AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Del Skrevet 15. november 2022 Jeg er ikke kristen etter definisjonen, men om jeg skulle valgt en religion ville det blitt kristendommen. Jeg har alltid hatt et spesielt forhold til Jesus, noe som har blitt forsterket med årene, og selv om jeg ikke er "skrifts-kristen", vil jeg gjerne ha gjenstander i huset som minner meg om Jesus og Gud, som bilder av Jesus f.ex. Men, jeg er drit flau over dette! Jeg er jo ikke i den boksen "kristen", og liker ikke at folk tenker på meg på den måten. Jeg kan jo ikke forklare hver gang noen ser bildet, at jeg ikke er kristen pr definisjon.... Noen som skjønner hva jeg mener og kanskje har samme problem? Hvordan løser dere det? Anonymkode: 76ae5...9a0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Del Skrevet 15. november 2022 Et liv der man danser etter "alle andres" pipe er ikke verdt å leve; man skal gå sine egne veier, og være stolt av dette. Så det er ingen grunn til å være flau over det du beskriver; spør i stedet besøkende hva de mener om for eksempel den historiske Jesus, og man kan ha en interessant diskusjon om dette. Lykke til ...! Anonymkode: 62fd2...a77 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wrightandrong Skrevet 15. november 2022 #3 Del Skrevet 15. november 2022 Det er da overhodet ikke noe flaut å synes religion er interessant. Selv om du kanskje ikke er helt der, at du vil kalle deg selv for kristen, kan du likevel føle at trosretningen gir deg noe. En kan også regne seg som dette, uten å gjøre masse ritualer til vanlig, og/eller gå i kirken på jevnlig basis til enhver tid. Tenker at du bare skal følge din retning i livet, og bygge videre på det som gir deg glede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Del Skrevet 15. november 2022 Jeg går mine egne veier, og er stolt av dette. Jeg er ikke redd for å vise hva jeg tror på eller hvem jeg er. Det er bare at jeg føler at tilfeldige folk som er innom, som f.ex. husverten eller besøk som ikke kjenner meg så godt og som det ikke er naturlig å snakke "dypt" med, skal tro at jeg er religiøs, for det er jeg ikke. Altså, et bilde av Jesus blir gjerne assosiert med ting jeg ikke vil assosieres med, som organisert religion. Om jeg VAR religiøs, så ikke noe problem. Det er bare at jeg ikke er det Men kanskje folk ikke har en så bestemt oppfatning som det jeg tror..? Kanskje de ikke automatisk trekker den konklusjonen? TS Anonymkode: 76ae5...9a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wrightandrong Skrevet 15. november 2022 #5 Del Skrevet 15. november 2022 Det er godt å høre at du tar selvstendige valg, og velger å gå den retningen du føler for. Tror du overtenker litt når det gjelder tematikken. Ett par religiøse ting er langt fra uvanlig å ha i sitt hjem. Med mindre hele kåken din er full av slike effekter, vil nok de aller færreste trekke noen bestemte slutninger. Tenker du bare skal ta hele situasjonen med knusende ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 15. november 2022 #6 Del Skrevet 15. november 2022 Men hva så om husverten trekker den konklusjonen? Hva har hans formening om deg å si for noe som helst? Om husverten min tror jeg er satanist eller driver med furry-sex bryr meg vel lagt opp i ryggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #7 Del Skrevet 15. november 2022 Jeg forstår hva du mener. Jeg tror det er mer mellom himmel og jord enn vi ser og føler kristendommen er min religion, men jeg er forsiktig med å si det til folk som ikke kjenner meg, for da tror de ofte at jeg er avholds, går jevnlig i kirken etc, og det stemmer ikke. Synd det er sånn, det er en del fordommer mot religion som er ute og går. Anonymkode: 5c9c8...006 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karamelis Skrevet 15. november 2022 #8 Del Skrevet 15. november 2022 Jesus er et godt forbilde å ha. Jeg er ateist og synes Jesus er en bra fyr. Det finnes ingen beviser på at han har eksistert, trolig har han ikke det, men det er ikke så viktig. Jesus var en god sosialist og det kan jeg like. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 15. november 2022 #9 Del Skrevet 15. november 2022 (endret) Jeg har ett bilde av jesus på veggen da han er min venn og følger en jeg ber til når noe skjer min far og alt retter seg opp til det bedre igjen Tante hadde ett bilde av jesus der han hang på korset i det gamle huset hun bodde i som ung en kveld hun kom hjem så var det vått på gulvet under bilde hun hevdet det var guds tårer skal sies det skjedde mye rart i det huset hun hadde Når det kommer til Jesus er det mye mystikk der ute så en episode med Unsolved Mysteries Padre Pio Pio av Pietrelcina – Wikipedia Endret 15. november 2022 av Maskinfører 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #10 Del Skrevet 15. november 2022 Karamelis skrev (22 minutter siden): Jesus er et godt forbilde å ha. Jeg er ateist og synes Jesus er en bra fyr. Det finnes ingen beviser på at han har eksistert, trolig har han ikke det, men det er ikke så viktig. Jesus var en god sosialist og det kan jeg like. Alle historikere er enig i at Jesus har eksistert, hvis du ikke visste det. Anonymkode: 50198...6b7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #11 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Alle historikere er enig i at Jesus har eksistert, hvis du ikke visste det. Anonymkode: 50198...6b7 Nei, det er de ikke. Men flertallet tror at det har eksistert en fyr som historiene i Det nye testamentet er basert på. Anonymkode: 7d09a...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #12 Del Skrevet 15. november 2022 Maskinfører skrev (19 minutter siden): Jeg har ett bilde av jesus på veggen da han er min venn og følger en jeg ber til når noe skjer min far og alt retter seg opp til det bedre igjen Tante hadde ett bilde av jesus der han hang på korset i det gamle huset hun bodde i som ung en kveld hun kom hjem så var det vått på gulvet under bilde hun hevdet det var guds tårer skal sies det skjedde mye rart i det huset hun hadde Når det kommer til Jesus er det mye mystikk der ute så en episode med Unsolved Mysteries Padre Pio Pio av Pietrelcina – Wikipedia Å så spennende med den episoden om Padre Pio, tusen takk! Jeg har vært interessert i Padre Pio en stund, men ikke lett så aktivt etter informasjon om han, så dette var midt i blinken! Fant episoden på youtube! TS Anonymkode: 76ae5...9a0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 15. november 2022 #13 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å så spennende med den episoden om Padre Pio, tusen takk! Jeg har vært interessert i Padre Pio en stund, men ikke lett så aktivt etter informasjon om han, så dette var midt i blinken! Fant episoden på youtube! TS Anonymkode: 76ae5...9a0 Åja du har sett den ja bare koselig veldig interessant program selv om det var fra 1990 eller der omkring merkelig sår padre har på hendene og åssen han fikk dem jeg tror han hadde evne til å helbrede folk på sykehuset der hadde de jo også bilde av padre pio og vedkommende ble frisk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #14 Del Skrevet 15. november 2022 Maskinfører skrev (2 minutter siden): Åja du har sett den ja bare koselig veldig interessant program selv om det var fra 1990 eller der omkring merkelig sår padre har på hendene og åssen han fikk dem jeg tror han hadde evne til å helbrede folk på sykehuset der hadde de jo også bilde av padre pio og vedkommende ble frisk Nei har ikke sett den enda, bare litt av begynnelsen, men skal se! Anonymkode: 76ae5...9a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karamelis Skrevet 15. november 2022 #15 Del Skrevet 15. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle historikere er enig i at Jesus har eksistert, hvis du ikke visste det. Endret 15. november 2022 av Karamelis Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 15. november 2022 #16 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nei har ikke sett den enda, bare litt av begynnelsen, men skal se! Anonymkode: 76ae5...9a0 Du skal se den ja Legger den ut her i tilfelle noen andre vil se den også Robert Stack var en god programleder gjorde programmet spennende og skummelt med sin frakk og sin illevarslende stemme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 15. november 2022 #17 Del Skrevet 15. november 2022 (endret) Padre Pio Endret 15. november 2022 av Maskinfører 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #18 Del Skrevet 15. november 2022 55 minutter siden, AnonymBruker said: Å så spennende med den episoden om Padre Pio, tusen takk! Jeg har vært interessert i Padre Pio en stund, men ikke lett så aktivt etter informasjon om han, så dette var midt i blinken! Fant episoden på youtube! TS Anonymkode: 76ae5...9a0 For min del leste jeg om Pater Pio første gang for 36 år siden, og jeg kan forestille meg hva han hadde ment om dagens skjermbruk og utviklingen i samfunnet som har skjedd siden han døde i 1968. En fantastisk personlighet som ikke avvek en millimeter fra de etiske verdiene han levde opp til, og vel det nærmeste man kommer en helgen av god, gammel årgang som tydeligvis har forvillet seg til det 20. århundre. I slike korte YouTube-programmer får man ikke kommet inn på den varme humoren som preget Pater Pio til tross for hans alvorlige forhold til det religiøse - for å få med seg dette, må man nesten lese en biografi som tar for seg livet hans, og her er en bok som er å finne på biblioteket: Pater Pio Jim Gallagher ; oversatt av Anne Krohn Bok · Bokmål · 2006 · Biografier (Form) https://bibsok.no/?tnr=2684376 Anonymkode: 62fd2...a77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 15. november 2022 #19 Del Skrevet 15. november 2022 (endret) Jeg liker heller Gud enn Jesus. "Du trenger Jesus" sa en middelaldrende kvinne til meg ca 2 uker siden. Jeg har Gud. Lol. Jesus var totalt oppvåket til Ikke-dual Gud-Bevisssthet, og han opplevde stort mye. Men jeg har både realisert Ikke-dual og Sovereign Gud-Bevisssthet. Knust en av de største demoner som finnes i virkeligheten. Jeg har gjort spirituelt større en Jesus Jesus var bare et menneske, ikke Gud. Det finnes av bare En Gud, uten en annen, og det er ingen lik Han. Endret 15. november 2022 av Conal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #20 Del Skrevet 15. november 2022 Kanskje du er betatt av han? Jesus var jo en kjekk mann Anonymkode: 6cf9c...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå