Gå til innhold

hadde dere valgt ps5 eller Nintendo swich ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

barna mine er 8 og 12 og ønsker seg disse 2, men jeg har ikke råd til begge, så de kan få 1. så hva hadde dere valgt?

de får den vi velger i fellesgave, så får de noen småting ved siden av.

Det blir den første spillemaskinen deres, de fikk en Ipad på deling for 4 år siden, det gikk veldig fint.

Anonymkode: 770c9...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har gutter på samme alder og har PS4 og Switch. PlayStation som blir mest brukt her. Switch er greit om en er mye på farten, ha med på hytta etc. Yngste som bruker den mest. 

Anonymkode: e2941...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart Playstation 5. Sønnen min på 13 år har begge, bruker PS5 nesten daglig, switchen kan ligge urørt i flere måneder.

Anonymkode: aaee0...9f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva man spiller tenker jeg. Vi har alle konsollene som er og den som er blitt mest brukt utenom gaming pc er Nintendo Switch, sånn har det vært for både meg og guttungen, det andre vi har samler egentlig bare støv. Men igjen det spørs jo hva man spiller, hadde vi ikke hatt skikkelig gaming pc så måtte vi jo hatt PS5 uansett og Nintendo konsoll må vi og ha siden Zelda og Mario spillene ikke kommer i annet format. :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nitendo har bedre spill for unge barn syns jeg, men ps5 har kjekkere spill (fra mitt perspektiv).

Anonymkode: 1a115...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS5 uten tvil.

Har hatt PS og Switch, første nevnte ble brukt mest.

Anonymkode: cb463...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

barna mine er 8 og 12 og ønsker seg disse 2, men jeg har ikke råd til begge, så de kan få 1. så hva hadde dere valgt?

de får den vi velger i fellesgave, så får de noen småting ved siden av.

Det blir den første spillemaskinen deres, de fikk en Ipad på deling for 4 år siden, det gikk veldig fint.

Anonymkode: 770c9...1df

Jeg ville heller valgt en PC. Det er det som gir mest nytte for fremtiden.

Anonymkode: 6a064...20e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS5.

Den er artig for voksne også (sier jeg, som ikke har tatt i et TV-spill siden Super Nintendo 🙈)

Switch er litt meh.

Anonymkode: 06440...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For barn i den alderen tror jeg at jeg ville valgt Nintendo Switch.

Men det finnes mange spill som jeg ikke kjenner til, til ps5, og tror ikke det vil være et galt valg.

Det kommer jo selvsagt litt ann på hvilke spill de tenker å spille.

Men generelt føler jeg at Nintendo er litt mer barnevennlig enn Sony. 

Anonymkode: d53e3...612

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps5 hvis de ikke har pc. Er en del spilling med venner online i den alderen og det kan de delta på med ps5. 

Anonymkode: 9ec44...b45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Av de to ps5. Men om flere på skolen har xbox, så ville jeg valgt xbox series x med gamepass. 

Anonymkode: f3f3c...141

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

barna mine er 8 og 12 og ønsker seg disse 2, men jeg har ikke råd til begge, så de kan få 1. så hva hadde dere valgt?

de får den vi velger i fellesgave, så får de noen småting ved siden av.

Det blir den første spillemaskinen deres, de fikk en Ipad på deling for 4 år siden, det gikk veldig fint.

Anonymkode: 770c9...1df

fra en far som gamer: PS5 uten tvil.... Switch ahr for det meste "barnslige spill" som også yngstemannen din vil bli fort lei av

Han vil snart trå inn i ps5-verden... 

Plissss... ikke gjør noe dumme feil her :)

Anonymkode: 6b5ae...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ps5 hvis de ikke har pc. Er en del spilling med venner online i den alderen og det kan de delta på med ps5. 

Anonymkode: 9ec44...b45

Det kan de jo med Switch også. 

Nå har ikke jeg noen erfaring med PS for å sammenlikne, men våre barn på 9 og 12 er i hvert fall veldig glade i Switchene sine. Og én klar fordel med Switch er jo at den er lett å ta med seg på besøk, ferie eller hva det måtte være; man er ikke avhengig av en ekstern skjerm (men man kan jo koble til større skjerm om man skulle ønske det). 

Anonymkode: 34586...244

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...