroskap eller bruk av narkotika. https://www.fn.no/Land/de-forente-arabiske-emirater Siden 1960-tallet har De forente arabiske emirater vært et av verdens viktigste oljeeksporterende land. Med oljeinntektene har myndighetene bygget ut infrastruktur og gode velferdsordninger som helsetjenester og utdanning. Denne velferden gjør at folk har det forholdsvis bra til å bo i et diktatur. Den arabiske våren i 2011 og kampen for demokratisering i Midtøsten og Nord-Afrika fikk liten oppslutning i FAE. Regjeringen stilnet protest med å gi folket enda gunstigere velferdstjenester og fengslet høylytte kritikere. Kvinner kan inneha posisjoner i statsforvaltningen og utgjør en stor andel av de som studerer på universitetene, men arbeidslivet er ikke likestilt, og fagforeninger er ulovlige. De fleste som bor i emiratene er gjestearbeidere, som ikke er statsborgere. De lever ofte under vanskelige forhold og har i motsetning til statsborgerne, ikke tilgang til helsehjelp, utdanning eller andre sosiale ytelser. Anonymkode: 81a22...f80 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #42 Del Skrevet 15. november 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Håper du husker på å bestille enkeltrom til gjester som er samboere og ikke gift. De har ikke lov til å dele rom. Anonymkode: 5b3eb...1bc Her viser dere bare hvor lite opplyst dere er. Dette er en ting fra tidligere som nå er avskaffet, samboere som ikke er gift kan bo på samme rom. Elsker Dubai og er glad for at mange ikke ønsker å reise dit, det blir bedre plass for oss andre og prisene forblir akseptable. Sikker på at mange av dere som disser Dubai har reist til Tyrkia, Thailand eller Maldivene. Dere skal sikkert også se på fotball fra Qatar. Dobbeltmoralen her inne og uvitenheten viser nivået på medlemmene her inne. Reiser til Dubai 1 til 2 ganger i året, første gang med kjæresten og vi bodde på samme rom uten problemer. God mat der nede, fine strender og overkommelig pris samt alltid sol og varme. Kos dere på Granca ferie med resten av fyllesvinene fra Skandinavia. Dere er som Charter Svein og Charter Hilde……… Anonymkode: 47579...df5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 15. november 2022 #43 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du tror på ramme alvor at dødsstraff er det eneste de driver med der nede som er moralsk forkastelig? Da har du ikke gjort hjemmeleksene dine for å si det sånn. Nå er ikke akkurat USA et så moderne og fantastisk land at det gjør noe, men det er selvsagt en helt annen kategori i de forente arabiske emirater. Hvis du er interessert i å ta av skylappene kan du lese her: https://amnesty.no/bak-dubais-fasade De forente arabiske emirater bryter menneskerettighetene på ulike områder. Civicus, den globale alliansen for frivillige organisasjoner, rangerer De forente arabiske emirater blant de landene i verden der sivilsamfunnet er mest undertrykket. Politiske partier er ulovlig, og regimet er et av de strengeste diktaturene i Midtøsten. Islam er statsreligion og landets lovgivning er basert på sharialovene. Domstolene er forpliktet til å ta hensyn til sharialovene i sin lovanvendelse. En kan for eksempel bli dømt til pisking for utroskap eller bruk av narkotika. https://www.fn.no/Land/de-forente-arabiske-emirater Siden 1960-tallet har De forente arabiske emirater vært et av verdens viktigste oljeeksporterende land. Med oljeinntektene har myndighetene bygget ut infrastruktur og gode velferdsordninger som helsetjenester og utdanning. Denne velferden gjør at folk har det forholdsvis bra til å bo i et diktatur. Den arabiske våren i 2011 og kampen for demokratisering i Midtøsten og Nord-Afrika fikk liten oppslutning i FAE. Regjeringen stilnet protest med å gi folket enda gunstigere velferdstjenester og fengslet høylytte kritikere. Kvinner kan inneha posisjoner i statsforvaltningen og utgjør en stor andel av de som studerer på universitetene, men arbeidslivet er ikke likestilt, og fagforeninger er ulovlige. De fleste som bor i emiratene er gjestearbeidere, som ikke er statsborgere. De lever ofte under vanskelige forhold og har i motsetning til statsborgerne, ikke tilgang til helsehjelp, utdanning eller andre sosiale ytelser. Anonymkode: 81a22...f80 Du må gjerne pepre med disse innleggene dine. Jeg reiser dit uansett. Jeg vet om flere som faktisk jobber i Emiratene og har det helt strålende. De kommer gjerne fra Bangladesh og får bra lønn og boforhold. Sjømannskirken i Dubai hadde en famile fra Bangladesh ett år jeg var der. Kona jobbet i kirka og mannen var vaktmester. De hadde eget hus å bo i. Etter noen mnd så oppdaget de i kirka at det var et par til som var i dette huset og de spurte om det var slektninger. Da fikk de i kirka til svar at de tjente så bra at de hadde selv ansatt hushjelp og en vaktmester, som også kom fra Bangladesh. At du trur på alt som blir skrevet om Emiratene, spesiellt Dubai får være opp til deg. Jeg har aldri opplevd noe negativt hverken på jentetur eller med familien min. Derfor velger jeg gjerne Emiratene som ferieland da de fleste andre nordmenn heller reiser til Spania og Hellas. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 15. november 2022 #44 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg ville ALDRI reist til Dubai uansett årsak. Anonymkode: d25ae...b20 Helt enig. Grusomt regime. At noen vil legge igjen penger der er kvalmende og uforståelig. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 15. november 2022 #45 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her viser dere bare hvor lite opplyst dere er. Dette er en ting fra tidligere som nå er avskaffet, samboere som ikke er gift kan bo på samme rom. Elsker Dubai og er glad for at mange ikke ønsker å reise dit, det blir bedre plass for oss andre og prisene forblir akseptable. Sikker på at mange av dere som disser Dubai har reist til Tyrkia, Thailand eller Maldivene. Dere skal sikkert også se på fotball fra Qatar. Dobbeltmoralen her inne og uvitenheten viser nivået på medlemmene her inne. Reiser til Dubai 1 til 2 ganger i året, første gang med kjæresten og vi bodde på samme rom uten problemer. God mat der nede, fine strender og overkommelig pris samt alltid sol og varme. Kos dere på Granca ferie med resten av fyllesvinene fra Skandinavia. Dere er som Charter Svein og Charter Hilde……… Anonymkode: 47579...df5 Nei Tyrkia etter Erdogan er no go Maldivene = nei takk men har rett nok ikke lest meg opp Thailand har vært der, men på jobb reise og da ikke i turistområdene. VM kommer jeg ikke til å se på, boikottet og når det var feks i Russland 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #46 Del Skrevet 15. november 2022 Eva-Lena skrev (1 time siden): Du må gjerne pepre med disse innleggene dine. Jeg reiser dit uansett. Jeg vet om flere som faktisk jobber i Emiratene og har det helt strålende. De kommer gjerne fra Bangladesh og får bra lønn og boforhold. Sjømannskirken i Dubai hadde en famile fra Bangladesh ett år jeg var der. Kona jobbet i kirka og mannen var vaktmester. De hadde eget hus å bo i. Etter noen mnd så oppdaget de i kirka at det var et par til som var i dette huset og de spurte om det var slektninger. Da fikk de i kirka til svar at de tjente så bra at de hadde selv ansatt hushjelp og en vaktmester, som også kom fra Bangladesh. At du trur på alt som blir skrevet om Emiratene, spesiellt Dubai får være opp til deg. Jeg har aldri opplevd noe negativt hverken på jentetur eller med familien min. Derfor velger jeg gjerne Emiratene som ferieland da de fleste andre nordmenn heller reiser til Spania og Hellas. Du må for all del leve i fornektelse som du jo gjør når du tror at FN og Amnesty skriver ting som ikke er sant. Det er bare ufattelig synd at folk lever i fornektelse om hva som skjer i enkelte land, for hvis folk ikke bryr seg med det vil det aldri bli bedre. Du må ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv. Anonymkode: 81a22...f80 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #47 Del Skrevet 15. november 2022 Eva-Lena skrev (4 timer siden): Jeg har vært i Emiratene flere ganger og par leier hverandre på gata. Hva trur dere egentlig skjer? At de blir arrestert for å leie hverandre. Mannfolk leier hverandre hele tiden i Emiratene. Det er ett tegn på vennskap. Jeg har også drukket meg rimelig full i Dubai. Er flere hoteller som serverer alkohol blandt snnet Burj Al Arab hvor jeg var i skybaren. Jeg får ikke nok av Emiratene og skal nedover igjen og igjen. Kunne ned glede bodd i Emiratene. Hbis vi skal se på menneskerettigheter så har også USA dødsstraff, men det er allikevel ett godkjent sted å feriere. Maldivene har dødsstraff også og dit reiser også folk på ferie, blir til og med sett på som luksusferie. Elendig sammenlikning. Nå er jeg motstander av dødsstraff i utgangspunktet, men det er VELDIG stor forskjell på å bli dømt i en domstol for en faktisk grusom forbrytelse som i enkelte stater i USA og å f.eks. Bli dømt til langvarig fengselstraff eller f.eks. Pisking uten å i det hele tatt ha gjort noe galt, som f.eks. å bli voldtatt, være frittalende eller være homofil slik det er i mange land som f.eks UAE. Mennesker dør for å bygge luksusresortene du ikke kan få nok av. Hvis noen av mine venner på alvor inviterte til Bryllup i Dubai hadde de ikke vært vennene mine lenger. Anonymkode: b4006...a02 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #48 Del Skrevet 16. november 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Her viser dere bare hvor lite opplyst dere er. Dette er en ting fra tidligere som nå er avskaffet, samboere som ikke er gift kan bo på samme rom. Elsker Dubai og er glad for at mange ikke ønsker å reise dit, det blir bedre plass for oss andre og prisene forblir akseptable. Sikker på at mange av dere som disser Dubai har reist til Tyrkia, Thailand eller Maldivene. Dere skal sikkert også se på fotball fra Qatar. Dobbeltmoralen her inne og uvitenheten viser nivået på medlemmene her inne. Reiser til Dubai 1 til 2 ganger i året, første gang med kjæresten og vi bodde på samme rom uten problemer. God mat der nede, fine strender og overkommelig pris samt alltid sol og varme. Kos dere på Granca ferie med resten av fyllesvinene fra Skandinavia. Dere er som Charter Svein og Charter Hilde……… Anonymkode: 47579...df5 Hva er galt med Maldivene? Spør for å opplyse meg Anonymkode: 43043...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #49 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg og kjæresten har fått en vill ide ... Anonymkode: 48e8c...fc3 Du sier det selv: ideen er vill. La den bli med det og finn på noe annet om dere har et snev av innsikt i de bedritne menneskerettslige forholdene der nede. Og dere kan umulig ha noen homofile venner/slektninger, eller er dere bare direkte dumme/slemme? Anonymkode: f3af7...10d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #50 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Her viser dere bare hvor lite opplyst dere er. Dette er en ting fra tidligere som nå er avskaffet, samboere som ikke er gift kan bo på samme rom. Elsker Dubai og er glad for at mange ikke ønsker å reise dit, det blir bedre plass for oss andre og prisene forblir akseptable. Sikker på at mange av dere som disser Dubai har reist til Tyrkia, Thailand eller Maldivene. Dere skal sikkert også se på fotball fra Qatar. Dobbeltmoralen her inne og uvitenheten viser nivået på medlemmene her inne. Reiser til Dubai 1 til 2 ganger i året, første gang med kjæresten og vi bodde på samme rom uten problemer. God mat der nede, fine strender og overkommelig pris samt alltid sol og varme. Kos dere på Granca ferie med resten av fyllesvinene fra Skandinavia. Dere er som Charter Svein og Charter Hilde……… Anonymkode: 47579...df5 Eva-Lena skrev (15 timer siden): Du må gjerne pepre med disse innleggene dine. Jeg reiser dit uansett. Jeg vet om flere som faktisk jobber i Emiratene og har det helt strålende. De kommer gjerne fra Bangladesh og får bra lønn og boforhold. Sjømannskirken i Dubai hadde en famile fra Bangladesh ett år jeg var der. Kona jobbet i kirka og mannen var vaktmester. De hadde eget hus å bo i. Etter noen mnd så oppdaget de i kirka at det var et par til som var i dette huset og de spurte om det var slektninger. Da fikk de i kirka til svar at de tjente så bra at de hadde selv ansatt hushjelp og en vaktmester, som også kom fra Bangladesh. At du trur på alt som blir skrevet om Emiratene, spesiellt Dubai får være opp til deg. Jeg har aldri opplevd noe negativt hverken på jentetur eller med familien min. Derfor velger jeg gjerne Emiratene som ferieland da de fleste andre nordmenn heller reiser til Spania og Hellas. Synes det er lite fakta og mye mening og synsing her. Vi andre kan gi dere fakta på hva som skjer i det «skjulte» i Dubai. Anonymkode: bf939...5a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #51 Del Skrevet 16. november 2022 En venninne av meg ble voldtatt i Dubai og da hun anmeldte det ble hun fengslet for å ha hatt sex utenfor ekteskapet. Sinnsyke greier!! 2 måneder satt hun fengslet. Aldri om jeg hadde reist til Dubai! Har bodd i Iran og det var ille nok Anonymkode: b0088...0d3 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #52 Del Skrevet 16. november 2022 Så fordømmende dere er her. Ingen land er perfekte. Og man må tross alt se på utviklingen. Kvinner i Dubai kan jo få kjøre bil nå og er godt representert innen høyere utdanning. Anonymkode: da92d...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 16. november 2022 #53 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Synes det er lite fakta og mye mening og synsing her. Vi andre kan gi dere fakta på hva som skjer i det «skjulte» i Dubai. Anonymkode: bf939...5a9 Synsing? Jeg har da vitterligen hørt dette fra selveste sjømannspresten i Dubai. Skal jeg ikke stole på han mener du? Vi andre kan gi fakta? Hvor får du de faktaene fra? Media? Er ikke alt i media som stemmer. Jeg reiser til UAE gladelig uansett hva andre sier. Jeg stortrives der og har ikke noe å utsette på noe som helst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 16. november 2022 #54 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva er galt med Maldivene? Spør for å opplyse meg Anonymkode: 43043...eaa Maldivene har sharialover. Altså dødsstraff på lik linje som UAE. Ett av mine mål er å reise til Maldivene en gang. Hva de fører av lover bryr jeg meg ikke om, derfor reiser jeg jevnt og trutt til UAE. USA har jo også som kjent dødsstraff og dit valfarter folk i hopetall og attpåtil er det helt greit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 16. november 2022 #55 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En venninne av meg ble voldtatt i Dubai og da hun anmeldte det ble hun fengslet for å ha hatt sex utenfor ekteskapet. Sinnsyke greier!! 2 måneder satt hun fengslet. Aldri om jeg hadde reist til Dubai! Har bodd i Iran og det var ille nok Anonymkode: b0088...0d3 Det er ille ja. Men her er vel Iran enda verre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #56 Del Skrevet 16. november 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: Her viser dere bare hvor lite opplyst dere er. Dette er en ting fra tidligere som nå er avskaffet, samboere som ikke er gift kan bo på samme rom. Elsker Dubai og er glad for at mange ikke ønsker å reise dit, det blir bedre plass for oss andre og prisene forblir akseptable. Sikker på at mange av dere som disser Dubai har reist til Tyrkia, Thailand eller Maldivene. Dere skal sikkert også se på fotball fra Qatar. Dobbeltmoralen her inne og uvitenheten viser nivået på medlemmene her inne. Reiser til Dubai 1 til 2 ganger i året, første gang med kjæresten og vi bodde på samme rom uten problemer. God mat der nede, fine strender og overkommelig pris samt alltid sol og varme. Kos dere på Granca ferie med resten av fyllesvinene fra Skandinavia. Dere er som Charter Svein og Charter Hilde……… Anonymkode: 47579...df5 Jeg sier nei takk til både Tyrkia, Thailand, Maldivene og Dubai. Og Russland og Kina for den saks skyld. Har forresten heller aldri vært på Granca eller vært full i "syden". VM i Qatar skal jeg ikke se på. Denne artikkelen er noen år gammel, men viser godt hva som skjer med fremmedarbeidere i Qatar. https://www.dagbladet.no/spesial/qatar-drommens-ofre/ Selvom en familie fra Bangladesh har hatt det fint med arbeid hos sjømannspresten i Dubai så glatter ikke det over alle de migrantarbeiderene som bli utnyttet I UAE og på resten av den arabiske halvøya. Så til trådstarter. Hvis drømmebryllupet deres MÅ være i Dubai så står dere fritt til å feire hvor dere vil. Men ikke bli skuffet eller ta det personlig dersom gjester sier nei takk til å komme. Det er mange som har etiske betenkeligheter med å reise til Dubai og i tillegg syns de fleste at det å legge mange tusen kroner i reise og opphold for et bryllup ikke er greit. Anonymkode: 1d271...7e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #57 Del Skrevet 16. november 2022 Eva-Lena skrev (På 15.11.2022 den 20.34): Du må gjerne pepre med disse innleggene dine. Jeg reiser dit uansett. Jeg vet om flere som faktisk jobber i Emiratene og har det helt strålende. De kommer gjerne fra Bangladesh og får bra lønn og boforhold. Sjømannskirken i Dubai hadde en famile fra Bangladesh ett år jeg var der. Kona jobbet i kirka og mannen var vaktmester. De hadde eget hus å bo i. Etter noen mnd så oppdaget de i kirka at det var et par til som var i dette huset og de spurte om det var slektninger. Da fikk de i kirka til svar at de tjente så bra at de hadde selv ansatt hushjelp og en vaktmester, som også kom fra Bangladesh. At du trur på alt som blir skrevet om Emiratene, spesiellt Dubai får være opp til deg. Jeg har aldri opplevd noe negativt hverken på jentetur eller med familien min. Derfor velger jeg gjerne Emiratene som ferieland da de fleste andre nordmenn heller reiser til Spania og Hellas. En anekdote er bevis for noe som helst. Anonymkode: 1efe7...696 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #58 Del Skrevet 16. november 2022 Hadde du i det minste hatt ett lokale i tankene , som kun finnes i Dubai. Men på stranden? Det er sykt mange fine strender i verden. Du kan velge hvilken som helst, som ikke er i Dubai. Anonymkode: 3bf23...d18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå