Gå til innhold

Kronisk migrene

Fremhevede innlegg

Skrevet
On 11/26/2022 at 2:40 PM, AnonymBruker said:

Du kan få "ordentlig" migrenemedisin (regner med du mener cgrp -hemmere) med 4 migrenedager i måneden, men da på hvit resept. De er kjempedyrt, så de færreste har råd til det. Er vel snakk om minst 5000 kr I måneden.

For å få dem godkjent på blå resept må det dokumenteres at du har prøvd tre ulike typer andre og billigere medisiner, da disse gir god nok effekt for noen. Hvis dette er prøvd uten god nok effekt, og du i tillegg har minst 15 dager med hodepine i måneden, hvorav minst 8 er migrene, samt at du ikke har MOH,  kan du få en av de nye medisinene. 

Det er veldig dyre medisiner, og vi som har fått det etter mange års utprøving av diverse, blir satt på behandlingspause etter en viss tid. Selv om vi har god effekt av dem og kanskje har begynt å fungere godt i jobb igjen. Det er fordi det må bevises at vi fortsatt trenger dem, ettersom medisinene er så dyre at politikerne vil at færrest mulig skal ha dem. Det er dumt, men håper de snart blir mye billigere slik at alle som trenger dem kan få.  

Anonymkode: 18d30...1ce

Jeg ble ikke satt på behandlingspause, så den pausen gjelder faktisk ikke alle. Nevrologen min sørget for at jeg ble unntatt det. Bruker Aimovig. 

Anonymkode: 88a07...bf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...